کد خبر: 1062127
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
ساخت و مرمت هزار واحد مسکونی مددجویان ایلامی از سوی سپاه
ساخت خانه برای محرومین از جمله اقداماتی است که هر جا و به همت هر گروه و سازمان و نهادی انجام شود، ماندگار و ارزشمند است. این کار در استان ایلام در دستور کار سپاه و نیرو‌های جهادی قرار دارد و به گفته فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان در سال‌جاری برنامه ساخت و مرمت یک‌هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد در دستور کار قرار دارد و حالا مدیرکل راه و شهرسازی ایلام نیز از ساخت ۳ هزار و ۲۵ واحد مسکونی برای اقشار کم‌درآمد ایلامی در قالب طرح مسکن ملی خبر داده است.
حوریه ملکی

سرویس ایران جوان آنلاین: ساخت خانه برای محرومین از جمله اقداماتی است که هر جا و به همت هر گروه و سازمان و نهادی انجام شود، ماندگار و ارزشمند است. این کار در استان ایلام در دستور کار سپاه و نیرو‌های جهادی قرار دارد و به گفته فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان در سال‌جاری برنامه ساخت و مرمت یک‌هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد در دستور کار قرار دارد و حالا مدیرکل راه و شهرسازی ایلام نیز از ساخت ۳ هزار و ۲۵ واحد مسکونی برای اقشار کم‌درآمد ایلامی در قالب طرح مسکن ملی خبر داده است.


تأمین مسکن به عنوان اولین نیاز هر خانواده می‌تواند مشکلات زیادی را از بین برده و آرامش و آسایش را به ارمغان بیاورد. در حال حاضر دغدغه بسیاری از خانواده‌های محروم و کم‌درآمد داشتن یک سرپناه است. به همین خاطر سپاه برنامه ویژه‌ای برای این امر تعریف کرده تا در استان‌های مختلف و به مرور زمان تمام اقشار و به‌خصوص خانواده‌های ضعیف نیز بتوانند دارای خانه و کاشانه شوند. در ایلام، سپاه این استان مرمت و ساخت یک‌هزار خانه برای مددجویان کمیته امداد را تقبل کرده است. کاری که به گفته فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) با وجود ۸۵۰ گروه جهادی بسیج در سطح محلات و روستا‌های استان می‌توان اقدامات و خدمات را سرعت بخشید و کار‌های عمرانی را در زمان تعریف شده به نتیجه رساند.
سردار جمال شاکرمی با اشاره به اینکه در سال‌جاری برنامه ساخت و مرمت یک‌هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد استان ایلام در دستور کار قرار گرفته است، گفت: «تاکنون بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی با اعتباری بالغ بر ۵۸ میلیارد تومان توسط بسیج سازندگی سپاه استان و با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و ادارات مختلف اجرا شده است.»
وی ادامه داد: «توجه و رسیدگی به مناطق محروم از مهم‌ترین برنامه‌های سپاه پاسداران است و امسال حدود ۴۰ درصد از پروژه‌های محرومیت‌زدایی به آبرسانی به مناطق محروم و کم‌برخوردار اختصاص یافته است.» سردار شاکرمی به ساخت مسکن محرومین در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: «ساخت و مرمت واحد‌های مسکونی با مشارکت سپاه پاسداران، کمیته امداد امام خمینی (ره)، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در دستور کار قرار گرفته و به محض مشخص شدن سهم هریک از سازمان‌ها عملیات اجرای آن‌ها آغاز خواهد شد. قصد داریم این برنامه در زمان معین به نتیجه برسد تا بتوانیم کار‌های بیشتری برای طبقه ضعیف جامعه انجام دهیم.»
اولویت اول، رفع مشکل خانه محرومین
در کنار اقدامات سپاه و بسیج و گروه‌های جهادی، سازمان‌های دولتی نیز با طرح‌های مختلف برای تأمین خانه مردم وارد میدان شده‌اند که بر همین اساس مدیرکل راه و شهرسازی ایلام از ساخت ۳ هزار و ۲۵ واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد این استان در قالب طرح مسکن ملی خبر داده است.
عبدالله بهادری با بیان اینکه طرح اقدام مسکن ملی که حدود یک سال است در سراسر کشور اجرا شده، به تازگی عملیات اجرایی این طرح در ایلام آغاز شده است، گفت: «به منظور برطرف کردن مشکل و خانه دار کردن اقشار کم درآمد و فاقد مسکن، طرح اقدام ملی مسکن در دستور کار قرار گرفته است.» به گفته این مسئول، ۳ هزار و ۲۵ نفر واجد شرایط این طرح در استان وجود دارد که برای این تعداد افراد زمین اختصاص یافته است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به اینکه زمینی که به ساخت واحد‌های مسکن ملی در استان اختصاص پیدا کرده حدود ۱۴۴ هزار مترمربع است، گفت: «طرح اقدام ملی مسکن در استان ایلام و در شهر ایلام در ۸ نقطه با تعهدات بنیاد مسکن اجرایی می‌شود و یک نقطه آن با کارگزاری بنیاد است که مربوط به پرسنل نیروی انتظامی می‌شود.»
بهادری عنوان کرد: «نزدیک به یک هزار و ۷۳۳ نفر بالای ۴۰ میلیون تومان آورده اولیه را پرداخت کرده‌اند.»
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام اضافه کرد: «هزینه‌های پرداختی برای ساخت این مسکن‌ها در شش مرحله و به صورت اقساط توسط افراد پرداخت می‌شود با بهره‌برداری از این تعداد مسکن ملی در استان حدود ۳ هزار و ۲۵ خانوار صاحب خانه می‌شوند که تا حدود زیادی مشکل مسکن در استان برطرف می‌شود.» در همین رابطه استاندار ایلام با بیان اینکه اقدامات گروه‌های جهادی مبتکرانه، انقلابی و تحقق بخش عدالت اجتماعی است، گفت: «فعالیت این گروه‌ها نقش مؤثری در محرومیت‌زدایی مناطق کم‌برخوردار دارد.» محمد نوذری افزود: «خدمات گروه‌های جهادی در مبارزه با کرونا و طرح شهید سلیمانی، تولید ماسک، کمک مؤمنانه و توزیع بسته‌های معیشتی، سیل ماژین و کنگره عظیم اربعین بی‌نظیر است و حضور این نیرو‌های با ایمان و پرتلاش در کلیه صحنه‌ها و میدان‌ها مایه دلگرمی مردم است.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار