کد خبر: 1060759
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵
حجت الاسلام والمسلمین مروی در بازدید از مؤسسه چاپ و انتشارات آستان قدس:
تولیت آستان قدس رضوی گفت: صنعت چاپ نیازمند ایده‌های نو و خلاقیت برای تأثیرگذاری فرهنگی و جذب مخاطب است.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی همزمان با روز ملی صنعت چاپ در مؤسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی حضور یافت و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف آن با کارکنان این مؤسسه دیدار کرد.

وی در این دیدار با قدردانی از تلاش و کوشش کارکنان مؤسسه چاپ و انتشارات آستان قدس، بر لزوم قدر دانستن منزلت و اهمیت کار تأکید و ابراز کرد: انسان‌ در هر جایگاهی که قرار می‌گیرند، باید تمام توان و تمرکز خود را برای انجام کار به بهترین شکل ممکن معطوف سازد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه حوزه چاپ بیش از آنکه کاری صنعتی باشد، فعالیتی فرهنگی است، تصریح کرد: اگرچه در چاپ از ابزار صنعت استفاده می‌شود اما خروجی آن معرفتی و فرهنگی است، لذا مؤسسات چاپ و انتشارات جزو مجموعه‌های فرهنگی و دست اندرکاران آنها جزو اصحاب فرهنگ کشور هستند، از این رو فعالیتی بسیار فاخر و ارزشمند است.

وی صنعت چاپ را یکی از محورهای اشاعه فرهنگ در جامعه دانست و گفت: نویسنده‌گان و مؤلفان اگرچه خالقان کتب هستند، اما اگر صنعت چاپ نباشد تلاش‌ها و زحمات آنها نیز به نتیجه نمی‌رسد و کتابشان به دست مردم نخواهد رسید.

حجت الاسلام والمسلمین مروی افزود: رشد فرهنگ کشور با کتاب و مطالعه صورت می‌پذیرد، از این رو صنعت چاپ در رشد فرهنگ و پیشرفت کشور نقش بسزایی دارد.

وی در ادامه به اهمیت بکارگیری خلاقیت و نوآوری در فعالیت‌های فرهنگی اشاره و تصریح کرد: هر امر تکراری ملال آور می‌شود؛ به ویژه امروزه با توسعه ابزارهای نوین ارتباطی که در اختیار جامعه و جوانان قرار گرفته است، بکارگیری خلاقیت و نوآوری برای اثربخشی امری گریز ناپذیر بوده و مزیتی مهم برای جذب مخاطب است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه صنعت چاپ نیازمند ایده‌های نو و خلاقیت برای تأثیرگذاری فرهنگی است، اضافه کرد: نوآوری یک نیاز برای بشر و امری فطری بوده که خداوند در وجود انسان قرار داده است، لذا باید همواره از ایده‌های نو، بدیع و خلاقیت برای تأثیرگذاری و نقش آفرینی فرهنگی استفاده شود.

وی طراحی جلد را در موفقیت یک کتاب و جذب مخاطب بسیار مؤثر دانست و عنوان کرد: در چاپ کتاب و طراحی جلد نباید به رویه‌های مرسوم و همیشگی بسنده شود، بلکه هر سال نیازمند نوآوری تازه در امر چاپ و انتشارات هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه طراحی نامناسب جلد می‌تواند موفقیت یک کتاب خوب را به طور کامل تحت تأثیر قرار دهد، تصریح کرد: مؤسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی باید در نوآوری چاپ و طراحی‌های بدیع سرآمد بوده و در استحکام، خلاقیت و انجام کار خوب در سطح ملی و منطقه الگو باشد.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار مسعود فرزانه مدیر عامل مؤسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی گزارشی از اقدامات این مؤسسه ارائه کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار