کد خبر: 1061275
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
تیم ملی فوتبال ایران با شکست عراق ۶ امتیازی شد و در صدر جدول گروه A انتخابی جام جهانی قرار گرفت.
وحید صابری
به گزارش جوان آنلاین، این دو تیم در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در ورزشگاه خلیفه دوحه به میدان رفتند که در نهایت با ۳ گل جهانبخش، طارمی و قلی زاده تمام شد.
در این بازی با نظر سرمربی کروات تیم ملی، ایران بازی را با ترکیب علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، شجاع خلیل‌زاده، سعید عزت‌اللهی (کارت زرد) (سامان قدوس ۵۶)، علیرضا جهانبخش (کارت زرد)، احمد نوراللهی، مهدی طارمی (علی قلی‌زاده ۸۷)، وحید امیری (کریم انصاری فرد ۸۷)، حسین کنعانی‌زادگان، سردار آزمون و امید نورافکن.

با این پیروزی ارزشمند ایران با ۶ امتیاز از دو بازی نخست خود در صدر جدول گروه A انتخابی جام جهانی در آسیا قرار گرفت. کره‌جنوبی با ۴ و امارات با ۲ امتیاز در رتبه دوم و سوم قرار گرفتند و تیم‌های عراق، لبنان و سوریه با یک امتیاز در قعر جدول جای گرفتند. تیم ملی ایران ماه آینده و در پنجره فیفا دی، در بازی سوم در زمین امارات و در بازی چهارم در ورزشگاه آزادی با کره جنوبی روبه‌رو خواهد شد.

در بازی دیشب شاگردان اسکوچیچ از همان با قدرت و هجومی کار را آغاز کردند و در دقیقه ۲ توسط جهانبخش با ضربه سر دروازه عراق را گشود. روند برتری ایران ادامه داشت و نردیک بود دقیقه ۶ این بار طارمی گل دوم را بزند که با بی دقتی به بیرون رفت.

در نیمه دوم هر چند عراقی‌ها کلا در این بازی حرفی برای گفتن نداشتن انا در دقیقه ۴۷ مهند علی با ضربه سر دروازه ایران را گشودند که پرچم کمک داور چینی، نقطه آفساید را نشان داد.
در ادامه مهدی طارمی که در این مسابقه بازی خوبی به نمایش گذاشته بود در دقیقه ۷۰ با پاس خوب آزمون گل دوم را به ثمر رساند.

در دقایق پایانی بازی علی قلی‌زاده بازیکن تعویضی ایران در دقیقه ۹۰ سومین گل را روی پاس گل کریم انصاری فرد وارد دروازه عراق کرد تا عراقی‌ها شکست سنگینی را پذیرفته باشند.

اسکوچیچ: لیاقت پیروزی بر عراق را داشتیم
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید تیمش به بهترین شکل ممکن بازی کرده و لیاقت پیروزی مقابل عراق را داشت.

دراگان اسکوچیچ بعد از پیروزی ۳ بر صفر تیم ملی فوتبال ایران برابر عراق و صدرنشینی در گروه A انتخابی جام جهانی اظهار کرد: درباره این برد چه می‌توان گفت. خیلی راضی هستم. سر و شکل یک تیم را داشتیم. در چنین بازی‌هایی هیجان و احساسات بسیار بالا است. تیم برتر زمین بودیم و لیاقت این برد را داشتیم. اینکه زود گل زدیم خیلی خوب بود چرا که این فرصت را داد که بازی را مدیریت کنیم. در نیمه اول مطابق انتظار بازی کردیم، اما در نیمه دوم در ضد حملات به عراق ضربه زدیم. عراق سعی کرد از توپ‌های دوم و بلند استفاده کند که می‌دانستیم چطور این توپ‌ها را مدیریت کنیم.
 
اسکوچیچ در ادامه گفت: ما مدت زمان کوتاهی برای برگزاری تمرینات داشتیم و قطعا زمان می‌برد که به شرایط مسابقه برسیم. در عین حال دو بازیکن ما هم در بازی قبل نبودند که دیدیم امروز چقدر کار تیمی ما را بالاتر بردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار