کد خبر: 1060861
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
نماینده روسیه در مذاکرات وین، صحبت‌های ریاست‌جمهوری ایران را نشانه آمادگی تهران برای ادامه‌دادن این گفت‌وگوها دانسته اما گفت هنوز معلوم نیست نشست بعدی چه زمانی برگزار می‌شود.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، ایران را آماده ازسرگیری مذاکرات وین توصیف کرد.

اولیانوف بامداد یکشنبه در صفحه توئیتر خود، با اشاره به صحبت‌های تلویزیونی آیت‌الله دکتر «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران، نوشت: «از این بیانات پیداست که ایران آماده ادامه‌دادن گفت‌وگوهای وین درباره برجام است».

وی درباره زمان برگزاری دور جدید این گفت‌وگوها در وین نیز توضیح داد: «البته هنوز مشخص نیست که این گفت‌وگوها چه زمانی ادامه پیدا خواهند کرد».

دکتر رئیسی شامگاه شنبه در گفت‌وگوی تلویزیونی تصریح کرد: «در مذاکره به دنبال رفع تحریم خواهیم بود.غربی‌ها می‌خواهند گفت‌گو همراه با فشار و تهدید باشد. ما یک قدم از منافع ملت عقب‌نشینی ‌‌‌نمی‌کنیم و برای مذاکره، مذاکره نخواهیم کرد. گفت‌وگوی نتیجه‌محور را دنبال می‌کنیم تا با رفع تحریم‌ها زندگی مردم رونق بگیرد».

پیش از این نیز «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی تلفنی با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرده بود: «برای ایران مذاکره‌ای که نتایج ملموس و عملی داشته باشد و همراه با تامین حقوق و منافع مردم باشد، قابل قبول است».

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار