کد خبر: 1061160
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
تیم‌های ملی ایران و عراق امشب از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران درحالی در قطر برگزار می‌شود که شاگردان اسکوچیچ در اولین بازی خود برابر سوریه به پیروزی رسیدند.
وحید صابری
به گزارش جوان آنلاین، این بازی در حالی در ورزشگاه خلیفه قطر برگزار می‌شود که هر دو تیم کمتر از سه ماه قبل در بحرین به مصاف هم رفتند که در آن بازی شاگردان اسکوچیچ تیم ملی عراق را شکست دادند و با صدرنشینی و گرفتن انتقام بازی رفت، به این مرحله راه یافتند. در A و در دیگر دیدار‌های امروز، تیم‌های ملی کره جنوبی میزبان لبنان و سوریه میزبان امارات هستند.
تیم ملی کشورمان امشب در صورت غلبه برا عراق با کسب ۶ امتیاز به صدرنشینی خود ادامه خواهد داد. ایران برای این دیدار محرومی ندارد و فقط میلاد سرلک، هافبک دفاعی تیم ملی در دیدار برابر سوریه به علت مصدومیت غایب است که با توجه به آمادگی بالای سعید عزت‌اللهی در برابر سوریه، به نظر هیچ نگرانی و مشکل در این بخش از زمین وجود ندارد. دیگر غایبان تیم ملی که به این اردو هم دعوت نشده‌اند، احسان حاج‌صفی (کاپیتان)، مرتضی پورعلی‌گنجی و مجید حسینی هستند.
شاگردان دراگان اسکوچیچ به لطف کسب نخستین سه امتیاز خود در این مسابقات در همان بازی نخست، از روحیه خوبی برخوردار هستند، ولی یوز‌های ایرانی بازی باکیفیتی را جلوی سوریه به نمایش نگذاشتند و همین موضوع انتقاداتی را به دنبال داشته است. برای عراق هم علی عدنان بازیکن تیم ملی عراق قطعا به این بازی نمی‌رسد، اما مصدومیت صفا هادی برطرف شده است. علاوه بر این، وضعیت مهند علی مشخص نیست. با این حال عراقی‌ها می‌توانند از سایر بازیکنان نام‌آشنای خود مانند بشار رسن یا همام طارق جلوی تیم ملی ایران استفاده کند.
تیم ملی ایران، امشب با دو - سه تغییر نسبت به بازی اول به مصاف عراق خواهد رفت. سردار آزمون که مقابل سوریه دو کارته بود بعد از سپری‌کردن محرومیتش به بازی امشب رسیده و دوباره زوج او و طارمی در خط حمله ایران تشکیل خواهد شد. در خط هافبک نیز حضور نوراللهی، عزت‌اللهی و جهانبخش قطعی به نظر می‌رسد. همان طور که بازی بیرانوند درون دروازه و حضور زوج شجاع و کنعانی در دفاع میانی قطعی خواهد بود. تنها پست‌هایی که درباره آنها، اما و اگر وجود دارد دفاع‌های کناری هستند که این روز‌ها زیاد تغییر می‌کنند و در بازی با سوریه هم در هر دوی این پست‌ها شاهد تعویض بودیم. در دفاع راست صالح حردانی با نمایش خوبش در نیمه دوم بازی با سوریه احتمالا گزینه محتمل‌تری نسبت به سلمانی چپ‌پا است و در دفاع چپ هم باید دید اسکوچیچ دوباره وحید امیری را در این پست محبوس می‌کند یا با سپردن این پست به یک بازیکن دیگر وحید را به جای اصلی‌اش برمی‌گرداند.

اسکوچیچ: بازیکنان از شرایط آرمانی به دور هستند
دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم فوتبال ایران گفت: بازی با سوریه طوری نبود که رضایت من را جلب کند، اما دلایلی وجود داشت که تیم ما در این بازی آنطور که باید ظاهر نشد. تیم ما شرایط متفاوتی از تیم سوریه داشت. تعداد بسیاری از بازیکنان ما لژیونر هستند و طبق قانون فیفا ما باید ۲ روز قبل از بازی، این بازیکنان را در اختیار داشته باشیم. از طرفی دیگر بازیکنان داخلی، آمادگی لازم را نداشتند و به نظر من وقوع چنین اتفاقی عادی بود. البته ما بازیکنان مصدومی هم داشتیم. با نبود محرمی، پورعلی گنجی و مجید حسینی ما یک خط دفاع را از دست داده بودیم. باور من این است که بازیکنان دیگر توانستند خودشان را به خوبی تطبیق بدهند. مطمئنم بازی بعدی ما عملکرد بهتری به نمایش خواهیم گذاشت.
سرمربی تیم فوتبال ایران افزود: بازیکنان ایران مقابل سوریه از شرایط آرمانی به دور بودند و این شرایط همچنان وجود دارد. سوریه بازی بسیار تدافعی به نمایش گذاشت و از دقیقه اول سعی کردند وقت‌کشی کنند، اما در نهایت چیزی که مهم بود، نتیجه پیروزی بود و می‌خواستیم این تورنمنت را با پیروزی شروع کنیم و من به آینده تیم خوشبین هستم. جو تیم واقعا فوق‌العاده است و من پیش‌بینی بازی خوبی در مصاف‌های آینده خواهم داشت.
او درباره تقابل تیمش مقابل تیم ملی عراق گفت: بازی قبلی ما مقابل عراق، ارتباط زیادی با بازی پیش‌رو نمی‌کند. مربی تیم ملی عراق فرق کرده است. ما تحلیل‌های لازم را انجام دادیم و نقاط ضعف و قوت را به خوبی شناسایی کردیم.
اسکوچیچ درباره میزبانی ایران در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی گفت: بدون شک داشتن میزبانی به شدت مهم است. مطمئنم اگر می‌توانستیم در ورزشگاه آزادی با تماشاگران بازی می‌کردیم، یک برگ برنده خوبی می‌توانستیم داشته باشیم. می‌دانم که آدم‌های زیادی چشم‌شان به بازی فردا است. ما این را درک می‌کنیم و سعی می‌کنیم مردم ایران را شاد کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار