کد خبر: 1062038
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان ‌غربی اعلام کرد:
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان ‌غربی گفت: طی سال گذشته یک‌ هزار و ۸۴۷ میلیارد تومان در آمدهای استان با رشد ٣۴ درصدی وصول شده است.

داود غفارپور اظهار داشت:  طی سال گذشته یک‌هزار و ۸۴۷ میلیارد تومان درآمدهای استان با رشد ٣۴ درصدی وصول شده است که یک‌هزار و  ۶۱۱ میلیارد تومان با رشد ۳۸ درصدی سهم این مبلغ سهم اداره کل امور مالیاتی با تحقق ١٢٠ درصدی است.

وی ادامه داد: سایر دستگاه‌های اجرایی ۲۰۶ میلیارد تومان وصول کردند با رشد ۱۴ درصد نسبت به سال گذشته که تحقق وصول زیر ۱۰۰ درصد بود به میزان ۸۰.۱ درصد بوده است، دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها ٩ هزار و ٨٠٢ میلیارد تومان بدهی دارند که ٩ هزار و ٢١ میلیارد تومان آن مربوط به دستگاه‌های اجرایی و ٧٨٠ میلیارد تومان مربوط به شهرداری‌ها است.

 مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌  غربی تصریح کرد: سال جاری ۴٨ درصد افزایش درآمد مصوب استان با مبلغ ٢۴٠٠ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که تاکنون ٨٠٠ میلیارد تومان از آن محقق شده و ٧۴٣ میلیارد تومان مربوط به درآمد مالیاتی است.

 غفارپور گفت: مطالبات دستگاه‌های اجرایی بالغ بر ٨٧١٢ میلیارد و شهرداری‌ها نیز ١٣٨١ میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: طی سال گذشته بر اساس تفاهم نامه بین سازمان امور مالیاتی و برنامه و بودجه مقرر شده است هر استانی که بالای 100 درصد درآمد مالیاتی محقق کند مازاد وصولی به خود استان باز گردد که در این خصوص استان 30 میلیارد تومان در سه مرحله در جهت ترمیم اعتبارات هزینه ای با تشخیص کمیته تخصیص در وجه دستگاههای اجرایی بابت پوشش کسری اعتبارات هزینه‌ای پرداخت شده است.

غفارپور عنوان کرد: طی سال گذشته برای وصول مطالبات معوق مالیاتی با همکاری دادگستری استان قرار شده است سه شعبه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی با اولویت پرونده‌های مالیاتی و گمرکی در استان تشکیل شود که این شعبات در مرکز استان پیرانشهر و ماکو با هدف تسریع در پرونده‌های مالیاتی اتفاق افتاده است.

وی از کاهش درآمدهای ملی خبر داد و گفت: درآمدی ملی طی سال گذشته مبلغی بالغ بر ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان بوده است که در پنج ماه اول امسال به ۱۵ میلیارد تومان کاهش یافته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان ‌غربی با اشاره به املاک دولتی ثبت شده در سامانه سادا اضافه کرد: کل املاک دولتی و نهادهای عمومی ثبت شده در سامانه سادا به جز شهرداری ارومیه که تاکنون اعلام نکرده بیش از ٢هزار ٢۵٣٠ مورد است 

 وی یاد آور شد: ۴۷۰ میلیون دلار حجم سرمایه‌گذاری خارجی در استان شامل ۳۵ پروژه به صورت انباشتی یعنی از سال ۱۳۸۲ در آذربایجان ‌غربی بوده است که کشورهای ترکیه و عراق بیشترین حجم از این سرمایه ‌گذاری را انجام داده‌اند.

غفارپور بیان کرد: میزان آورده‌ی استان از این حجم سرمایه‌گذاری به صورت نقدی و غیرنقدی ۷۲ میلیون دلار بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی با انتقاد از فعالیت بانک‌های خصوصی گفت: به رغم فشار استان و دستور دستگاه قضایی تا این لحظه هیچ بانک خصوصی منابع درآمدی خودش را در این استان هزینه و سرمایه‌گذاری نکرده و این جای تامل و تاسف دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر