کد خبر: 1060889
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
رئیس اندیشگاه بیانیه گام دوم با بیان اینکه تحقق بیانیه گام دوم را باید به طور جدی از دولت رییسی مطالبه کنیم، گفت: هویت و استقلال کشور و جامعه منوط به راهی است که در بیانیه گام دوم ترسیم کرده است.

نشست دلالت‌های رسانه‌ای بیانیه گام دوم انقلاب و نقش رسانه‌ها در گام دوم انقلاب، صبح امروز (یکشنبه ۱۴ شهریور) با حضور مدیران رسانه‌ها در موسسه انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این نشست، حجت‌الاسلام علی ذوعلم رییس اندیشگاه بیانیه گام دوم با بیان اینکه این جلسه برای رایزنی و همفکری با اصحاب رسانه برای چگونگی تحقق بیانیه گام دوم انقلاب برگزار می‌شود، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب در حالی صادر شد که زمزمه‌های ناامیدی به گوش می‌رسید.

وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم، دستوری نیست بلکه جنبه الهام بخشی دارد گفت: بیانیه گام دوم، رویکرد جذب حداکثری دارد و قطب نمای جریان انقلاب محسوب می‌شود.

ذوعلم ادامه داد: گاهی تلقی می‌شود آنچه از طرف رهبری انقلاب صادر می‌شود رنگ و بوی سیاسی و حاکمیتی دارد، درحالی که ما قائل به این نیستیم. رهبر انقلاب به عنوان چهره‌ای اندیشمند، وظیفه هدایت گفتمانی جریان انقلاب را برعهده دارند.

وی ادامه داد: وظیفه ما این است که مشخص کنیم جوهره بیانیه گام دوم و مفاهیم اساسی و کلیدواژه‌های اصلی آن چیست و نقش آنها در رشد جامعه و انقلاب چه می‌تواند باشد و چه کمکی می‌توانیم به تحقق آن بکنیم.

ذوعلم با بیان اینکه نباید به صورت شعاری با بیانیه گام دوم برخورد کنیم، اظهار داشت: این بیانیه فرصتی در اختیار جریانات و گروه‌های مختلف قرار داده که انقلابی که از آن دفاع می‌کنند را در قالب این بیانیه ببینند.

وی یکی از رسالت های رسانه ها را نسبت به بیانیه گام دوم، پیشگیری از غفلت از بیانیه دانست و گفت: باید مدام نسبت به اهمیت بیانه تذکر دهند.

ذوعلم، مطالبه هوشمندانه، موثر و منصفانه را یکی از وظایف رسانه‌ها نسبت به بیانیه گام دوم دانست و گفت: اکنون که رییس‌جمهور می‌گوید در صدد تحقق بیانیه گام دوم هستیم باید این مطالبه را به‌طور جدی از دولت مطرح کنیم.

رییس اندیشگاه بیانیه گام دوم، اقدام دیگر رسانه‌ها نسبت به بیانیه گام دوم را رصد و‌ مراقبت از شعارزدگی و ابزارسازی از بیانیه گام دوم دانست و ادامه داد: رسانه‌ها زمینه ای فراهم کنند برای فعال سازی سیاستگذاران و پژوهشگران نسبت به همه زمینه های بیانیه‌ گام دوم.

ذوعلم تصریح کرد: هویت و استقلال کشور و جامعه منوط به راهی است که در بیانیه گام دوم ترسیم کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار