کد خبر: 1061529
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
ایتالیای مانچینی هر رکوردی را می‌شکند
تیم ملی فوتبال ایتالیا رکورد شکست‌ناپذیرترین تیم جهان را بدون هیچ حرف و حدیثی در اختیار دارد و بعید است که به این زودی‌ها رقیبی برایش پیدا شود. لاجوردی‌پوشان اگرچه در بازی با سوئیس یکه‌تازی‌شان را قطعی کردند، اما ادعای برزیلی‌ها شک و شبهه‌هایی به وجود آورد، منتها شاگردان روبرتو مانچینی با گلباران لیتوانی به حرف و حدیث‌ها پایان دادند.
شیوا نوروزی

تیم ملی فوتبال ایتالیا رکورد شکست‌ناپذیرترین تیم جهان را بدون هیچ حرف و حدیثی در اختیار دارد و بعید است که به این زودی‌ها رقیبی برایش پیدا شود. لاجوردی‌پوشان اگرچه در بازی با سوئیس یکه‌تازی‌شان را قطعی کردند، اما ادعای برزیلی‌ها شک و شبهه‌هایی به وجود آورد، منتها شاگردان روبرتو مانچینی با گلباران لیتوانی به حرف و حدیث‌ها پایان دادند.

هیچی تیمی نیست که بتواند برای ایتالیا خطری ایجاد کند. وقتی آتزوری‌ها در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ ناکام ماندند و غایب بزرگ رقابت‌ها لقب گرفتند، بسیاری از تیفوسی‌های ایتالیا از تیم محبوب‌شان ناامید شده بودند، به طوری که تصور نمی‌کردند با تغییر سرمربی اوضاع تیم ملی دگرگون شود و یک‌بار دیگر سری در میان سر‌ها درآورند. ولی خواستن توانستن است، این را مانچینی و یارانش ثابت کردند. بعد از تحقیر در انتخابی جام جهانی، ایتالیایی‌ها دست به تغییر و تحول زدند. برکناری پیر ونتورا اولین گام بود و سپردن سکان هدایت تیم ملی به روبرتو مانچینی اصلی‌ترین تغییر. از زمانی که مانچو نفر اول نیمکت شد تمام سعی‌اش را برای زنده کردن روحیه جنگندگی و پیروزی در لاجوردی‌پوشان به کار گرفت. به عقیده او، تیم ملی اتحاد و یکپارچگی‌اش را از دست داده بود و دیگر کسی با جان و دل برای تیم کشورش بازی نمی‌کرد. سرمربی خون تازه‌ای به رگ‌های ملی‌پوشان تزریق کرد و اعتماد به نفس از دست رفته را به آن‌ها بازگرداند.

فریاد‌ها و خواندن سرود ملی از ته دل حاکی از بازگشت روح، اعتماد به نفس و حس جنگندگی به تیم است. بازیکنان در ابتدای هر بازی سرود را با جان و دل می‌خوانند و با قدرت به مصاف حریفان می‌روند. اینگونه است که آن‌ها از سپتامبر ۲۰۱۸ به بعد دیگر در هیچ مسابقه‌ای شکست نخورده‌اند. آخرین بار سه سال پیش در بازی با پرتغال بود که ایتالیایی‌ها طعم باخت را چشیدند، از همان روز به بعد بود که همگی با هم هم‌قسم شدند که به روز‌های تاریک خود خاتمه دهند. پروژه افتخارآفرینی کلید خورد؛ آبی‌پوشان با تمام قوا به میدان رفتند و در تورنمنت‌های زیادی بازی کردند. اوج موفقیت‌شان قهرمانی یورو ۲۰۲۰ بود، تیم ملی ایتالیا با کنار زدن انگلیس پس از ۵۳ سال جام اروپا را بالای سر برد و به جمع بهترین‌های جهان بازگشت. نباختن به حریفان، حرف اول و آخر را می‌زند. بعد از فتح اروپا قدرت‌نمایی ایتالیا در مقدماتی جام جهانی هم تداوم پیدا کرده است. تیم مانچو در دو بازی قبلی انتخابی دو تساوی متوالی کسب کرده بود و در نهایت با زدن پنج گل به لیتوانی، صدرنشینی‌اش در گروه سوم انتخابی جام جهانی در قاره اروپا را تثبیت کرد.

اگرچه پیروزی بر لیتوانی برای قهرمان اروپا کار شاقی محسوب نمی‌شود، ولی یک مزیت بزرگ برایشان است؛ رسیدن به رکورد ۳۷ بازی متوالی بدون باخت افتخار دیگری برای این تیم محسوب می‌شود. تیمی که جام جهانی روسیه را از خانه تماشا کرد حالا بعد از قهرمانی در یورو برای آقایی در جهان هم تلاش می‌کند. البته آتزوری‌ها با تساوی بدون گل مقابل سوئیس رکوردشکنی کرده بودند، منتها برزیلی‌ها مدعی شدند رکورد ۳۶ بازی بدون باخت قبلاً به نام آن‌ها ثبت شده است. هرچند که طبق آمار فیفا، این ادعا قابل قبول نبود، ولی برای آنکه جای هیچ حرف و سخنی باقی نماند لیتوانی مقابل ایتالیا کیسه گل شد. برزیلی‌ها از سال ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۶، رکورد ۳۶ بازی بدون شکست را در کارنامه داشتند تا اینکه تیم ملی ایتالیا از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ در ۳۷ بازی متوالی به حریفان نباخت تا اقتدارش را به شکلی جدید نشان دهد. از زمانی که سرمربیگری لاجوردی‌ها به مانچینی سپرده شده از ۴۲ بازی انجام شده ۳۰ برد، ۱۰ تساوی و دو شکست به ثبت رسیده است.
سرمربی ایتالیا در کنفرانس خبری بعد از بازی سعی کرد خونسردی‌اش را حفظ کند و بیشتر از آنکه در خصوص رکورد‌ها حرف بزند از عملکرد تیمش تمجید کرد: «ما خوشحالیم. با وجود اینکه طی روز‌های گذشته چند بازیکن خود را از دست دادیم، بچه‌ها واکنش خوبی نشان دادند.» دومین رکوردی که در مصاف با لیتوانی به نام ایتالیا ثبت شد زدن چهار گل در ۳۰ دقیقه نیمه اول بود. این تیم برای اولین بار در تاریخ خود دروازه حریف را طی ۳۰ دقیقه چهار بار باز کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار