کد خبر: 1060203
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی از نحوه انتخاب ملی‌پوشان ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان دفاع کرد و گفت: می‌گویند مادر فلان کشتی‌گیر نفرین می‌کند، خب اگر نفرینی است برای من باشد.
بنا درباره انتقادات مطرح شده درباره نحوه انتخاب ملی‌پوشان در رقابت‌های جهانی گفت: فرآیند از زمان خادم روی زبان‌ها افتاد و چرخه هم از زمان آقای دبیر. من سال‌هاست شرایط خاص خودم را درباره انتخابی داشتم. حالا شما ببینید خادم به یک شکل و در چرخه نیز به شکل دیگر اجرا می‌شود، اما من تفکرات خودم را دارم و صد در صد درباره انتخابی تیم ملی در جهانی نروژ عدالت رعایت شد. اولا شرایط کرونا را درک کنید، این بهانه نیست. اگر کرونا نبود طبیعتا قهرمانی کشور و مسابقات مختلف برگزار می‌شد. در این دو سال و نیم خیلی از مسابقات را از دست دادیم. ما دو دوره جام تختی برگزار کردیم که از سری اول یکسری وارد جهانی قزاقستان شدند. برای نروژ نیز دو گروه داشتیم، یکی نفرات المپیکی بودند. غیر از آن ما جام تختی را برگزار کردیم و به تمام استان‌ها با هر سهمیه‌ای که خواستند اجازه دادیم در جام تختی به عنوان مرحله اول انتخابی نروژ شرکت کنند.

وی افزود: مسابقات برگزار شد و حتی برای نفرات سوم هم کشتی گذاشتیم. ۱۰ نفر اول مشخص شدند، قبل از آن مدال داران مسابقات آسیایی را کنار گذاشتیم، اما بقیه در جام تختی شرکت کردند. جام وهبی امره نیز بود و نفرات آسیایی و نفرات منتخب جام تختی به جام وهبی امره اعزام شدند.

وی در ادامه با اشاره به نحوه انتخاب ملی پوشان، گفت: در ۷۷ کیلوگرم علی گرایی بهترین نفر ماست. ما غیر از او پشتام را داریم. در مسابقات صربستان گرایی مقابل پشتام پیروز شده بود و در اوکراین هم کاویانی نژاد به گرایی باخته بود. حالا همه می‌گویند گرایی باید در المپیک طلا می‌گرفت بله ما هم می‌گوییم و خوشحالیم که از المپیکی‌ها این انتظار وجود داشت.

وی درباره انتقادات فلاح نیز گفت: اگر او ادعای انتخابی جهانی را دارد بالی که جلوتر از اوست. ساروی ثابت شده است و من او را به المپیک هم می‌برم. در سنگین وزن هم اگر میرزازاده در آن طرف جدول المپیک بود قطعا به فینال می‌رسید. ما هنوز آن توان را نداریم که از سد لوپز و کایالپ بگذریم.

وی به انتقاد‌ها از انتخابی ملی‌پوشان اشاره کرد و گفت: خیلی دوستان مدام از عدالت می‌گویند. بروید صحبت‌های خادم را ببینید که با یک مسابقه انتخابی به جایی نمی‌رسیم. هی می‌گویند آی به فلان کشتی‌گیر توجه نشد و مادر نفرین می‌کند، خب اگر نفرینی هست برای من. برای من عزت و شرف کشورم و سربلندی تیمم از هر چیزی مهم‌تر است و به هر کشتی‌گیری میدان دادیم.

بنا در پاسخ به این سوال که چرا قبل از المپیک مثل کشتی آزاد روش خود را درباره نحوه انتخاب نفرات اعلام نکردید، گفت: این کوتاهی روابط عمومی فدراسیون است. من اعلام می‌کنم. وقتی فدراسیون می‌گوید هر کسی در جام تختی حضور نداشته باشد از چرخه خارج می‌شود، وظیفه روابط عمومی است که ریز آن را اعلام کند!

بنا درباره ناکامی نجاتی در المپیک توکیو، گفت: نجاتی برای صربستان در ۶۷ کیلوگرم اعزام می‌شود. یک چیز‌هایی وظیفه من نیست اعلام کنم یا اگر بعد المپیک بگویم می‌گویند بهانه می‌آورد، اما او از ۱۵ روز قبل اعزام غدد لنفاوی‌اش عفونت کرد و نتوانست تمرین کند. مجبور شدیم به او با نظر دکتر ساسان پنی سیلین تزریق کنیم. دلیل اصلی ضعف او در این رابطه بود که خیلی‌ها نمی‌دانند. نه اینکه او غذا نخورد، اما هر کسی وزن کشی می‌کند در یک حالت است و نجاتی هم بویایی‌اش خیلی حساس می‌شود. با دکتر ساسان صحبت کردم و وقتی بعد از وزن‌کشی به چشم او نگاه کردم فهمیدم خیلی ضعیف است و بدنش برنگشته است، گفتم سعی کنید او را برسانید. او درست گفته سنگ هم می‌خورد، اما در آن لحظه خاص دچار این مشکل شده بود که چیزی نمی‌توانست بخورد.

وی درباره توقعات بالا از تیم ملی کشتی فرنگی و اینکه آیا باز می‌توان امیدی به تکرار نتایج لندن در المپیک بعدی داشته باشیم، گفت: روسیه در این المپیک موفق نبود. گرجستان را بررسی کنید ببینید چه هزینه‌ای کرد، اما یک نقره گرفت. ترکیه با آن همه سرمایه گذاری یک برنز گرفت. قزاقستان و ازبکستان اصلا مدال گرفتند؟ خود روسیه مگر موفق بود؟ زمانی گفتیم ۳ طلای المپیک گرفتیم گفتیم قهرمان المپیک شدیم، اما یک سری گفتند مگر المپیک قهرمانی تیمی دارد؟ ما از نظر امتیازی دوم المپیک شدیم. یکسری می‌گویند این تیم مثل لندن بود، چه کسی این را می‌گوید؟ چرا با المپیک پکن مقایسه نمی‌کنید؟ تا زمانی که من مسئول فنی هستم نگاه ما رو به جلو است و محکوم به نتیجه هستیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ادامه داد: می‌گویند به جوانان بها بدهید. خب بقیه مگر پیر هستند؟ مگر همه دنیا خوابیده اند ما همه مدال‌ها را بگیریم؟ ما کلا ۱۵۰ روز اردو داشتیم، بعد به طلا و برنز المپیک و دو پنجمی المپیک رسیده انتقاد می‌گنید. چرا به پنجمی المپیک که خیلی با ارزش است نگاه نمی‌کنید؟ بله از علی گرایی توقع بیشتری داشتیم. او مقابل ژاپن باید برنده می‌شد که دلایل خاص خودش را دارد. عملکرد فرنگی را به من نسبت ندهید که خوب است یا بد. من وظیفه‌ام را انجام می‌دهم و سعی می‌کنم بهترین نفرات را انتخاب کنم. همه مواردی مثل عدالت و جوانگرایی که می‌گویید را هم ریز به ریز اجرا می‌کنم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ادامه داد: هر کشوری به دنبال این است که بهترین نتیجه را بگیرد. مخصوصا در ایران که اگر ده بار نتیجه بگیریم، اما یک بار نگیریم همه نتایج خوب فراموش می‌شود. ما امیدواریم نتیجه خوبی بگیریم، اما هیچ چیز صد در صد نیست. قول می‌دهیم بچه‌ها با همه توان مبارزه کنند. باید ببینیم تیم‌های دیگر چه نفراتی را دارند، اما امیدواری زیادی برای کسب نتیجه داریم.

بنا افزود: موفقیت رضا گرایی به خود او و مربیانش تعلق دارد، اما شکست‌ها تقصیر من است. ما رفته بودیم علی گرایی اول المپیک شود، اما ما فراموش می‌کنیم میدان با میدان فرق می‌کند. دو سه کشور مثل ژاپن و آمریکا در المپیک خارق‌العاده هستند. گرایی به تمام معنا یک کاپیتان اخلاق مدار است، اما به هر حال میدان المپیک است. او تمام تلاشش را کرد. درباره قضاوت کشتی او با لورینچ حرف دارم. او آنقدر با وجود است که بیاید دوباره حقش را بگیرد. یک وقت‌هایی زمین خوردن باعث می‌شود بالاتر بیایی. ساروی وقتی برنز گرفت گفتم ناراحت نباش تو می‌توانستی طلا بگیری، اما در المپیک بعدی می‌توانی قهرمان شوی.

بنا درباره انتقاد‌های عبدولی برای کنار رفتن از تیم ملی، گفت: کادر فنی شرایط و قوانینی دارد، هر کس در این چارچوب باشد می‌تواند در تیم ملی باشد. او مورد احترام همه است. به او گفتم اردو‌ها شروع شده بیا می‌گفت تمرینم را می‌کنم می‌روم خانه که به او گفتم عزیزم قرنطینه است. به او پیغام دادیم بیا در جام تختی کشتی بگیر، اما نیامد. وقتی هم شرکت نکرد از چرخه خارج شد. با او یا دیگران هیچ مشکل شخصی ندارم. من یا دیگران هیچکدام از تیم ملی بالاتر نیستیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، خاطرنشان کرد: جا دارد نتیجه بسیار خوب آزاد و فرنگی کاران جوان در رقابت‌های جهانی را به همه اعضای کادر فنی و مربیان کشور تبریک بگویم و این موفقیت نشان داد چشمه کشتی کماکان جوشان است.

بنا با اشاره به انتخاب پژمان درستکار، گفت: پژمان کار بزرگی کرد که سرمربیگری تیم ملی کشتی آزاد را بر عهده گرفت. او راه سختی در پیش دارد و با نفراتی که در کنارش هستند می‌تواند این راه را بخوبی طی کند. تو را به خدا با تیم‌های ملی مخصوصا در این مقطع حساس همراهی کنید. من برخی اوقات حرف‌هایی می‌شنوم که واقعا همکاران ناراحت می‌شوند. بزرگترین چیزی که از کشتی‌گیر می‌خواهم اعتماد است، اما با این حرف‌هایی که در فضای مجازی می‌بینیم اذیت می‌شویم. والله من سال‌هاست در تیم ملی هستم و کیسه‌ای ندوخته‌ام. منتی ندارم، اما ۸ کیلو در المپیک کم کردم. ما زجر می‌کشیم و خوشی نمی‌کنیم. ما بی‌منت انجام وظیفه می‌کنیم و فقط حمایت می‌خواهیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بار دیگر در پاسخ به لزوم اجرای انتخابی درست، گفت: با یک انتخابی که نمی‌توانیم انتخاب درستی داشته باشیم. خیلی از نفراتی که تکلیفشان مشخص می‌شود از اردو می‌روند. ما باید همه موارد را در نظر بگیریم. وقتی کشتی‌گیر بداند تکلیفش مشخص شده دیگر در اردو نمی‌ماند. ما ریزبینانه به مسائل توجه می‌کنیم. مربیان سازنده ما که در حال زحمت هستند اگر با همکاری فدراسیون کشتی و ادارات کل دیده شوند خیلی کار خوبی است. ما می‌توانیم درباره مربیان سازنده نیز مثل داوران رتبه بندی داشته باشیم و به صورت نوبتی همراه تیم‌ها اعزام شوند. بهتر است وقت مربیان سازنده در اردو‌های تیم ملی گرفته نشود. ما فقط زمانی مربی سازنده را بیاوریم که بخواهیم آن‌ها را اعزام کنیم.

وی ادامه داد: روراست بگویم من بدون مشورت سوریان هیچ کاری نمی‌کنم. آرزویم این است او سرمربی شود و من مربی‌اش باشم. من سال‌هاست کار می‌کنم و به هرحال تا چند ماه تا چند سال بعد باید کنار بروم. من که نمی‌توانم با عصا روی تشک بیایم. نمی‌توانیم همه مربیان را کنار هم داشته باشیم. ما یک کادر فنی داریم که باید وظیفه‌اش را به بهترین شکل انجام دهد.

بنا در پاسخ به این سوال که چه انتظاری از وزیر ورزش دارد؟ گفت: زمانی ما دغدغه داریم که رییس فدراسیونی داشته باشیم که نتواند کاری کند، اما با وجود دبیر هیچ نیازی به کس دیگری نداریم. بی‌دغدغه‌ترین زمان کارم در دوره‌های مختلف الان است. ما هیچ خواسته‌ای از وزیر ورزش نداریم، چون یک انسان والا داریم که هر خواسته‌ای داریم انجام می‌دهد. با وجود دبیر وزارت ورزش می‌آید از ما بودجه می‌خواهد!

بنا درباره پیام رهبری گفت: افتخار می‌کنم که آقا یک پیام دلگرم کننده بعد از سال‌ها به من دادند. چیزی بود که از طرف ایشان به من ارسال شد و دوست ندارم کسی در جریان آن باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار