کد خبر: 1061010
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: از کارافتادگان و بیمه شدگان اجباری به واسطه شرایط خاصی که دارند نیازمند توجه بیش از پیش دولت می‌باشند.

عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: افرادی در کشور هستند که بر اثر حادثه از کار افتاده شده‌اند و تحت پوشش بیمه می‌باشند. برای مثال فردی بر اثر سانحه کارگری، چشم و بینایی خود را از دست داده و دیگر امکان کار ندارد و تعداد سنوات آن به انداره‌ای نیست که قابل توجه باشد و بر این اساس مستمری پایین و غیرقابل توجهی دریافت می‌کنند.

وی افزود: از کارافتادگان و بیمه شدگان اجباری به واسطه شرایط خاصی که دارند نیازمند توجه بیش از پیش دولت می‌باشند و در هر صورت نباید کارگر خدومی که به واسطه یک آسیب و یا حادثه کاری دیگر توان کار ندارد، امروز به واسطه حقوق اندک، دچار مشکلات معیشتی باشد و سازمان‌های بیمه‌ای همچون تامین اجتماعی نیز در محاسبه حقوق، به آنان توجه لازم را نداشته باشد.این قبیل افراد عملا نمی‌توانند کار دومی هم برای خود مهیا نمایند.

نماینده مردم اصفهان گفت: اینجانب به عنوان نماینده ملت بر این باورم که متاسفانه صدای اعتراض این عزیزان شنیده نشده و اهتمام لازم در مجموعه‌های بیمه‌ای جهت حمایت از این قبیل بازنشستگان به عمل نیامده است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی عنوان کرد: مکاتبه ای در این خصوص با معاون اول رییس جمهور داشتم و ایشان نامه را جهت پیگیری به سازمان برنامه و بودجه ارجاع دادند.

وی افزود: روز گذشته سازمان برنامه بودجه، حل موضوع را در حیطه وظیفه سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد، در همین راستا مکاتبه ای با وزیر کار و رییس کمیسیون اجتماعی مجلس انجام دادم و خواستار چاره اندیشی لازم شد.

مقتدایی مطرح کرد: پیگیراین موضوع هستیم و امیدواریم با همکاری دولت به نتیجه مطلوب برسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار