کد خبر: 1060491
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
رئیس کمیته امداد از مشارکت ۵۵ هزار پایگاه مقاومت بسیج و گروه‌های جهادی محله‌محور در راستای اجرای پویش اطعام و احسان حسینی خبر داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: همایش «مشارکت ۵۵ هزار پایگاه بسیج و گروه‌های جهادی محله‌محور سراسر کشور به نیابت از سیدالشهدای جبهه مقاومت و خدمت» با حضور آیت‌الله کازرونی، رئیس هیات امنای کمیته امداد، سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد، سردار سلیمانی، رئیس بسیج مستضعفین و سردار زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی و خانواده شهید سردار سلیمانی برگزار شد.

سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در این همایش که فرماندهان بسیج استان‌های سراسر کشور نیز به صورت مجازی حضور داشتند، با تقدیر از نقش برجسته بسیج در تحقق اهداف نظام گفت: پویش اطعام و احسان حسینی در پی فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص کمک به خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا شکل گرفته و تاکنون سه مرحله از این پویش با مشارکت نهادها، بسیج، گروه‌های جهادی، مردم و مراکز نیکوکاری مسجد محور با موفقیت به مرحله اجرا رسیده است.

وی با بیان اینکه در سه دوره پیشین این پویش بیش از ۵۰ میلیون وعده غذای گرم بین نیازمندان توزیع شد، افزود: همچنین طی این مدت ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار بسته معیشتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مناطق محروم و صعب‌العبور به خانواده‌های نیازمند ارائه شد.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه مرحله جدید پویش اطعام و احسان حسینی با نام مبارک سردار دل ها، شهید حاج قاسم سلیمانی جلوه نورانی گرفته است، ادامه داد: این پویش در قالب همکاری و تفاهم کمیته امداد با بسیج مستضعفین و گروه‌های جهادی در حال اجرا است و تاکنون ۳۳۰۰ آشپزخانه و مرکز اطعام راه‌اندازی شده است.

بختیاری به مشارکت ۱۰۳ هزار نیروی داوطلب در اجرای پویش اطعام و احسان حسینی پرداخت و خاطرنشان کرد: در این مرحله از پویش، از ابتدای ماه محرم بیش از ۲۰ میلیون وعده غذای گرم بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.

وی گفت: همچنین حدود یک میلیون بسته غذایی با مشارکت ۵۵ هزار پایگاه بسیج و گروه‌های جهادی به نیابت از سردار سرافراز شهید سلیمانی به خانواده‌های محروم ارائه شده است.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه کمک‌های مومنانه امروز نهادینه شده است، افزود: یکی از برکات رزمایش مواسات، همدلی و کمک‌های مومنانه حضور مردم در میدان کمک به یکدیگر است.

سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس بسیج مستضعفان نیز در این همایش با اشاره به اینکه بسیج و کمیته امداد ۲ نهاد محصول انقلاب اسلامی هستند، گفت: پویش اطعام و احسان حسینی آغاز یک راه طولانی و مستمر برای همکاری بسیجیان و امدادگران است.

وی با بیان اینکه براساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب، محور توزیع کمک‌ها مساجد در نظر گرفته شده است، افزود: شجره طیبه بسیج همچون کمیته امداد در هر میدانی تحت فرمان مقام معظم رهبری به موقع حاضر است.

سردار سلیمانی با تاکید بر اینکه پایگاه‌های مقاومت، اقشار بسیج، گروه‌های جهادی نوک پیکان رفع آسیب‌های اجتماعی و کمک به نیازمندان است، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های فراوانی در بسیج و دیگر نهاد‌های انقلابی وجود دارد و امروز پیوند بین بسیج و کمیته امداد در راستای محرومیت‌زادیی در بالاترین سطح قرار دارد؛ این همکاری همچون یک عملیات برای کمک به نیازمندان است.

در پایان این همایش تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و بسیج مستضعفان به منظور جذب کمک‌های مومنانه خیران و نیکوکاران و اجرای طرح «نذر شهید حاج قاسم سلیمانی» با مشارکت ۵۵ هزار پایگاه بسیج و گروه‌های جهادی محله‌محور، به امضای سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد و سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس بسیج مستضعفان رسید.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار