کد خبر: 1061263
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
رییس اتاق بازرگانی تبریز گفت: بخش دولتی نباید از مشورت با بخش خصوصی غافل شده و به تنهایی برای حوزه صادرات برنامه ریزی و تصمیم گیری کند.

 یونس ژائله،در جلسه بررسی وضعیت صادرات آذربایجان شرقی در محل اتاق بازرگانی تبریز، افزود: بخش خصوصی در مسیر اجرای سیاست های حوزه تولید و صادرات قرار دارد بنابراین مشورت بخش دولتی با آن برای حل مشکلات این حوزه و حرکت در این مسیر راهگشاست.

وی با تاکید بر لزوم تدوین نقشه راه برای حوزه صادرات استان، اظهار داشت: با توجه به رویکرد دولت جدید، امید است همکاری بدنه اقتصادی دولت و بخش خصوصی بیش از پیش گسترش یابد تا برنامه ریزی درستی برای این بخش انجام شود.

رییس اتاق بازرگانی تبریز با بیان اینکه باید بر روی توسعه و افزایش صادرات استان سرمایه گذاری شود، گفت: پس از تعیین مسوولان دولتی در استان باید جلسات رسمی بین بخش خصوصی، مسوولان دولتی و نمایندگان مجلس استان برگزار شود تا به صورت همه جانبه برای تدوین نقشه راه صادرات استان تصمیم گیری کرد.

ژائله، همکاری بانک ها با بدنه تولید و صنعت استان را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: منابع بانکی خوبی در آذربایجان شرقی وجود دارد اما منابع مالی بانک ها برای سرمایه گذاری در خود استان جذب نشده که این امر کم لطفی در حق این واحدها محسوب می شود.

وی با تاکید بر نگاه واقع گرایانه به مسایل و پرهیز از درگیری با یک سری حواشی و تنش ها، یادآوری کرد: در کنار اینکه بخش دولتی باید به رفع ایرادات بدنه خود بپردازد، بخش خصوصی نیز باید اقدام به رفع کاستی ها و افزایش تمرکز خود بر حوزه تولید و صادرات کند.

در این جلسه نماینده سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گزارشی از وضعیت صادرات استان و پیش بینی های انجام شده برای تحقق این میزان و همچنین میزان محقق شده ارائه کرد. همچنین رییس کمیسیون صادرات و واردات اتاق تبریز و دبیران میزهای کشورهای مختلف نیز گزارشی از مشکلات موجود در حوزه صادرات ارایه کردند.

در چهار ماهه نخست امسال حدود ۴۲۰ میلیون دلار صادرات از آذربایجان شرقی صورت گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر