کد خبر: 1061498
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵

رپورتاژ آگهی/ داشتن یک اقامتگاه ویلایی در اطراف شهر امکان مناسبی برای فراری موقتی از زندگی شلوغ شهریست. در زندگی امروزه با توجه به تنوع نیازها، سلیقه ها و سرمایه های اولیه انسان با انواع آپارتمان، مجتمع مسکونی، ویلاها و انواع خانه های چند طبقه مواجه هستیم. با توجه به تنوع ساخت و طراحی ویلا و جذابیت ظاهری این واحد‌ مسکونی در اغلب مواقع افراد تمایل دارند با سرمایه گذاری بیشتر، از چنین واحد‌های مسکونی برای استراحت، تفریح و حتی محل زندگی خود استفاده کنند. با توجه به هزینه های مصالح ساختمانی و نوع ساخت مدرن یا کلاسیک ویلا و تنوع در بخش معماری سوال اینست که ساخت ویلا واقعا چقدر هزینه دارد.

برای ساخت ویلا چقدر پول نیاز داریم

برای محاسبه هزینه ساخت ویلا ابتدا باید برنامه جامع و کاملی برای مراحل ساخت و ساز از پی ریزی و آرماتور بندی تا طراحی محوطه ویلا و طراحی داخلی آن آماده کرد.  برای این منظور می توان از خدمات یک شرکت معماری متخصص در طراحی ویلا استفاده کرد. پس از آن می توان در خصوص هزینه های نهایی تصمیم گیری کرد. امروز در این مقاله سعی داریم درباره  نحوه محاسبه هزینه نهایی و عوامل تاثیرگذار بر هزینه ساخت ویلا صحبت کنیم .

بدین ترتیب اگر تمایل به ساخت انواع ویلا در محیط های مختلف را دارید، باید بدانید که آشنایی با عوامل تاثیرگذار در هزینه های ساخت تا حدی می تواند در روند ساخت و حتی کاهش هزینه ها به شما کمک کند، پس اگر تمایل به شناخت این عوامل دارید، حتما در ادامه مقاله با ما همراه شوید. 

هزینه ساخت ویلا چگونه محاسبه می شود؟

برای محاسبه هزینه های ویلاسازی و حتی محاسبه قیمت نهایی آن در زمان خرید، معمولا عوامل مختلفی دخالت دارند. بهترین روش برای آنکه بتوانید با خیال راحت و به اصطلاخ به قیمت خرید کنید مشاوره با مشاورین و متخصصین حوزه معماری در خصوص چگونگی روند ساخت و هزینه های لازم برای انجام پروژه ها می باشد. با راهنمایی های آن ها در زمینه ساخت ویلا اقدام کنید تا علاوه بر برآورد دقیق هزینه های ساخت، در کاهش هزینه ها نیز موثر واقع شده و همواره برنامه ریزی دقیق و کاربردی در زمینه ساخت داشته باشید.

برای ساخت ویلا چقدر پول نیاز داریم

با این حال یک راه حل دیگر نیز برای شما وجود دارد، اینکه شما می توانید در این زمینه تحقیق کرده و عوامل موثر در هزینه ساخت ویلا را بر اساس معماری های انجام شده بررسی کنید؛ اما توجه داشته باشید که هزینه ها می توانند در زمان های مختلف متفاوت باشند، یعنی هزینه ویلا در سال ۹۸ قطعا با هزینه ساخت آن در سال ۹۹ بسیار متفاوت است، چرا که تعرفه ها و شرایط اقتصادی در هر سال تغییر می کنند.

 بنابراین پیش از هر چیز حتما با مشاورین و متخصصین با تجربه معماری مشورت کنید تا آن ها با اطلاعات دقیقی شما را در ساخت انواع ویلاها راهنمایی نمایند؛ اما با این حال شاید بتوان براساس تجربیات پیشین از جمله عوامل موثر در هزینه ساخت ویلا را در دسته بندی های زیر توضیح داد:

خرید زمین:

اولین گام در برآورد هزینه ها، موضوع خرید زمین برای ساخت ویلا است که بسته به مساحت، موقعیت جغرافیایی، تعرفه های زمانی قیمت زمین و نوع زمین از نظر اینکه زمین بایر خریداری کرده اید یا یک خانه فرسوده، می تواند با قیمت های متفاوتی محاسبه شود.

مصالح مصرفی:

در ساخت هر واحد مسکونی از انواع مصالح ساختمانی، تجهیزات مکانیکی، تجهیزات برقی، تجهیزات هوشمند سازی و … استفاده می شود که تمامی این تجهیزات بسته به انتخاب و سرمایه فرد است، یعنی شما می توانید از هر نوع مواد و مصالحی استفاده کنید؛ اما توجه داشته باشید برای کیفیت و تقویت استحکام سازه همواره بهتر است از بهترین مواد استفاده کنید و این یعنی هزینه بیشتری باید بپردازید که البته این موضوع کاملا اختیاری است و به شرایط و انتخاب شما بستگی دارد.

تاثیر  موقعیت جغرافیایی و مساحت در  ساخت ویلا

مراحل ساخت:

مراحل ساخت شامل بخش های مختلفی است که از طراحی و نقشه کشی ساختمان آغاز می شود و تا مراحل دیزاین داخلی ادامه می یابد. بنابراین بیشترین هزینه های ساخت ویلا مربوط به مراحل ساخت آن است که شامل بخش های مختلف اخذ مجوز ساخت، دریافت مشاوره از معمار و پیمانکاران، نقشه کشی، سفت کاری، نازک کاری، تاسیسات برقی، تاسیسات مکانیکی، هوشمند سازی و دیزاین داخلی و خارجی ساختمان می شود. بدین ترتیب بهتر است تمامی هزینه های این مرحله را به تفکیک بخش های آن محاسبه کنید.

دسته بندی ویلا بر اساس کیفیت ساخت:

یکی دیگر از عواملی که می تواند در هزینه ها موثر واقع شود، دسته بندی هایی است که معماران در ساخت ویلا دارند، آن ها معمولا ویلا را بر اساس کیفیت ساخت و یا نوع واحدها از نظر شخصی، نیمه شخصی، خانوادگی، تفریحی و … به انواع مختلفی دسته بندی می کنند که هر یک از آن ها می تواند با کیفیت های مختلفی ساخته شده و استحکام سازه ای متفاوتی داشته باشد و بی شک استحکام سازه در قیمت نهایی کار بسیار تاثیر مستقیمی دارد.

برای ساخت ویلا چقدر پول نیاز داریم

نتیجه گیری

در یک نگاه کلی محاسبه هزینه های ساخت ویلا طیف گسترده ای را در بر می گیرد. در این زمینه با اصطلاح معروف " هر چقدر پول بدی، همونقدر آش می خوری!" مواجه هستیم. اگر شما به یک ویلای لوکس، مجهز و بسیار پیشرفته فکر می کنید، حتما باید از مصالح مرغوب و تجهیزات پیشرفته استفاده کرده و از طراحان و معماران حرفه ای نیز کمک بگیرید تا بهترین ساختمان را داشته باشید و قطعا تمامی این موارد می تواند هزینه های شما را افزایش دهد. در عین حال نیز امکانات کمتر، مصالح درجه ۲ و تجهیزات ساده تر می تواند هزینه های کمتری را برای شما داشته باشد.

بنابراین در محاسبه هزینه ساخت ویلا و قیمت نهایی آن همه چیز به سلیقه، نظر و انتخاب شما بستگی دارد؛ اما فراموش نکنید که تمامی این موارد در کیفیت ساخت ویلا نیز اثر گذاشته و می تواند سازه مستحکم تر یا در عین حال متزلزلی را برای شما به همراه داشته باشد، پس برای داشتن یک انتخاب ایده آل همواره بهتر است تمامی جوانب کار را بسنجید و در پایان با راهنمایی مشاورین و معماران متخصص بر اساس شرایط مالی، سلیقه و انتخاب های دلخواه خود تصمیم بگیرید. برای دریافت اطلاعات به روز درباره هزینه های ساخت و ساز ویلا با مشاورین شرکت معماری استودیو قاف تماس بگیرید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار