کد خبر: 1062183
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
در تماس تلفنی پوتین با رئیس‌جمهور عنوان شد

رئیس‌جمهور روسیه روز سه شنبه در تماس تلفنی با آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی، با بیان اینکه به علت احتمال ابتلا به بیماری کرونا به قرنطینه رفته است، خواستار انجام هماهنگی برای دیدار دو رئیس‌جمهور در اولین فرصت شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری، رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به همکاری‌های مسکو – تهران در زمینه مقابله با کرونا و همچنین تولید مشترک واکسن اسپوتنیک، بر تداوم این همکاری‌ها تأکید کرد. رئیس‌جمهوری اسلامی ایران نیز در تماس تلفنی ولادیمیر پوتین گفت: توسعه و تعمیق همکاری‌های دو کشور را در همه ابعاد دنبال می‌کنیم. آیت‌الله رئیسی همچنین با تأکید بر ضرورت تداوم همکاری‌های دو کشور در زمینه مقابله با کرونا از جمله در زمینه تولید واکسن مشترک، اظهار داشت: این همکاری‌ها باید تا ریشه کن شدن کامل این بیماری عالمگیر با قوت ادامه یابد.
رئیسی به تاجیکستان می‌رود
رئیس‌جمهوری اسلامی ایران روز پنج شنبه به دعوت رسمی رئیس‌جمهوری تاجیکستان و برای حضور در اجلاس سران سازمان همکاری شانگ‌های به دو شنبه سفر می‌کند. به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در نخستین سفر خارجی خود در جایگاه ریاست جمهوری، به دعوت رسمی «امام علی رحمان» همتای تاجیک خود و برای حضور و سخنرانی در اجلاس سران سازمان همکاری شانگ‌های به تاجیکستان سفر می‌کند. رئیس‌جمهوری در این سفر علاوه بر حضور در این اجلاس، دیدار‌های دوجانبه‌ای هم با سران و رؤسای هیئت‌های حاضر در اجلاس سران سازمان همکاری شانگ‌های خواهد داشت. رئیس‌جمهوری را در این سفر هیئت بلندپایه‌ای از مقام‌های سیاسی و اقتصادی کشورمان همراهی می‌کند. رئیسی همچنین پس از اجلاس شانگ‌های به دعوت رسمی رئیس‌جمهوری تاجیکستان، دیدار دوجانبه‌ای با همتای تاجیک خود خواهد داشت.
سازمان همکاری شانگ‌های سال ۲۰۰۱ میلادی با هدف مقابله با تروریسم و افراط گرایی و همکاری فزاینده اقتصادی ایجاد شد و جمهوری اسلامی ایران تاکنون یکی از اعضای ناظر آن بوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار