کد خبر: 1061119
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹
مدیر مفهومی موزه سراسرنمای مقاومت خبر داد

مدیر مفهومی موزه سراسرنمای مقاومت در دیدار با سخنگوی کتائب حزب‌الله در عراق از اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با عراق در ساخت موزه مقاومت نظیر موزه سراسرنمای مقاومت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی خبر داد.
به گزارش فارس، سردار اصغر فلاح‌زاده، مدیر مفهومی موزه سراسرنمای مقاومت در جریان دیدار محمد محی رئیس مرکز مطالعات استراتژیک بین‌المللی الهدف عراق از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ضمن اشاره به اینکه موزه سراسرنمای مقاومت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی در حال تکمیل است، گفت: موزه سراسرنمای مقاومت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی با حداقل امکانات و محدودیت‌های فراوان برپا شده است، اما همانطور که رزمندگان از غرب آسیا، سوریه و لبنان تا عراق خود را مکلف به مقاومت دانستند، مسئولان موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز خود را موظف دانستند چنین فضایی را در موزه به وجود آورند. موزه سراسرنمای مقاومت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی ۹ غرفه دارد و حدود ۳۵درصد اطلاعات در موزه نیاز به تکمیل دارد که به دنبال این اصلاحات و تکمیل اطلاعات، نمایشگاه تبدیل به موزه می‌شود. فلاح‌زاده با تأکید بر اینکه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آمادگی همکاری با کشور عراق جهت برگزاری چنین موزه‌ای را دارد، اظهار کرد: در حال حاضر از آمادگی کامل برای همکاری در قالب تفاهمنامه برخوردار هستیم. ما انقلابی و جهادی هستیم و به هر صورت که دوستان عراق مدنظر دارند و پروتکل‌ها اجازه می‌دهند، می‌توانیم با یکدیگر همکاری کنیم. علاوه بر این، دو سال پیش پیشنهاد راه‌اندازی اتحادیه موزه‌های اسلامی کشور‌ها را ارائه کردیم و بنده نسخه‌ای از طرح اتحادیه موزه‌ها را به دوستان عراقی ارائه کردم.
در ادامه این دیدار محمد محی، رئیس مرکز مطالعات استراتژیک بین‌المللی الهدف عراق نیز گفت: بسیار خوشحالم که در موزه سراسرنمای مقاومت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی حضور دارم، این موزه بُعد انسانی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم جهان و به ویژه قشر مستضعف جهان را نشان می‌دهد. این اولین بار است که چنین مجموعه‌ای را مشاهده می‌کنم و از برپایی چنین نمایشگاهی بسیار خرسند هستم. رئیس مرکز مطالعات استراتژیک بین‌الملل الهدف عراق افزود: برپایی موزه سراسرنمای مقاومت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی اقدام بسیار بزرگی است، امکان دارد کمبود‌ها و نقص اطلاعات وجود داشته باشد، اما می‌توان آن را تکمیل کرد. بسیار امیدوارم یک نمونه از موزه سراسرنمای مقاومت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی در عراق وجود داشته باشد و به ویژه جنایات داعش در این کشور از سال ۲۰۰۳ به بعد در آن به نمایش گذاشته شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار