کد خبر: 1061772
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
خوزستان یک پیشکسوت فوتبال معتقد است که اسکوچیچ تاکنون کار بزرگی در تیم‌ملی ایران انجام داده و خیلی ظالمانه است که از او انتقاد شود.
منصور ربیعه درخصوص سلمانی، حردانی، کنعانی‌زادگان و آقاسی؛ خوزستانی‌های تیم‌ملی، اظهارکرد: بعد از مدت‌ها شاهد حضور چهار خوزستانی در تیم‌ملی بودیم که حردانی و سلمانی در بازی با سوریه نیز بازی کردند که من واقعا نسبت به این نفرات و خوزستانی‌های تیم‌ملی امید دارم. می‌توانیم نفرات بیشتری را هم به تیم‌ملی معرفی کنیم، البته کار سخت است، اما با کشف استعداد‌های خوزستانی می‌توان به حضور بیشتر در تیم‌ملی امید داشت.

وی همچنین درباره عملکرد اسکوچیچ مربی نام‌آشنا برای خوزستانی‌ها به واسطه کار در فولاد و نفت آبادان، در تیم‌ملی، گفت: من این مربی را از زمان حضور در ملوان می‌شناسم و از نظر فنی خیلی از او بهره برده‌ام و موارد زیادی را یاد گرفته‌ام. او از کرواسی به ایران آمده است، کشوری صاحب سبک در فوتبال که خیلی حرف برای گفتن دارند. کشور کرواسی، دو مقام سومی و یک نایب‌قهرمانی جام جهانی را در کارنامه دارد و نزدیک به ۴۰۰ بازیکن آن نیز در کشور‌های دیگر شاغل هستند و در تیم‌های مطرح دنیا بازی می‌کنند. مربیانی را هم دارند که در خارج از این کشور و لیگ‌های معتبر دنیا مربیگری می‌کنند. پس اسکوچیچ هم حرف برای گفتن دارد، ضمن این‌که او پرفسور فوتبال و دارای مدرک بالای مربیگری است. این مربیان در دانشگاه‌های‌شان رشته فوتبال را می‌خوانند و به درجه پرفسوری می‌رسند.

این مربی فوتبال با بیان این‌که از نظر شخصیتی، اسکوچیچ را یک جنتلمن می‌دانم که از نظر فنی نیز در سطح خوبی است، افزود: نمی‌دانم چرا علی رغم عملکرد بسیار خوب او در تیم‌ملی که تاکنون شکستی در کارنامه‌اش نداشته است، جو خوبی نسبت به این مربی وجود ندارد. حداقل نگاه به آمار و ارقام به ما می‌گوید که اسکوچیچ از نظر فنی و ارتباط با بازیکن، نمره قبولی گرفته است. تیم اسکوچیچ تاکنون ۹ برد و هفت کلین‌شیت داشته و در این تعداد بازی، تنها دو گل دریافت کرده است.

وی بیان کرد: در دور رفت بازی‌های مرحله مقدماتی جام‌جهانی، تیم‌ملی با همین نفرات، دو شکست برابر عراق و بحرین را متحمل شد و بیشتر جامعه ورزشی به ویژه فوتبال نگران این بودند که تیم‌ملی نتواند از این مرحله صعود کند، اما دیدید که اسکوچیچ با عملکرد خوب و قوی خود و شاگردانش، از مرحله اول عبور کرد. در مرحله دوم نیز، تیم‌ملی ابتدا به مصاف سوریه رفت که قبول دارم، ناهماهنگی‌هایی در تیم بود که خود اسکوچیچ هم آن را ابراز کرد و به نظر من هم تیم‌ملی آن طور که باید و شاید خوب بازی نکرد که دلایلی دارد که یکی از این دلایل می‌تواند دیر جمع شدن بازیکنان در اردوی تیم‌ملی باشد.

ربیعه ادامه داد: واقعا اسکوچیچ فرصتی نداشت که بازیکنان را آن طور که باید و شاید از نظر فنی آماده کند، زیرا بیشتر بازیکنان لژیونر بودند و نمی‌توانستند در تاریخ مشخص شده در اردوی تیم‌ملی حاضر شوند. به همین دلیل آن‌ها مدت کمی در تیم بودند. به هر حال با توجه به این موضوع، انتظار این‌که تیم‌ملی به مشکل برخورد کند، وجود داشت، اما همین که توانستیم سوریه را شکست دهیم و به سه امتیاز برسیم، اهمیت دارد. ضمن این‌که این را هم باید در نظر گرفت که خود اسکوچیچ به دلیل ابتلا به کرونا بالای سر تیم‌ملی نبود. در مجموع نیز مهم سه امتیاز و دلگرمی آن برای دیدار بعدی مقابل عراق بود.

وی عنوان کرد: در بازی با عراق همان‌طور که اسکوچیچ عنوان کرده بود که تیم‌ملی را می‌توان در این دیدار مورد ارزیابی قرار داد، به نظرم تیم‌ملی ایران با هدایت اسکوچیچ نمره قبولی گرفت، زیرا حدود ۵۰ سال بود که با این اختلاف گل، عراق را نبرده بودیم. ما در سال‌های قبل، بازی‌های سختی با عراق داشتیم، اما از آن‌جا که خود من با آقای اسکوچیچ کار کرده‌ام و می‌دانستم که او خوب می‌تواند تیم‌های مقابل را آنالیز کند و می‌داند که از تیمش چه می‌خواهد، مطمئن بودم که موفقیت خوبی رقم خواهد خورد. ضمن این‌که آرامشی که اسکوچیچ کنار خط دارد و می‌تواند همین را به تیم درون زمین انتقال دهد، از حُسن‌های این مربی محسوب می‌شود.

این پیشکسوت فوتبال گفت: بازی با عراق یک بازی درگیرانه و فیزیکی بود که تیم عراق و بازیکنانش می‌خواستند اعصاب بازیکنان ایران را برهم و از این طریق به تیم‌ملی ضربه بزنند. اما از آن‌جا که اسکوچیچ به کارش مسلط است و خیلی دقیق حریف را آنالیز کرده بود و می‌دانست که جنگ روانی راه می‌اندازند، بازیکنان را از نظر ذهنی به خوبی آماده کرده بود و بازیکنان توانستند حواشی درون زمین را به خوبی کنترل کنند و با یک نتیجه قاطع، پیروز این دیدار شوند.

وی بیان کرد: کارشناسانی که درباره اسکوچیچ و عملکرد او در تیم‌ملی نظر می‌دهند باید انصاف را هم رعایت کنند و مراقب باشند که نقد‌های دور از انصاف به تیم‌ملی در مسیر رسیدن به جام‌جهانی ضربه نزند. خیلی جا‌ها عنوان می‌شود که تیم‌ملی بازیکنان بسیار خوبی دارد و هر مربی که باشد می‌تواند همین نتایج را کسب کند که باید بگویم، همین تیم نیز در اختیار آقای ویلموتس بود که شاهد دو باخت به تیم‌های ملی عراق و بحرین بودیم و شکل بازی هم خوب نبود و اگر ویلموتس می‌ماند و ادامه می‌داد، شاید حتی از مرحله مقدماتی هم عبور نمی‌کردیم و پرونده ایران برای حضور در جام جهانی در همان مرحله، بسته می‌شد. به هر حال کارکردن با بازیکنان بزرگ، یک هنر است، هنری که می‌توان در اسکوچیچ دید. ما در تدریس کلاس‌های مربیگری می‌گوییم، "هنر به کارگیری بازیکن در مربی باید وجود داشته باشد" و این هنر در آقای اسکوچیچ وجود دارد که توانسته به بهترین شکل بازیکنان بزرگ ایران را بکار گیرد. او به خوبی می‌داند چه کسانی را باید درون زمین بگذارد و چه کسانی را هم باید روی نیمکت داشته باشد. به نظر من اسکوچیچ تاکنون کار بزرگی انجام داده و خیلی ظالمانه است که از او انتقاد کنیم. هر چند معتقدم زمان کافی در اختیار اسکوچیچ وجود نداشت و او از اردو و بازی‌های تدارکاتی لازم نیز بهره‌مند نبود. به هر حال نتایج او نشان می‌دهد که او شبانه‌روز فعالیت می‌کند و برای کار خود ارزش قائل بوده و به دنبال پیشرفت است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار