کد خبر: 1061696
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
پسر جوانی که چهار‌سال قبل در تصادف عمدی به خاطر اختلاف ملکی، مرد پولداری را در جنوب تهران به قتل رسانده‌بود در زندان رجایی شهر کرج قصاص شد.

پسر جوانی که چهار‌سال قبل در تصادف عمدی به خاطر اختلاف ملکی، مرد پولداری را در جنوب تهران به قتل رسانده‌بود در زندان رجایی شهر کرج قصاص شد.
به گزارش جوان، ساعت‌۱۹:۲۳ شامگاه جمعه بیست و چهارم آذر‌۹۶ بود که مأموران کلانتری‌۱۶۹ مشیریه با تماس تلفنی شهروندی از کشف جسد مرد میانسالی در یکی از خیابان‌های اطراف با خبر و راهی محل شدند.
مأموران پلیس در محل حادثه در خیابان مطلبی، کنار پارک بنفشه در میان درختان پیاده‌رو با جسد مرد میانسالی که کت و شلوار به تن داشت روبه‌رو شدند.
بررسی‌های اولیه و گفته‌های شاهدان حکایت از آن داشت مرد فوت شده در تصادف با خودروی پژوی‌۲۰۶ سفید رنگی به کام مرگ رفته‌است. هر چند که در نگاه اول به نظر می‌رسید تصادف غیر‌عمدی بوده‌است، اما مدارک و گفته‌های شاهدان عینی حکایت از آن داشت تصادف عمدی بوده و راننده هم پس از حادثه از محل گریخته است.
بدین ترتیب با اعلام این خبر قاضی منافی‌آذر، بازپرس ویژه قتل وقت دادسرای امور جنایی تهران همراه تیمی از کارآگاهان اداره‌دهم پلیس‌آگاهی در محل تحقیقات خود را آغاز کردند.
تیم جنایی در نخستین گام در بازرسی بدنی هویت مرد فوت شده را به نام بهرام ۶۲‌ساله شناسایی کردند و خودروی مزدا‌۳ وی را نیز که در همان نزدیکی پارک شده‌بود کشف کردند. در بررسی‌ها مشخص شد بهرام مرد پولداری است که در کار خرید و فروش املاک و ساخت و ساز فعالیت داشته و دفتر وی نیز در یکی از خیابان‌های نزدیک محل حادثه است.
از سوی دیگر بررسی‌ها نشان داد لحظاتی قبل بهرام با خودرواش از محل کارش بیرون می‌آید و خودرواش را در نزدیکی مغازه میوه‌فروشی پارک می‌کند و برای خرید به داخل مغازه می‌رود. وی پس از خرید چند بسته میوه وقتی از مغازه بیرون می‌آید ناگهان خودروی پژو‌۲۰۶ سفید رنگی که راننده آن پسر جوانی بوده وی را با سرعت زیاد زیر می‌گیرد و فرار می‌کند.
بررسی ۵۷۰۰ پلاک خودرو
همزمان با انتقال جسد بهرام به پزشکی قانونی برای انجام آزمایش‌های لازم، بررسی‌های تیم جنایی حکایت از آن داشت بهرام با افراد زیادی درباره فروش ملک و املاک اختلاف داشته‌است به طوری‌که ۱۳‌سال قبل افرادی زمین‌های مقتول را با سند سازی گرفته و می‌سازند که پس از شکایت وی در دادگاه قاضی آن افراد را محکوم و آن‌ها را مجبور به جریمه میلیاردی می‌کند.
همزمان با ادامه تحقیقات درباره این حادثه کارشناسان راهنمایی و رانندگی اعلام کردند تصادف عمدی بوده و همچنین در بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل حادثه مشخص شد که پلاک خودروی پژو‌۲۰۶ مخدوش بوده است.
بنابراین مأموران تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی مالک خودرو به عنوان مظنون به قتل آغاز کردند و در نهایت پس از گذشت چند ماه و با بررسی بیش از ۵هزارو ۷۰۰ پلاک خودرو سرانجام موفق به شناسایی صاحب خودروی‌۲۰۶ شدند.
در بررسی‌ها مشخص شد صاحب خودروی پژو‌۲۰۶ که پسر ۲۱‌ساله‌ای به نام شاهین است یکی از همان افرادی است که با مقتول اختلاف ملکی داشته‌است.
دستگیری قاتل
بنابراین مأموران پلیس شاهین را به عنوان قاتل بازداشت و به اداره پلیس منتقل کردند.
متهم ابتدا در بازجویی‌ها منکر جرم خود شد، اما وقتی با مدارک و دلایل روبه‌رو شد به تصادف عمدی با بهرام اعتراف کرد.
وی گفت: من دانشجو هستم و بهرام را هم به خاطر اختلاف ملکی که با پدرم داشت می‌شناختم. ۱۳‌سال قبل پدرم ملکی به بهرام فروخت که باعث اختلاف آن‌ها شد. مدت‌ها اختلافات آن‌ها ادامه داشت، اما به نتیجه‌ای نرسیدند و حتی به شکایت هم رسید که در دادگاه پدرم محکوم شد. از آن روز به بعد من از بهرام کینه به دل گرفتم و دنبال فرصتی بودم که از او انتقام بگیرم.
روز حادثه در نزدیکی محل کارش کمین کرده بودم که از دفترش بیرون آمد و سوار خودرواش شد. او را دو‌ساعت تحت نظر داشتم تا اینکه دقایقی قبل از حادثه خودرواش را در نزدیکی مغازه میوه فروشی متوقف کرد و به داخل مغازه رفت. وقتی بیرون آمد دو نایلون پر از میوه داشت که با خودرو او را زیر گرفتم، اما قصد کشتن او را نداشتم که مدتی بعد فهمیدم او فوت کرده است.
حکم قصاص
پرونده متهم پس از تحقیقات تکمیلی و صدور کیفرخواست برای بررسی به شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در جلسه دادگاه اولیای‌دم برای قاتل درخواست قصاص دادند، اما متهم در دادگاه جرم خود را انکار کرد و مدعی شد که تصاف عمدی نبوده است. وی گفت: من با متهم اختلاف داشتم آنهم به خاطر اینکه او در انجام معامله‌ای سر ما کلاه گذاشته‌بود، اما من قصد قتل نداشتم و آن تصادف هم عمدی نبود.
در حالی که متهم در دادگاه جرم خود را انکار می‌کرد، اما شواهد و بررسی دوربین‌های مداربسته و اعترافات متهم در اداره آگاهی همگی حکایت از عمدی بودن تصادف داشت که هیئت قضایی وی را مجرم شناخت و برای وی حکم قصاص صادر کرد.
حکم دادگاه پس از تأیید در یکی از شعبه‌های دیوانعالی کشور برای سیر مراحل اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد تا اینکه چند روز قبل متهم پس از گرفتن استیذان حکمش از رئیس قوه‌قضائیه در زندان رجایی‌شهر با طناب دار قصاص شد. بدین ترتیب پرونده قتل مرد املاکی برای همیشه بسته شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار