کد خبر: 1061032
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳
مدیرکل استاندارد اردبیل:
مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: ۳۳ مورد کالای فاقد نشان استاندارد و ۵ مورد کالای مظنون به جعل نشان استاندارد در اردبیل شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، هاشم علایی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در بازرسی‌های صورت گرفته از واحدهای عرضه کالا در مجموع ۳۳ مورد کالای فاقد نشان استاندارد در زمینه‌های شیمیایی، غذایی و کشاورزی، مکانیک و فلز شناسی و برچسب انرژی و ۵ مورد کالای مظنون به جعل نشان استاندارد در زمینه‌های غذایی و کشاورزی، نصب برچسب معیار مصرف انرژی، طی بازرسی‌های به عمل آورده مشاهده شده است.

وی افزود: علاوه بر اقدام قانونی و برخورد با عرضه کنند کالا فاقد نشان استاندارد یا مظنون به جعل علامت استاندارد، با استان تولید کننده، و اتاق اصناف استان جهت جلوگیری از توزیع و خرید و فروش این کالاها نیز هماهنگی لازم به عمل آمد.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل به انجام بازرسی از یک هزار و ۴۱۰ واحد اشاره و اضافه کرد: نظارت بر مراکز عرضه و فروش، یکی از وظایفی است که اداره کل استاندارد استان به موازات کنترل خطوط تولید و نظارت بر کالاها در محل تولید، اجرا می‌کند.

علایی به جدیت در کار بازرسی و نظارت در حوزه استاندارد اشاره و اذعان کرد: از ابتدای سال جاری با همکاری شرکت بازرسی تأیید صلاحیت شده استان بازرسی‌ها از واحدهای صنفی در تمامی شهرستان‌های استان صورت گرفته که اطلاعات آن در سامانه یکپارچه نظارت بر اجرای استاندارد، بار گزاری شده است.

وی یادآور شد: در این مدت اداره کل استاندارد استان اردبیل ،۱۱۳ نمونه از محصولات تولیدات سایر استان‌ها از سطح بازار و مراکز عرضه و فروش استان نمونه برداری و در آزمایشگاه‌های تأیید صلاحیت شده، مورد آزمون قرار داده است که بررسی نتایج نمونه‌های آزمون شده حاکی از انطباق ۹۱ مورد و مغایرت ۲۲ مورد از آن‌ها با استانداردهای ملی در زمینه‌های مذکور بوده است.

علایی ضمن توصیه به مردم استان خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده موارد مغایر با استاندارد در بازار، می‌توانند موضوع را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۷ و یا با ارسال پیامک رایگان حاوی کد استاندارد درج شده در زیر علامت استاندارد به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اعتبار و اصالت کالا اطلاع حاصل نمایند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها