کد خبر: 1060756
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری گلستان درباره کلاهبرداری اینترنتی با ترفند پیامک ابلاغ سامانه ثنا هشدار داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن رسولی، معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری گلستان درباره کلاهبرداری اینترنتی با ترفند پیامک ابلاغ سامانه ثنا هشدار داد و بیان کرد: روز‌های اخیر، پیامک‌هایی برای تعدادی از هم استانی‌ها با عنوان ابلاغ الکترونیک (ثنا) ارسال و از آنان خواسته شده با رفتن روی یک نشانی اینترنتی (لینک) از شکایتی که علیه آنان ثبت شده است، آگاه شوند.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: گوشی افراد با ورود به این لینک که از آنان برای نشان دادن متن ابلاغیه، مبلغ کمی پول می‌خواهد، به یک بدافزار آلوده می‌شود.

رسولی افزود: هکر‌ها از طریق این بدافزار اطلاعات کارت‌های بانکی افراد را جمع آوری و حسابشان را خالی می‌کنند.

وی تاکید کرد: در پیامک ابلاغ ثنا که دادگستری برای افراد ارسال می‌کند، هیچ لینک یا نشانی اینترنتی وجود ندارد و هیچ پولی برای نشان دادن ابلاغیه به افراد از آنان دریافت نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رسولی گفت: پیامک ثنا از طریق سرشماره‌های مخابراتی ارسال می‌شود؛ در حالی‌که پیامک‌های جعلی ارسال شده تاکنون به هم استانی‌ها از طریق شماره تلفن همراه است.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری گلستان به شهروندان توصیه کرد: برای اطمینان از درستی پیامک‌های ثنا که دریافت می‌کنند به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و یا نزدیک‌ترین دادگستری یا دادسرا مراجعه کنند.

وی در پایان گفت: کسانی هم که به این شیوه از آنان کلاهبرداری شده به پلیس فتا مراجعه کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار