کد خبر: 1060795
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳
فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

پیشنهاد من این است که رئیسی هر شش ماه گزارش میزان تحقق و پیشرفت وعده‌های خود را به مردم بدهد.
محسن رهامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره ضرورت بازسازی اعتماد مردم به مسئولان، اظهار کرد: تا پیش از این اگر درباره این مسئله صحبتی می‌کردیم، عده‌ای فریاد می‌زدند که شما با انقلاب و نظام و امام (ره) مخالفید و اجازه نقد را نمی‌دادند، اما اکنون که رهبری به مسئله لزوم افزایش اعتماد مردم اشاره کرده‌اند، فتح باب خوبی است برای بررسی این مسئله، زیرا اگر کسی قبول نکند سرمایه اجتماعی کاهش یافته، به دنبال درمان هم نخواهد بود.
وی در ادامه افزود: اعتقاد من این است که سرمایه اجتماعی نظام و انقلاب افت کرده و همه ما از این باب نگرانی داریم. کاهش حضور مردم در انتخابات ۹۸ و ۱۴۰۰ که موجب رقم خوردن کمترین مشارکت در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری شد، از نشانه‌های کاهش سرمایه اجتماعی است.
این فعال سیاسی با بیان اینکه کاهش سرمایه اجتماعی فقط نتیجه عملکرد دولت نیست، خاطرنشان کرد: همه ارکان نظام در این موضوع سهم دارند. همانطور که دولت در کاهش یا افزایش سرمایه اجتماعی نقش دارد، سایر قوا و نهاد‌های نظام و حتی نهاد‌های خارج از حاکمیت مثل روحانیت و رسانه‌ها هم در کاهش یا افزایش سرمایه اجتماعی نقش دارند.
وی در تشریح دلایل خود برای کاهش سرمایه اجتماعی، گفت: وعده‌هایی مثل عدالت اجتماعی، آزادی‌های سیاسی و اجتماعی و مبارزه با فساد در اول انقلاب داده شد، اما بخشی از آن محقق نشد. دلیل دیگر برای کاهش سرمایه اجتماعی وعده‌هایی است که در انتخابات داده می‌شود. همه دولت‌ها برای کاهش تورم و بهبود شرایط معیشتی و رونق کسب و کار وعده می‌دهند، اما در پایان این دولت ها، وضعیت تورم، قیمت ارز یا مسکن از زمان آغاز آن دولت‌ها بدتر شده است و این عملی نشدن وعده‌ها موجب شده است تا مردم به مسئولان بی‌اعتماد شوند و اکنون به رئیسی هم دیر اعتماد می‌کنند.
وی تأکید کرد: مسئولان باید برای مردم اعتماد ایجاد کنند. رئیس‌جمهور به اندازه کافی وعده داده است و او و وزرایش دیگر نباید وعده جدید بدهند. به نظر من دولت هر شش ماه گزارش دهد وعده‌هایی که داده تا چه حد محقق شده است. نیاز هم نیست گزارش‌های آنچنانی داده شود، مثلاً گفته شود در شش ماه چند مسکن ساخته شده یا موفق شده‌اند، چقدر ارز را کاهش دهند. اگر رئیسی گره‌های دولت روحانی را باز نکند، به سرنوشت دولت دوم او دچار می‌شود.
رهامی ادامه داد: من قبلاً به روحانی هم گفته بودم که کمتر سخنرانی کند. از رئیسی هم می‌خواهم سخنرانی کمتری داشته باشد و همچنین متن سخنرانی‌های او را چند حقوقدان، اقتصاددان و مشاور بخوانند و بررسی کنند چقدر متن سخنرانی‌هایی که می‌خواهد انجام شود با واقعیت تطابق دارد و آیا اثر منفی بر جامعه می‌گذارد یا مثبت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار