کد خبر: 1061632
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ۷۵ مرکز بهداشتی و درمانی در مناطق محروم کشور احداث کرده است.
سجاد مرسلی

سرویس ایران جوان آنلاین: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ۷۵ مرکز بهداشتی و درمانی در مناطق محروم کشور احداث کرده است.

معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت با اشاره به فعالیت‌های عمرانی و زیربنایی این بنیاد گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تا به امروز ۷۵ مرکز بهداشتی و درمانی برای خدمت‌رسانی به مردم مناطق روستایی و محروم سراسر کشور ساخته شده است.
محمد مهجوری افزود: بنیاد برکت با هدف توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی، ارتقای شاخصه‌های سلامت و بهداشت و ارائه خدمات درمانی به مردم مناطق محروم و کم‌تر توسعه یافته، اجرای و تکمیل پروژه‌های بهداشتی و درمانی را در مناطق محروم و روستایی کشور دنبال می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت نسبت به ساخت ۲۶۵ مرکز بهداشتی و درمانی در کشور تعهد دارد که تا به امروز ۱۸۰ مرکز به بهره‌برداری رسیده و افتتاح شده است. به گفته معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت، این مراکز بهداشتی و درمانی شامل خانه و مرکز بهداشت، مرکز جامع سلامت، آزمایشگاه، پایگاه اورژانس، مرکز تجهیزات پزشکی، پایگاه سلامت و... می‌شود.
مهجوری تصریح کرد: ۶۵۰ منطقه روستایی تحت پوشش طرح‌های بهداشتی و درمانی بنیاد برکت قرار دارند و حجم کل سرمایه‌گذاری برای ساخت ۲۶۵ مرکز تعهد شده، ۳ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال است.
وی با تأکید بر این‌که استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان و لرستان بیشترین سهم را از پروژه‌های پروژه‌های بهداشتی و درمانی برکت به خود اختصاص داده‌اند، اظهار داشت: بنیاد همچنین در ساخت و تکمیل ۱۷ بیمارستان در مناطق محروم با یک‌هزار و ۵۰۰ تخت مشارکت داشته که بیمارستان‌های درگز، مینودشت، گرمسار، میانه، بانه، فردوس، قرچک ورامین، بهار همدان و نی‌ریز از جمله این پروژه‌ها هستند.
مهجوری در تشریح دیگر اقدامات بنیاد برکت در حوزه عمرانی و زیربنایی پس از شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: در این مدت ۵۲۰ مدرسه با بیش از ۳ هزار کلاس درس ساخته شده است. همچنین ۵۰۰ مسجد و مرکز مذهبی فرهنگی افتتاح شده است.
معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت با تأکید بر تداوم عملیات احداث و تکمیل طرح‌های عمرانی این بنیاد در ایام شیوع کرونا گفت: در این مدت، ۲۷۵ پروژه آب‌رسانی در مناطق دارای کمبود و تنش آبی به بهره‌برداری رسیده است. ۱۵۰ پروژه دیگر برکت نیز در حوزه‌های مختلف عمرانی از جمله راه‌سازی، برق‌رسانی و... افتتاح شده است.
به گفته معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت، این بنیاد ساخت و تکمیل ۵۳ هزار طرح عمرانی و زیربنایی شامل مدرسه، بیمارستان، کتابخانه، دارالقرآن، آزمایشگاه، مسجد، پایگاه اورژانس، مصلی، خانه بهداشت، حوزه علمیه، خانه عالم، مرکز تجهیزات پزشکی، پایگاه سلامت، مرکز بهداشت، مرکز جامع سلامت، احداث پل، راه‌سازی و آب‌رسانی را در دستور کار دارد که از این تعداد، ۳۵ هزار طرح تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار