کد خبر: 1060058
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
گزارش سازمان فناوری اطلاعات شهرداری در صحن شورا
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گزارشی از عملکرد این سازمان در صحن امروز شورای شهر ارائه داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: محمد فرجود مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در صحن امروز شورای شهر گزارشی در مورد حوزه کاری خود و اقدامات انجام گرفته در سال‌های اخیر به شورای ششمی‌ها ارائه داد.

وی با اشاره به تاریخچه فناوری اطلاعات و ارتباطات در شهرداری تهران گفت: اداره کل خدمات کامپیوتری سال ۵۴ در شهرداری تهران کلید خورد و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات سال ۸۳ تشکیل شد که راهبری و هدایت دستیابی به تهران هوشمند و شهرداری دیجیتال در راستای تحقق بخشیدن به شهر زیست‌پذیر چشم‌انداز مأموریت‌های این سازمان است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با اشاره به اینکه روزانه ۵ هزار تماس از طریق مرکز تماس تهران من انجام می‌گیرد گفت: همچنین هر شبانه‌روز ۱۱۷ هزار بازدید از پرتال‌های شهرداری تهران صورت می‌گیرد و یک میلیون تراکنش روزانه کارت بلیت داریم.

فرجود ادامه داد: در حال حاضر شهرداری تهران ۱۷۵۰ کیلومتر فیبر نوری و بیش از ۱۷۰۰ سرور مجازی همچنین ۷۰ هزار کاربر دارد.

وی به اثرات شهر هوشمند بر کیفیت زندگی شهروندان اشاره کرد و گفت:‌این مسأله علاوه بر ارتقاء کیفیت زندگی و ارتباطات اجتماعی سبب اشتغال، تأمین هزینه‌های زندگی، افزایش امید به زندگی، زمان و سهولت زندگی و حفظ سلامت افراد می‌شود.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در مورد پروژه‌های تهران هوشمند، گفت: راه‌اندازی پلتفرم خدماتی تهران من و محله‌محوری و مشارکت شهروندی، مراکز و پهنه‌های شهری هوشمند، پلتفرم بازار نوآوری شهری، خدمات جابه‌جایی هوشمند و حمل و نقل پاک از جمله این موضوعات است که مدنظر قرار گرفته و موفقیت‌های زیادی در این راستا حاصل شده است.

فرجود در مورد الگو‌های داده‌محور شهرداری تهران گفت: برآورد سهم سفر و شیوه‌های مختلف سفر، پیش‌بینی ترافیک، پیش‌بینی آلودگی هوا، افزایش بهره‌وری، موضوع کارت بلیت و استانداردسازی داده‌ها از جمله مباحث الگوی مدیریت داده‌های محور شهرداری تهران است که تحلیل داده‌ها مدل‌سازی و پیش‌بنی بر اساس هوش مصنوعی، متن کاوی و داده‌کاوی انجام می‌شود.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار