کد خبر: 1060101
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
رئیس پلیس پایتخت خبر داد
رئیس پلیس پایتخت با بیان این که پلیس به درخواست بانک مرکزی بر بازار نظارت دارد تأکید کرد که حوادث روی داده در کشور افغانستان منجر به فعال شدن دلالان ارزی در تهران شد که عده‌ای از این افراد بازداشت شده‌اند.
محبوبه قربانی

رئیس پلیس پایتخت با بیان این که پلیس به درخواست بانک مرکزی بر بازار نظارت دارد تأکید کرد که حوادث روی داده در کشور افغانستان منجر به فعال شدن دلالان ارزی در تهران شد که عده‌ای از این افراد بازداشت شده‌اند.
به گزارش جوان، سردار حسین رحیمی، صبح روز گذشته در سومین مرحله از طرح کاشف که با همکاری پلیس‌آگاهی و امنیت انجام شد، گفت: در حوزه پلیس‌آگاهی در این مرحله‌۲۸۸ محکوم فراری، قاتلان، سارقان به عنف، متجاوزان به عنف، زورگیران و سارقان خودرو و سارقان وسایل داخل خودرو شناسایی و دستگیر شده‌اند که ۱۸۷‌نفر از این افراد دارای سابقه قبلی هستند. وی ادامه داد: در این مرحله از طرح همچنین ۵۷ باند منهدم شده که ۱۱‌باند در سرقت به عنف مانند زورگیری و گوشی قاپی بوده‌اند، ۱۰‌باند منزل و اماکن و مغازه، ۹‌باند جاعل و دو باند سرقت مسلحانه شناسایی و دستگیر شده‌اند. وی ادامه داد: در حوزه پلیس امنیت اقتصادی، پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در طول یکسال گذشته موفق به شناسایی ۷۰‌شرکت صوری و انهدام این شرکت‌ها شده‌است. وی افزود: اعضای این شرکت‌ها با مدارک غیر همچون مدارک افراد کارتن‌خواب، کارگر یا نیازمندان اقدام به تأسیس شرکت‌ها و دریافت ارز ۴ هزارو ۲۰۰‌تومانی می‌کردند. وی ادامه داد: اعضای این شرکت‌ها در طول یکسال گذشته ۹۰۰‌میلیون دلار ارز دولتی دریافت کرده و برای وارد کردن کالا‌های اساسی مانند کاغذ و چوب از این ارز‌ها استفاده می‌کردند، اما در واقع کالایی وارد نمی‌کردند.
رحیمی با بیان اینکه تاکنون ۲۰۰‌نفر از اعضای این شرکت‌ها بازداشت شده و پرونده کماکان در حال جریان است، گفت: میلیارد‌ها تومان از اموال، املاک و وجوه نقد از اعضای این شرکت‌ها کشف شده‌است.
سردار رحیمی همچنین درباره بازداشت دلالان ارزی و نظارت بر بازار ارز گفت: ما جلسات مستمری با بانک مرکزی داریم و براساس درخواست بانک مرکزی نظارت روزانه‌ای بر بازار ارز داریم. رئیس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: با توجه به اتفاقات روی داده در افغانستان، متأسفانه دلالان ارزی بلافاصله در تهران به خصوص در منطقه فردوسی فعال شدند که در حدود ۱۵‌روز اخیر، ۲۵ تا ۳۰‌نفر از این افراد را بازداشت کردیم. ما نظارت‌های پلیسی و کنترلی خود را انجام می‌دهیم و مابقی کار‌ها نیز در حوزه ارز برعهده دیگر مسئولان است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار