کد خبر: 1061686
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۲
محیا حسینی

بار اولی نیست که بهای اینترنت بدون مجوز و بدون اطلاع قبلی گران می‌شود و کاربران فضای مجازی نسبت به آن گلایه می‌کنند؛ گویا قرار است که هر چند وقت یکبار اپراتور‌ها و شرکت‌های اینترنتی اقدام به افزایش قیمت‌ها کنند و بعد از شکایت مشترکان، مسئولان واکنش نشان دهند و بگویند که این افزایش قیمت‌ها قانونی نبوده و با آن برخورد خواهد شد! بعد از آن هم همه چیز فراموش شود و ضرر و زیان مشترکان جبران نشود!
هنوز از یاد‌ها نرفته‌است که در اسفند سال گذشته افزایش قیمت بسته‌های اینترنت شرکت‌های ارائه‌دهنده به صورت غیرقانونی اتفاق افتاد و بسته‌های اینترنتی به صورت چراغ خاموش گران شد. بعد از آن مسئولان وعده برخورد با گران‌فروشی‌ها را دادند، اما بعد از آن مشخص نشد که جریمه این شرکت‌ها چگونه انجام شد!
حالا بار دیگر کاربران شبکه اجتماعی نسبت به افزایش قیمت اینترنت اعتراض کرده‌اند. یکی از این کاربران نوشته‌است: «از اینترنت ثابت استفاده می‌کنم. قیمت بسته‌های اینترنت در اسفند ۹۹ زمانی که مجلس در‌گیر مصوب کردن افزایش قیمتش بود، حدود ۱۵ درصد گرون شد. اون موقع گفتن همین افزایش مصوب هست. جالب اینجاست که این هفته برای خرید همون بسته اینترنتی اقدام کردم و متأسفانه دیدم این ماه دوبار ۲۰ درصد گرون کردن، وقتی علت رو پرسیدم گفتن مصوب تنظیم مقررات هست. اخبار رو زیر و رو کردم دیدم خبر جدیدی مبنی بر افزایش قیمت دوباره نیست.»
کاربر دیگری نیز گلایه کرده‌است: «چند بار باید اینترنت دوباره گرون بشه؟! اسفند گرون کردن، الان دوباره گرون کردن، چرا؟ واقعاً هیچ نظارتی هست؟! الان که مدرسه‌ها داره باز میشه شرایط برای خانواده‌ها و دانشجو‌ها و دانش‌آموزان و معلمان و اساتید سخت خواهد شد.»
این گلایه‌ها در حالی مطرح می‌شود که شیوع ویروس کرونا و افزایش آمار مبتلایان و جانباختگان، رعایت بیش از پیش فاصله‌گذاری اجتماعی را نیاز دارد و مدام به مردم توصیه می‌شود که کارهایشان را آنلاین و غیرحضوری انجام دهند. در چنین شرایطی که باید مردم را به خانه ماندن تشویق کرد و آن‌ها به سمت انجام اینترنتی کارهایشان سوق داد، قیمت اینترنت به دلیل منفعت‌طلبی برخی از شرکت‌های اینترنتی گران می‌شود.
امروزه فضای مجازی به عرصه زندگی تبدیل شده و ارائه اینترنت که یکی از اصلی‌ترین نیاز‌های جامعه امروز است باید با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد. بنابراین ضروری است که مسئولان مربوطه این موضوع را به جد پیگیری و نسبت به رفع مشکل کاربران اقدام کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار