کد خبر: 1061692
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
سرپرست شهرداری اصفهان :
سرپرست شهرداری اصفهان ، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر از بخش های مختلف پروژه خط دو قطار شهری اصفهان بازدید کردند.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین اصفهان، علیرضا بوژمهرانی در حاشیه این بازدید با بیان اینکه با همراهی اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، مدیران مناطق و مدیران شهرداری از پروژه خط دو مترو بازدید کردیم، اظهار کرد: تلاش بسیار عظیم و گسترده ای زیر شهر برای پروژه خط دو قطار شهری اصفهان در حال انجام است اما به دلیل تمهیداتی که در احداث ایستگاه های این مسیر برای جلوگیری از به وجود آمدن ترافیک صورت گرفته است بسیاری از مردم اصفهان از ابعاد بسیار وسیع احداث چنین پروژه بزرگی اطلاع ندارند.

سرپرست شهرداری اصفهان تصریح کرد: این فعالیت بسیار بزرگ توسط جوانان دانشمند و کارشناس در حال انجام است که ثمره آن به زودی در اختیار شهروندان اصفهانی قرار می گیرد.

*مناطق کمترتوسعه یافته اصفهان زیر پوشش مترو می رود

وی ادامه داد: خط دو مترو از منطقه دارک آغاز و در ادامه مسیر خود به سمت مرکز شهر و خیابان کهندژ ادامه پیدا می کند. بسیار امیدواریم تا با هماهنگی با سایر دستگاه ها تامین منابع مالی پروژه را انجام داده و مناطق کمتر توسعه یافته و محروم شهر اصفهان زیر پوشش مترو برود.

بوژمهرانی افزود: از تمام مهندسان، کارشناسان، مدیران و کارگرانی که در این پروژه زحمت می کشند قدردانی کنم.

*مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه خط دو قطار شهری لازم است

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در حاشیه این بازدید، اظهار کرد: با زحمت و تلاش بسیار طی سال های گذشته حفاری تونل خط دو از ایستگاه دارک آغاز شده و مسیر عمرانی خود را به سمت مرکز شهر و در ادامه خیابان کهندژ ادامه می دهد.

محمد نورصالحی با بیان اینکه در این مسیر 16 ایستگاه پیش بینی شده است، تصریح کرد: حفاری تونل های خط دو از دو سمت غرب و شرق (کهندژ و دارک) در حال انجام و قرار است این دو خط در ایستگاه میدان امام حسین (ع) به یکدیگر برسند.

وی ادامه داد: در برخی نقاط پروژه عملیات اجرایی با تاخیرهایی مواجه است که امیدواریم با برنامه های جبرانی زمانبندی که در نظر گرفته می شود این عقب ماندگی جبران و خط دو به نقطه مشخصی برسد و بتوانیم با دریافت گزارش دقیق میزان هزینه و زمان را برای اتمام پروژه تعیین کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: با توجه به رقم های سنگین تامین مالی پروژه خط دو مترو، می توان از مشارکت بخش خصوصی نیز استفاده کرد و کاری کنیم تا فراتر از زمان های پیش بینی شده این پروژه را به سرانجام خوبی برسانیم.

وی تاکید کرد: در صورت سرعت بخشیدن به اجرای خط دو زمان و هزینه کمتری صرف این پروژه شده و مردم هر چه زودتر می توانند از مزایای این خط استفاده کنند.

نورصالحی با بیان اینکه خط دو از دارک و زینبیه آغاز شده و به سمت مرکز شهر حرکت می کند، افزود: به این مناطق در گذشته کمتر توجه شده است که اجرای این پروژه می تواند در ارتقای کمی و کیفی زندگی مردم این محلات تاثیرگذار باشد.  

*بهره برداری مردم از بخشی از خط دو ظرف دو سال آینده

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در حاشیه این بازدید، اظهار کرد: عملیات اجرایی خط دو مترو به خوبی در حال انجام است و امیدواریم با برنامه ریزی هایی که صورت می دهیم بتوانیم به این عملیات سرعت ببخشیم تا در پایان این دوره شورای شهر خط دو مترو در اختیار شهروندان عزیز قرار بگیرد.

ابوالفضل قربانی با بیان اینکه مشکلات و معضلاتی در مسیر ساخت خط دو وجود دارد، تصریح کرد: شاید مردم اطلاع چندانی از عملیات سنگینی که در عمق زمین با وجود هزاران کارگر و کارشناس در حال انجام است نداشته باشند اما با وجود این کار سنگین امیدواریم قسمتی از خط دو مترو طی فازبندی های صورت گرفته ظرف دو سال آینده از کهندژ تا میدان امام حسین (ع) مورد بهره برداری مردم قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: شورای ششم شهر اصفهان مصمم است در ارتباط با گسترش سامانه های حمل و نقل عمومی تلاش خود را دوچندان کند.

*احداث ایستگاه ها قبل از رسیدن دستگاه های حفار مکانیزه TBM

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان پیرامون مراحل مختلف اجرایی خط دو قطار شهری اصفهان، اظهار کرد: ابرپروژه قطار شهری اصفهان پروژه ای ملی و استانی بوده که با حمایت اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان می تواند هر چه سریعتر در اختیار شهروندان اصفهانی قرار بگیرد.

علیرضا بنکدار با بیان اینکه مسیر خط دو مترو شرقی ـ غربی است، تصریح کرد: این خط از شهرک امام حسین (ع)(دارک) آغاز شده و با عبور از ایستگاه تقاطعی امام حسین(ع) به سمت خمینی شهر ادامه پیدا می کند.

وی ادامه داد: در سال 95 مراحل اجرایی خط دو قطار شهری به طول 24 کیلومتر و شامل 23 ایستگاه آغاز شد که در حال حاضر از  16 ایستگاه اولویت خط دو، 13 ایستگاه در حال ساخت است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان با اشاره به ویژگی های خط دو قطار شهری، گفت: احداث ایستگاه ها قبل از رسیدن دستگاه های حفار مکانیزه TBM به منظور صرفه جویی در هزینه ها و آب بندی ایستگاه انجام می شود. همچنین حفاری ایستگاه ها به صورت زیرزمینی به منظور جلوگیری از مشکلات ترافیکی و جا به جایی تاسیسات در حال انجام است. همزمانی حفاری تونل ها در دو جبهه از سمت شمال شرق و غرب از دیگر ویژگی های خط دو قطار شهری اصفهان است.

وی با اشاره به فازبندی های مختلف خط دو قطار شهری اصفهان، افزود: فاز اول بهره برداری حدفاصل ایستگاه کهندژ تا میدان امام حسین (ع) به طول سه کیلومتر و پنج ایستگاه، فاز دو حدفاصل دپو تا ایستگاه طوقچی به فاصله 6 کیلومتر با 7 ایستگاه، فاز سوم حدفاصل ایستگاه امام حسین(ع) تا ایستگاه طوقچی به طول 5 کیلومتر و 4 ایستگاه و فاز چهارم نیز حدفاصل خمینی شهر تا ایستگاه کهندژ را شامل می شود.

بنکدار با بیان اینکه بخشی از تامین مالی خط دو توسط اوراق مشارکت تامین می شود،  تاکید کرد: هم اکنون 6 فاز اوراق مشارکت برای خط دو مترو وجود دارد که بخشی از تامین مالی پروژه را شامل می شود. 

وی اضافه کرد: در صورتی که شورای شهر توسعه خط یک مترو را در دستور کار این دوره قرار دهد در کوتاه ترین زمان می توانیم ادامه خط یک از ایستگاه قدس تا دانشگاه صنعتی را با 4 ایستگاه به طول 5.5 کیلومتر انجام دهیم.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان افزود: برای فازبندی اول خط دو مترو در حدود 2 هزار و 200 میلیارد تومان برای سازه و سیویل در نظر گرفته شده بود که با افزایش نرخ ها حدود 8 هزار و 200 میلیارد تومان برآورد جدیدی است که در این خصوص وجود دارد و حدود 2500 میلیارد تومان تاکنون جذب منابع شده است. 

وی تاکید کرد: تی بی ام های خط دو قطار شهری از سمت غربی در ایستگاه لاله و تی بی ام شرقی حدفاصل عمان سامانی و ایستگاه لاله قرار دارد، تی بی ام 9 متری نیز از ایستگاه کهندژ به سمت ایستگاه خرازی حرکت خود را آغاز کرده است.

بنکدار ادامه داد: وضعیت کلی پیشرفت پروژه های خط دو مترو در مسیر تی بی ام غربی 4 هزار و 227 متر تا ایستگاه لاله و در قسمت تی بی ام شرقی 3 هزار و 678 متر حدفاصل ایستگاه عمان سامانی تا ایستگاه لاله است که در مجموع بالغ بر 7 هزار متر از این مسیر دوقلو اجرا شده است. مسیر حدفاصل کهندژ تا میدان امام علی (ع) نیز در حال حاضر 96 متر پیشروی کرده است.

  

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها