کد خبر: 1061068
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری ۳ متهمی خبر داد که هزار میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بودند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری ۳ کلاهبردار خبر داد که با همکاری یکدیگر و جعل مدارک و عنوان، هزار میلیارد تومانی کلاهبرداری کرده بودند.

سرهنگ موقوفه‌ای در تشریح جزئیات خبر فوق اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره کلاهبرداری از شهروندی در غرب تهران، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس قرار گرفت و ماموران با رصد اطلاعاتی و تلاش شبانه‌روزی در نهایت اعضای یک باند ۳ نفره کلاهبرداری را در غرب تهران، شناسایی کردند.

وی گفت: ماموران در تحقیقات خود متوجه شدند متهمان با جعل مدارک و عنوان و معرفی املاک سایر افراد و زمین‌های بلاصاحب، از شهروندان در غرب تهران کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: ماموران کلانتری شهرک قدس پس از دریافت این اطلاعات مهم و کسب مجوز‌های لازم قضائی، مخفیگاه متهمان را شناسایی کرده و موفق شدند پس از هماهنگی قضائی هر ۳ متهم را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

وی تصریح کرد: این افراد در تحقیقات اولیه صراحتا به ۳۰ فقره کلاهبرداری در غرب تهران اعتراف و اظهار داشتند در تعدادی از موارد کلاهبرداری شده زمین‌های بلاصاحب و رها شده را شناسایی و با جعل اسناد و مدارک هویتی خود را مالک این زمین‌ها به خریداران معرفی می‌کردند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به اینکه متهمان همچنین اعتراف کردند با خرید سند‌های مسروقه از سارقان و جعل مدارک هویتی خود را به عنوان مالکان این املاک به خریداران معرفی می‌کردند، افزود: متهمان با دریافت قسمتی از ثمن مورد معامله از محل متواری و دیگر پاسخگوی مالباختگان نمی‌شدند.

سرهنگ موقوفه‌ای خاطر نشان کرد: کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را هزار میلیارد تومان برآورد کردند.

وی گفت: متهمان پس از تحقیقات اولیه برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار