کد خبر: 1061719
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵

معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان از واردات سوخت از ایران با عنوان اقدامی یاد کرد که تلاش‌های امریکا برای محاصره لبنان را با شکست مواجه کرد و دروغ بودن تهمت‌هایی را که واشنگتن علیه حزب‌الله مطرح می‌کند نیز آشکار کرد.
شیخ علی دعموش با اشاره به ارسال کشتی سوخت از سوی جمهوری اسلامی ایران برای کشورش، گفت: «ما همواره باید تلاش کنیم محاصره امریکا علیه خود را بشکنیم. ارسال کشتی سوخت ایران به سمت لبنان در واقع تلاش‌های امریکا را برای تحت فشار قرار دادن لبنانی‌ها با شکست مواجه ساخت.»‌وی در ادامه یادآور شد: «یکی از مهم‌ترین نتایج واردات سوخت از ایران آن است که امریکایی‌ها را رسوا کرد و دروغ بودن تهمت‌هایی را که علیه حزب‌الله مطرح می‌کردند، برملا ساخت. این اقدام نشان داد کسی که پشت بحران‌های ملت لبنان قرار دارد مقاومت نیست، بلکه امریکا و مزدورانش هستند.»
پیش از این، شیخ احمد قبلان، مفتی لبنان تأکید کرده بود که جنگ امروز علیه لبنان یک جنگ امریکایی است و واشنگتن در تلاش است مقاومت لبنان را نابود کند. مفتی لبنان در ادامه سخنان خود تصریح کرد: «ایالات متحده امریکا با استفاده از ابزار‌های مالی و سیاسی تلاش می‌کند مردم لبنان را تحت فشار قرار دهد. امریکا نسبت به مردم لبنان کینه دارد و با سیاست‌های جنایتکارانه علیه لبنانی‌ها عقده گشایی می‌کند.» وی با اشاره به ارسال کشتی سوخت از سوی جمهوری اسلامی ایران به لبنان، تصریح کرد: «این اقدام یک اقدام شجاعانه بود و ما معتقدیم که ارسال کشتی سوخت می‌تواند به چند دهه سیطره امریکا بر لبنان پایان دهد.»
سرانجام پس از ماه‌ها بی‌دولتی، دیروز نجیب میقاتی، مأمور تشکیل کابینه لبنان روز جمعه با میشل عون، رئیس‌جمهور و نبیه بری، رئیس پارلمان این کشور دیدار کرد و دفتر ریاست جمهوری لبنان اعلام کرد که فرمان تشکیل دولت جدید این کشور امضا شده است. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای، اعلام تشکیل دولت لبنان را گامی بسیار مهم توصیف و ابراز امیدواری کرد که نجیب میقاتی بتواند همه گروه‌های لبنانی را گرد هم آورد تا ملت لبنان بتواند از بحران کنونی عبور کند. امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه هم با استقبال از تشکیل دولت در لبنان آن را گامی ضروری خواند و در ادامه گفت که سیاستمداران لبنانی باید تعهدات لازم را برای انجام اصلاحاتی که به جامعه بین‌المللی اجازه می‌دهد به لبنان کمک کند، انجام دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار