کد خبر: 1062092
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
قادری نماینده مردم شیراز :
نماینده مردم شیراز درباره فشار‌هایی رسانه‌ای که در موضوعات مربوط به برجام متوجه کشورمان است گفت: من فکر می‌کنم شبکه پرس تی وی با توجه به برد رسانه‌ای و حضوری که در محافل علمی، تخصصی و سیاسی خارجی دارد، می‌تواند کمک کند که این فشار‌ها روی ما کمتر شود، ما نباید اجازه ندهیم که اجحافی در حق ملتمان صورت بگیرد.
سرويس فرهنگ و هنر جوان آنلاين: جعفر قادری نماینده حوزه انتخابیه شیراز و زرقان در دوره‌های هشتم، نهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نباید از مذاکرات برجام گریزان بود، گفت: با شروع به کار دولت جدید، باید مذاکرات را ادامه دهیم؛ اما همانطور که خود آقای رئیسی هم اشاره کردند نباید زندگی مردم و معیشت مردم را به مذاکرات گره بزنیم. باید فرض کنیم که هیچ اتفاقی نمی‌افتد و گشایشی برای ما صورت نمی‌گیرد و باید به سمت توانمندی‌های داخلی برویم و معیشت مردم و امور مردم را سامان دهیم. حال اگر طرف‌های ما در جریان مذاکرات کوتاه آمدند و همراهی و کمک کردند که از این ظرفیت استفاده می‌کنیم و اگر همراهی هم نکردند، ضرری متوجه ما نشود.

وی ادامه داد: مذاکرات نباید فرسایشی شود اینکه به هر حال این‌ها انتظار داشته باشند که ما یک طرفه امتیاز دهیم، ولی حاضر نشوند هیچ امتیازی به ما بدهند، این ارزشی برای ما ندارد و تنها وقت تلف کردن است. باید مذاکرات را به گونه‌ای پیش ببریم که منجر به نتیجه شود، ما الان در شرایطی خاص هستیم. وقتی که این معضلات و مشکلات جدی و تحریم‌های سختی را پشت سر گذاشتیم، این آمادگی را داریم که به اصطلاح در مقابل زیاده خواهی‌های کشور‌های غربی مقاومت کنیم؛ بنابراین باید توجه کنیم اینگونه نشود که ما را در مسائل و موضوعات هسته‌ای و حساس تحریم‌ها دوره کنند و تحریم‌ها را بر دارند، ولی در عین حال ادعا‌ها و مسائل دیگری مثل حقوق بشر یا مسائل موشکی یا تروریسم را علم کنند و دوباره همان تحریم‌ها را برگردانند.
قادری گفت: اگر امریکایی‌ها و غربی‌ها صادقانه پای کار آمدند و امتیاز دادند ما هم کاملا فعالیت هایمان را شفاف سازی می‌کنیم و به تعهدات برجامی مان پایبند خواهیم بود، ولی اگر به هر حال این‌ها به تعهداتشان عمل نکردند و دوباره بخواهند از روزنه‌هایی که امکان فرار وجود دارد در جهت نقض تعهداتشان استفاده کنند، لزومی ندارد که ما به این تعهدات پایبند باشیم و تعهداتی را یک طرفه بپذیریم آن‌هم در حالی که غربی‌ها همچنان قدرت مانور داشته باشند و به هر بهانه‌ای از زیر بار تعهداتشان طفره بروند. باید این‌ها را مد نظر داشته باشیم. اگر بخواهند در موضوعات هسته‌ای به ما را به تعاملات منطقه‌ای محدود کنند و به ما فشار وارد کنند، این پذیرفته شده نیست و نباید زیر بار این زیاده خواهی‌ها و تعهدات اضافی برویم.

وی درباره احتمال تحرکات آشوب جویانه رسانه‌ای در ماه‌های آتی برای تحت الشعاع قرار دادن مطالبات ایران در نشست‌های بعدی مذاکرات گفت: طبیعی است که از امکانات و ظرفیت رسانه‌ای استفاده می‌کنند و نهایتا فشار‌هایی را متوجه ما می‌کنند، ولی ما نباید تسلیم این زیاده خواهی‌ها شویم و عملا نباید زیر بار این موضوع برویم.

نماینده مردم شیراز عنوان کرد: من فکر می‌کنم شبکه پرس تی وی با توجه به برد رسانه‌ای و حضوری که در محافل علمی، تخصصی و سیاسی خارجی دارد، می‌تواند کمک کند که این فشار‌ها روی ما کمتر شود و اجازه ندهیم که اجحافی در حق ملتمان صورت بگیرد.

وی گفت: من فکر می‌کنم که پرس تی وی از نظر سیاسی، بودجه‌ای و از نظر اداری باید تحت حمایت قرار بگیرد و هم خود صدا و سیما باید کمک کند و هم اینکه دولت و مجلس باید به صدا و سیما کمک کنند که ما صدایمان در خارج از کشور قطع نشود تا بتوانیم به صورت دقیق و رسا صدایمان را برسانیم و بتوانیم تبلیغات دشمن را خنثی کنیم. باید تمام تلاشمان بر این باشد که بتوانیم این معضلات و مشکلاتی که ممکن است فضای رسانه‌ای را متوجه ما کند، به راحتی پاسخگو باشیم.

این نماینده مجلس قانونگذار درباره جایگاه پرس تی وی در میان دولتمردان ایران گفت: من فکر می‌کنم که پرس تی وی بیشتر روی بحث سیاست خارجی فعال است و در عین حال در محافل علمی و تخصصی داخلی هم جایگاه خوبی دارد. باید تلاش شود که ان‌شاءالله این جایگاه در سطح ملی هم تبیین شود. اگر پرداختن به شبکه‌های داخلی مهم است، اهمیت شبکه خارجی و انگلیسی زبانی مثل پرس تی وی به مراتب بیشتر است. روی این مطلب باید کار شود تا بتوان حمایت هر چه بیشتر فعالان سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و رسانه‌ای را به دنبال داشته باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار