کد خبر: 1061266
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷
عضو هیأت پارلمانی اعزامی ایران به وین گفت:‌ در دیدار هیأت پارلمانی ایران با هیأت پارلمانی سوریه موضوع مشارکت ایران در ساخت و سازهای این کشور مطرح شد و طرف سوری عنوان کرد که هر کشوری که در مسائل نظامی از سوریه حمایت کرده در ساخت و ساز این کشور هم قطعاً نقش خواهد داشت.

الهام آزاد نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی وعضو هیأت پارلمانی اعزامی ایران به وین در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: هیأت پارلمانی ایران در ادامه امروز خود در وین دیدارهایی با هیأت‌های پارلمانی سوریه، پاکستان و هندوستان انجام داد.

وی افزود: در دیدار هیأت های پارلمانی ایران و سوریه طرف سوری از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از این کشور تقدیر و تشکر کرد و در پاسخ به موضوع مطرح شده توسط هیأت پارلمانی ایران در خصوص مشارکت جمهوری اسلامی ایران در ساخت‌وسازهای سوریه هیأت سوری عنوان کرد که هر کشوری که در زمان جنگ و در مسائل نظامی از کشور سوریه حمایت کرده قطعاً در ساخت‌وسازهای سوریه نیز مشارکت خواهد داشت.

آزاد ادامه داد: در این دیدار عضو هیئت پارلمانی ایران تصریح کرد که حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از محور مقاومت نه بر اساس مسائل دیپلماتیک بلکه بر اساس دکترین اعتقادی نظام جمهوری اسلامی است.

عضو هیأت پارلمانی اعزامی ایران به وین اظهار داشت: همچنین در دیدار هیأت پارلمانی ایران و هندوستان بر گسترش روابط در حوزه‌های مختلف به ویژه اقتصادی تأکید شد و عنوان شد که بندر چابهار پیش از این عامل گسترش روابط میان دو کشور بوده و با توسعه آن شاهد گسترش بیش از پیش روابط و تعاملات بین ایران و هندوستان خواهیم بود.

آزاد خاطرنشان کرد: همچنین هیأت پارلمانی هندوستان بر گسترش روابط برای ارسال تجهیزات درمانی و بهداشتی برای تشخیص و پیشگیری، واکسیناسیون و درمان بیماری کرونا به ایران تأکید و برای این منظور اعلام آمادگی کرد.

وی افزود: در دیدار با هیأت پارلمانی پاکستان که در واقع بنده با نمایندگان خانم هیأت پارلمانی پاکستان بود بر گسترش روابط دو کشور به ویژه در حوزه اقتصادی شد و این موضوع مدنظر قرار گرفته شد تا از طریق گسترش روابط اقتصادی دو کشور نسبت به بهبود اقتصادی و معیشتی ساکنان مناطق مرزی ایران و پاکستان کمک شود.

عضو هیأت پارلمانی اعزامی ایران به وین اظهار داشت: همچنین در این دیدار بحث رفع موانع مکانیسم تجارت تهاتری بین دو کشور مطرح شد که هیأت پاکستانی نیز بر رفع موانع در این حوزه تأکید داشت.

آزاد خاطرنشان کرد:‌ همچنین در این دیدار بنده موضوع آزادسازی ملوانان ایرانی که از چندی پیش در این کشور هستند را خواستار شدم و هیأت پاکستانی نیز برای این منظور قول مساعد داد.

وی در پایان گفت: در دیدارهای هیئت‌های پارلمانی پاکستان و سوریه از تدابیر و مواضع رهبر معظم انقلاب در مسائل مختلف و تقدیر و تشکر کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار