کد خبر: 1062005
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
پس از سپری کردن روز‌های سیاه رکوردشکنی مرگ‌های کرونایی حالا به رکوردشکنی واکسیناسیون علیه کرونا رسیده‌ایم و طبق گزارش وزارت بهداشت آخرین آمار واکسیناسیون ۲۴ ساعته علیه کرونا به مرز یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر رسید و وعده وزیر بهداشت برای رسیدن آمار واکسیناسیون روزانه به ۵/۱ میلیون دوز محقق شده و به سمت تزریق ۲ میلیون دوز واکسن در یک شبانه‌روز حرکت می‌کنیم. از سوی دیگر در کنار سرعت گرفتن واردات واکسن تولید واکسن‌های داخلی هم بیش از گذشته روی ریل افتاده‌است. روزگذشته هم سومین مرحله کارآزمایی بالینی واکسن «فخرا» با حضور وزرای دفاع و بهداشت آغاز شد.
زهرا چیذری

 سرویس جامعه جوان آنلاین: پس از سپری کردن روز‌های سیاه رکوردشکنی مرگ‌های کرونایی حالا به رکوردشکنی واکسیناسیون علیه کرونا رسیده‌ایم و طبق گزارش وزارت بهداشت آخرین آمار واکسیناسیون ۲۴ ساعته علیه کرونا به مرز یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر رسید و وعده وزیر بهداشت برای رسیدن آمار واکسیناسیون روزانه به ۵/۱ میلیون دوز محقق شده و به سمت تزریق ۲ میلیون دوز واکسن در یک شبانه‌روز حرکت می‌کنیم. از سوی دیگر در کنار سرعت گرفتن واردات واکسن تولید واکسن‌های داخلی هم بیش از گذشته روی ریل افتاده‌است. روزگذشته هم سومین مرحله کارآزمایی بالینی واکسن «فخرا» با حضور وزرای دفاع و بهداشت آغاز شد.

با وجود سرعت گرفتن واکسیناسیون و سر به زیری موج پنجم، اما آمار فوتی‌های کرونا همچنان بالاست. بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، طی شبانه‌روز منتهی به روز ۲۲ شهریور ماه، ۴۴۸ بیمار کووید ۱۹ به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۱۴ هزار و ۷۵۹ نفر رسید.
همچنین بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۲۲ هزار و ۵۴۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۳ هزار و ۱۶۳ نفر از آن‌ها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۳۱۸ هزار و ۳۲۷ نفر رسید. تا کنون ۴ میلیون و۵۹۷ هزار و ۲۱۵ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. ۷ هزار و ۲۰۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. در حال حاضر ۱۶۸ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۰۹ شهر در وضعیت نارنجی و ۷۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند. روند واکسیناسیون شتاب گرفته و روز گذشته رکورد تازه‌ای برای واکسیناسیون روزانه کرونا ثبت شد.


تزریق 1/5 تا ۲ میلیون واکسن در روز وعده‌ای که محقق شد
پیش از این بود که بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت دولت سیزدهم با تأکید بر اینکه تنها شش تا هشت هفته فرصت داریم خودمان را برای مقابله با پیک ششم کرونا آماده کنیم، وعده افزایش ظرفیت واکسیناسیون روزانه کرونا از ۵/۱ تا ۲ میلیون دوز را داده بود؛ وعده‌ای که روز گذشته محقق شد و تزریق روزانه واکسن کرونا از ۵/۱ میلیون دوز عبور کرد.
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، با تزریق یک میلیون و ۵۹۰ هزار و ۲۰۵ دوز واکسن کرونا طی یک شبانه‌روز، یک‌بار دیگر رکورد تزریق روزانه واکسن در کشور شکسته شد.
تا کنون ۲۴ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۷۵۰ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۱۲ میلیون و ۴۹۲ هزار و ۵۹۸ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۳۶ میلیون و ۶۳۷ هزار و ۳۴۸ دوز رسید. افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتماً در سامانه
salamat. gov. ir ثبت‌نام کنند.
لزوم واکسیناسیون هر ۶ ماه یک‌بار
آنچه موجب افزایش سرعت واکسیناسیون در کشور شده، تأمین واکسن و سرعت گرفتن سیر واردات واکسن است. واکسن‌های وطنی هم در حال طی کردن روال علمی تولید هستند و روز گذشته نوبت به واکسن فخرا رسید تا وارد فاز سوم کارآزمایی بالینی شود. اهمیت تولید واکسن وطنی زمانی روشن می‌شود که بدانیم تزریق واکسن در کشور باید هر شش ماه یک‌بار انجام شود. به گفته نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونا، یکی از برنامه‌های ملی در وزارت بهداشت و درمان واکسیناسیون است و این مهم حداقل باید تا دو سال آینده انجام شود. در حقیقت بین ۶ تا ۹ ماه یک‌بار، کل کشور باید واکسینه شوند.
آغاز سومین مرحله کارآزمایی بالینی واکسن «فخرا»
فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی فخرا با حضور امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سالن ولایت ورزشگاه ساصد (سازمان صنایع دفاع) با تزریق به سردار دکتر اله ورن، رئیس اداره کل بهداشت، امداد و درمان وزارت دفاع انجام شد. در فاز سوم کارآزمایی بالینی، واکسن فخرا به ۴۰ هزار نفر از داوطلبان تزریق خواهد شد.
به گفته سردار دکتر اله ورن، رئیس اداره کل بهداشت، امداد و درمان وزارت دفاع، فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن فخرا پس از سه ماه به پایان خواهد رسید و به زودی با انجام بخشی از کارآزمایی فاز سه، مجوز اضطراری واکسن فخرا را از سازمان غذا و دارو دریافت خواهیم کرد و واکسن‌های تولیدی را تحویل وزارت بهداشت خواهیم داد که وارد سبد واکسیناسیون کشور شوند.
در فاز اول کارآزمایی بالینی این واکسن که در ۲۶ اسفند ۹۹ آغاز شد، ۱۳۵ نفر واکسینه شدند؛ در فاز دوم هم که در ۸ خرداد ۱۴۰۰ انجام شد، واکسن به ۵۰۰ نفر از هموطنان تزریق شد.
وزیر بهداشت در مراسم آغاز مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن فخرا، با تأکید بر اینکه سلامت مردم در مسئله کرونا عمدتاً با واکسیناسیون انجام می‌گیرد، افزود: «در تمام دنیا، مطالعات و کشور خودمان ثابت شده‌است که تنها راهی که ما می‌توانیم در رابطه با ویروس‌ها مقابله کنیم واکسیناسیون است.»
وی با اشاره به واردات واکسن گفت: «در برهه‌ای به دلیل ضرورتی که داریم و برای تسریع در واکسیناسیون مردم مجبور به واردات واکسن شدیم و امروزه با واردات فراوان، واکسیناسیون به سرعت در کشور درحال انجام است و همزمان تولیدات داخلی ما در پنج مرکز انستیتو پاستور، انستیتو رازی، سیناژن، برکت و فخرا این اطمینان را به ما می‌دهد که در آینده اتفاقات خوبی رخ دهد.»
وزیر بهداشت تأکید کرد: «امروز اطمینان می‌دهم که واکسن فخرا یکی از واکسن‌های خوب و با کیفیت بسیار بالا است و با اطمینان دوستان ما کار می‌کنند و ممنونم از معاونت غذا و دارو که با دلسوزی شبانه‌روزی همگام با مراکز تولید واکسن ما کنترل کیفی انجام می‌دهند تا امروزه با خیال راحت به واکسن‌های داخلی اطمینان داشته باشیم.»
وی با اشاره به اینکه همه شاهد بودیم مقام معظم رهبری از واکسن ایرانی استفاده کردند، تصریح کرد: «این برای ما افتخار بزرگی است که بالاترین مقام کشور ما از واکسن ایرانی استفاده کردند، بنابراین با اطمینانی که ایشان به وزارت بهداشت و دانشمندان ایرانی دارند، امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که بهترین واکسن را در کشور تولید می‌کنیم و با افزایش تولیدات و صنعتی کردن آن‌ها در آینده دیگر نیازی به واردات واکسن نخواهیم داشت.»

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
0
0
انشا الله که همه وعده های آقای رییسی مثل این وعده اجرایی میشه.
محمدرضا کیانفر
|
Germany
|
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
0
0
.
موسی غضنفرآبادی نماینده بم در مجلس گفت: قوه قضاییه و مجلس باید با دولت گذشته به خاطر کارشکنی‌ها و بی‌رغبتی‌هایش در واردات واکسن کرونا برخورد کنند.

آقای غضنفرآبادی،
در طول حیات جمهوری اسلامی دولتها در تمام اعمال و کردار و رفتارشان به قول تقی‌زاده نه موجد، نه مبتکر، نه عاقد بلکه فقط آلت فعل بوده‌اند.

سرور گرامی،
تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی،
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی،
با تشکر از توجه شما،
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
0
0
ای آقاااآ
ایناها یک مشت بچه عقل هستند که توسط مردم فهیم و فرهیخته کشورمون، انتخاب که چه عرض کنم، سهل الوصولتر منتصب میشند.
به قول معروف، از ماست که بر ماست
موسی روح الامینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
0
0
میزان واکسیناسیون در دوه رییسی چند روز در حد دو میلیون تزریق در روز بود ولی کم کم به زیر یک میلیون تزریق روزانه و حتی 800 هزار رسید ولی دوباره اوج گرفت و به یک میلیون و 400 هزار تزریق هم رسیده... باید بالاتر برود تا عقب ماندگی جبران بشود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار