کد خبر: 1060192
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
مدیرعامل آب و فاضلاب اردبیل:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: آورد سد یامچی در پنج ماهه امسال 45 درصد کاهش یافته و به کم شدن ظرفیت سد یامچی منجر شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، علیرضا نعمت سلطانی در جریان بازدید از آخرین وضعیت سد یامچی در اردبیل اظهار کرد: در حالی شرایط حادی را در تأمین منابع آب در شهرها و روستاها به دلیل حاکم شدن شرایط خشکسالی و کم بارشی شاهد هستیم که در بهار و تابستان امسال وضعیت منابع آب به شدت کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: در کنار کاهش آورد منابع آب به سد یامچی ما با افزایش 10 درصدی مصرف آب توسط شهروندان روبه‌رو هستیم که شرایط سختی را برای تأمین منابع آب به وجود آورده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: تلاش ما بر این است تا در ماه پایانی تابستان آب شرب پایداری را برای شهرهای استان به ویژه اردبیل و سرعین تأمین کنیم تا دغدغه‌ای در این زمینه به وجود نیاید.

نعمت سلطانی افزود: با شروع سال آبی جدید امیدواریم بارش‌های مناسبی را در پاییز و زمستان شاهد باشیم تا کسری مخزن و کمبود منابع آب در سطح استان به ویژه سدها برطرف شده و ذخایر آبی را در این منابع شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: عدم تعادل تولید و مصرف منابع آب نگرانی‌های ما را چندین برابر کرده ولی با همکاری شرکت آب منطقه‌ای تلاش می‌کنیم تا با مدیریت مصرف در بخش خانگی و بخش‌های دیگر بتوانیم شرایط مساعدی را برای تأمین منابع آب به وجود آوریم.

نعمت سلطانی اضافه کرد: امسال کمترین تخصیص آب به بخش کشاورزی از طریق سد یامچی و دیگر سدها انجام شده ولی به رغم همه این کاستی‌ها امیدواریم شرایط به نحوی مطلوب در تأمین منابع آب در سطح شهرها و روستاها را شاهد باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر