کد خبر: 1062037
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
به همراه رئیس کل دادگستری:
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از بازدید ۱۷۳ قاضی از زندان‌ها و بازداشتگاه‌ های استان خبر داد و گفت: این بازدیدها علاوه بر تاثیر معنوی آن در مدد جویان، زمینه ایجاد رویکرد اصلاحی و سالم سازی مناسب را در جامعه سبب می‌شود.

ناصر عتباتی اظهار داشت: هدف از این بازدیدها دیدار چهره به چهره با زندانیان و بررسی مورد به مورد وضعیت قضایی و حداقل امکان  با در نظر گرفتن مقررات قانونی و اختیارات قضایی، همچنین وضعیت خود زندانیان از حیث اصلاح و تربیت و باز اجتماعی شدنشان و جلب رضایت شاکیان و رد مال با صحبت، ارشاد و بعضاً تذکر و اخطار جدی و اخذ تعهد رفع مشکلات این افراد است.

عتباتی ادامه داد: بخش عمده ‌ای از این زندانیان، سرپرست خانواده و جوانان این جامعه هستند که بر اثر خطا، اشتباه و لغزش مرتکب بزهکاری شده‌اند و رافت اسلامی، نگاه انسانی و زندانبانی اسلامی اقتضاء می‌کند به این افراد کمک کنیم.

رئیس کل دادگستری ‌آذربایجان‌ غربی تصریح کرد: در سه ماه گذشته تقریبا ۲۶ بار حضورمان در زندان‌های سطح استان بود و تلاش ما از این حضورها این است که اجرای مجازات حبس نسبت به افرادی که شرور هستند و نظم و امنیت جامعه را بر هم می‌زنند و جایشان در زندان هست اجرا شود.

وی ادامه داد: هدف از این بازدیدها حفظ و صیانت از امنیت جامعه است و هم کمک به افرادی است که سابقه کیفری ندارند و جرایمی که مرتکب شده‌اند از جرایم کم اهمیت بوده و توانسته‌اند رضایت شاکی را جلب بکنند و شورای طبقه بندی زندان، قاضی ناظر زندان، مشاورین و مددکاران زندان حسن رفتار و تنبیه و تنبه آنها را گواهی کرده‌اند.

عتباتی در ادامه افزود: در سطح استان با مرخصی ۲۸۹ نفر زندانی موافقت و با اشتغال ۶۳ نفر و با مرخصی پایان حبس ۷۶ نفر وبا آزادی مشروط ۴۱ نفر و با تعلیق اجرای مجازات ۴۲ نفر و با اختصاص پابند الکترونیک ۲۱ نفر وتقلیل وثیقه ۲۲ نفر وبا اعزام به مراکز درمانی ۲ وعفو و بخشودگی ۲۰ نفر موافقت شده است.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: این بازدیدها علاوه بر تاثیر معنوی آن در مدد جویان، برای اقدامات فوق العاده است و تلاش می‌شود با این اقدامات و رویکرد اصلاحی، سالم سازی مناسب را در جامعه انجام دهیم.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر