کد خبر: 1061397
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
شهردار کرج :
شهردار کرج گفت: برای تکمیل بزرگراه شمالی و قطار شهری به حمایت دستگاه‌های دولتی و بودجه‌های ملی نیاز داریم.

مصطفی سعیدی سیرائی با حضور در برنامه «البرز من سلام» با اشاره به پروژه‌های اولویت‌دار شهرداری کرج اظهار کرد: قطار شهری و بزرگراه شمالی از مهمترین پروژه‌های شهرداری هستند که برای تکمیل آنها به کمک دستگاه‌های دولتی و بودجه‌های ملی نیاز داریم.

وی ادامه داد: برای جذب اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه‌ها مکاتباتی با معاون اول رییس جمهور صورت گرفته و امیدواریم دولت در این خصوص نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

سعیدی سیرائی با اشاره به اهمیت بزرگراه شمالی توضیح داد: با توجه به اینکه این بزرگراه لاین ارتباطی تهران با ۱۳ استان کشور است توقع داریم با جذب اعتبارات ملی، هر چه زودتر شاهد تکمیل آن باشیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا زمان مشخصی برای بهره برداری از بزرگراه شمالی و قطار شهری کرج تعیین شده، توضیح داد: با استعلام از کارشناسان و متخصصین، هفته آینده مشخص می‌شود که با چه میزان اعتبار و در چه بازه زمانی می توان این پروژه‌ها را به بهره برداری رساند.

شهردار کرج افزود: در خصوص تکمیل دیگر پروژه‌های عمرانی که در سنوات گذشته آغاز شده هم اولویت‌ها احصاء شده که کنارگذر مهرشهر و تقاطع غیر همسطح بلوار ماهان به سربازان گمنام از مهمترین آنها هستند.

سیرائی اضافه کرد: شرایط سخت اقتصادی، وضعیت ساخت و سازها را تحت شعاع قرار داده که این امر باعث کاهش درآمدهای شهرداری شده ولی در این شرایط هم در تلاشیم به فراخور توان و امکاناتی که در اختیار داریم، در مسیر توسعه شهری و جلب رضایت شهروندان گام برداریم.

شهردار کرج ابراز کرد: در شرایط فعلی به دنبال مدیریت هزینه‌ها هستیم تا بتوانیم اهداف پیش بینی شده را محقق کنیم.

وی با بیان اینکه بی هیچ پشتوانه مالی شهرداری کرج را تحویل گرفته‌ام، ادامه داد: شهرداری کرج حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد که ۱۵۰۰ میلیارد تومان ان وام است و هزار میلیارد مابقی هم اوراق است.

به گفته این مسئول شهردار کرج تا پایان سال حدود ۳۰۰ میلیارد تومان چک دارد که متعهد شده ایم تا آخر اسفندماه پرداخت شود.

وی اضافه کرد:هرچند مشکلات موجود تا حدی موجب کندی پیگیری برنامه و طرح‌های مد نظر می‌شود ولی بر این باوریم که هیچ چیز نباید در ارائه خدمات مطلوب به شهروندان خلل ایجاد کند.

وی در پاسخ به اینکه آیا تغییرات بیشتری در بدنه شهرداری در راه است، توضیح داد: بدون شک برای عمل به شعار فعالیت جهادی و انقلابی، تغییراتی در بدنه شهرداری اتفاق می افتد که در این تغییرات اولویت بر استفاده از توان و تخصص جوانان است تا بتوانیم تغییری در شهرمان ایجاد کنیم.

شهردار کرج با اشاره به نحوه ارتباط با اعضای شورا گفت: خوشبختانه تا این لحظه شورای شهر با تاکید بر فعالیت خستگی ناپذیر و در راستای جلب رضایت شهروندان، حمایت مطلوبی از شهرداری داشته اند و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار