کد خبر: 1060987
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۸
رئیس مجلس شورای اسلامی:

گام اول تعامل بین دولت و مجلس با رأی اعتماد حداکثری به وزرا به خوبی و با حسن نظر و با روحیه همکاری برداشته شد؛ اراده مجلس از روز نخست همین بوده و ان‌شاءالله به همین ترتیب تداوم پیدا خواهد کرد.
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی روز گذشته در جلسه علنی مجلس و در نطق پیش از دستور اظهار داشت: از همه همکارانم در مجلس شورای اسلامی که در بررسی رأی اعتماد به کابینه دولت سیزدهم با تلاش فراوان و کاری فشرده و برنامه‌ریزی شده برگی درخشان در کارنامه مجلس یازدهم ثبت کردند تشکر می‌کنم. در یک برنامه‌ریزی منظم برای اولین بار همه نمایندگان مجلس با تشکیل ۲۷۵ جلسه با تمامی وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌های تخصصی و فراکسیون‌ها به صورت مستقیم و چهره به چهره آشنا شدند که این امر نقش مهمی در شناخت دقیق‌تر نمایندگان از وزرا ایفا کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با عدم اجازه ورود به افراد غیرمسئول امکان ایجاد حاشیه‌های معمولی که بعضاً در دوره‌های گذشته وجود داشت، از بین رفت و فضایی امن برای رسیدگی به صلاحیت وزرا ایجاد شد و در نهایت بعد از چند روز پرکار در محیطی منطقی و در نظمی ویژه فرایند بررسی و رأی به کابینه در صحن علنی مجلس نهایی شد.
قالیباف گفت: نمایندگان مجلس برای تسریع در تشکیل کابینه با اعتقاد به اینکه رئیس‌جمهور محترم مسئول اجرایی کشور است، با رأی حداکثری به تیم کاری جناب آقای دکتر رئیسی زمینه تشکیل دولت قوی را برای حل مسائل اساسی مردم ایجاد کردند. ما فکر می‌کنیم این موضوع گام اول در تعامل بین دولت و مجلس به خوبی و با حسن نظر و با روحیه همکاری برداشته شد؛ اراده مجلس از روز نخست همین بوده و ان‌شاءالله به همین ترتیب تداوم پیدا خواهد کرد.
حضور میدانی دولتمردان دمیدن روحیه خدمت بود
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رئیس‌جمهور محترم و اعضای هیئت دولت هم در هفته ابتدایی مسئولیت خود با حضور‌های میدانی جدیت خود را نشان دادند و روحیه خدمت را در جامعه دمیدند. ما به عنوان نمایندگان مردم شریف ایران وظیفه خود می‌دانیم از این شروع امیدآفرین حمایت کنیم و تأکید می‌کنیم که در پیگیری مسائل اساسی مردم مخصوصاً مواردی که در زندگی جاری مردم تأثیر مستقیم دارد، مانند مقابله با آسیب‌های مرتبط با حوزه سلامت و معیشت ناشی از بیماری کرونا، قیمت ارز، حفظ ارزش پول ملی، تأمین کالا‌های ضروری مردم با قیمت مناسب، ثبات اقتصادی و توجه به مناطق محروم در کنار دولت هستیم و آماده‌ایم نیاز‌های تقنینی دولت را در جهت مصالح مردم برآورده کنیم و برای کمک به دولت وظیفه نظارتی خود را همدلانه و دلسوزانه در جهت رصد و برطرف کردن نقاط ضعف احتمالی انجام دهیم.
پیوست عدالت را در تنظیم قوانین لحاظ می‌کنیم
وی افزود: اتفاق مبارکی که در هفته گذشته صورت گرفت رهنمود‌های بسیار مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای دولت بود که نقشه راهی روشن پیش روی دولت سیزدهم قرار داد؛ عمل به وعده‌ها همراه با تعیین روزشمار از رهنمود‌های مهمی است که تجربه نشان می‌دهد می‌تواند علاوه بر امیدآفرینی در مردم بخش‌های مختلف دولت را وادار به برنامه‌ریزی دقیق و قابل سنجش از پیشرفت کار کند. تأکید بر داشتن پیوست عدالت یکی دیگر از مهم‌ترین فراز‌های این نقشه راه بود که ما در مجلس شورای اسلامی خود را مخاطب آن در تنظیم قوانین می‌دانیم و همان طور که در سال اول مجلس سعی کردیم به این مسئله توجه کنیم، تکلیف خود می‌دانیم که با حساسیت و دقت بیشتر در قانون‌گذاری‌ها مخصوصاً در تصویب بودجه سال آینده و برنامه هفتم توسعه به آن توجهی ویژه داشته باشیم و از همه این موارد مهم‌تر نگاه تحول‌گرایانه ایشان با تأکید بر عقلانیت در انقلابی‌گری، ترجیح‌بند مهمی بود که علاوه بر اینکه دولت وظیفه دارد در بازسازی مدیریت‌های اجرایی کشور آن را به کار ببندند، باید نصب العین همه دستگاه‌های دیگر و جریان‌های سیاسی و اجتماعی و رسانه‌ای قرار گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار