کد خبر: 1059919
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
تیم‌های منتخب کشتی آزاد ایران درحالی قرار است در رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام مدوید بلاروس و جام لیوبومیر ایوانوویچ صربستان شرکت می‌کنند که سرمربی جدیدی تیم ملی اسامی ملی پوشان اعزامی به این مسابقات را علام کرد.
وحید صابری
به گزارش جوان آنلاین، این دوره از رقابت‌ها که در روز‌های ۱۹ تا ۲۱ شهریورماه در شهر مینسک بلاروس برگزار می‌شود شاگردان پژمان درستکار محک جدی خواهند خورد.
قرار است طبق سرمربی تیم ملی در دو وزن ۶۵ و ۷۰ کیلو رقابت‌ها انتخابی برگزار شود و نفر اصلی به مسابقات اعزام شوند.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد پژمان، درباره ارزیابی خود از برگزاری رقابت‌های انتخابی گفت: مهمترین مساله برای من در بحث برگزاری انتخابی این بود که پای چرخه انتخابی و عدالت بایستم تا انتخاب نفرات بر اساس شایستگی باشد و شرایط به شکلی نباشد که کشتی گیرانی که بازنده می‌شوند از کشتی دلزده شوند. به هر حال در شرایط خاصی به سر می‌بریم چرا که تاکنون در تاریخ کشتی بی سابقه بوده که در فاصله اندکی پس از المپیک، رقابت‌های قهرمانی جهان برگزار شود و همین موضوع نیز تا حدی کار را سخت‌تر می‌کند. کشتی‌های انتخابی همیشه جذابیت‌های خودش را داشته و دارد. به نظر من بازنده‌ها سربلند بودند و نفرات پیروز نیز با روز‌های اوجشان فاصله داشتند و باید در همین فرصت کم بیشتر روی آن‌ها کار کنیم تا به مرز آمادگی مطلوب برسند.

وی در ادامه تصریح کرد: در ابتدای کار از گروه اول تست آمادگی جسمانی گرفتیم تا شرایط آن‌ها را بسنجیم، بعد ریکاوری کردیم
با این وجود ما نه تنها ناامید نیستیم، بلکه بسیار هم امیدواریم. بچه‌های المپیکی باید به لحاظ بدنی و روحی به خوبی بازسازی شوند. باید بیشتر روی آمادگی بدنی این نفرات برای حضور در مسابقات جهانی کار شود. در مجموع وضعیت تمامی نفرات نگران کننده نیست و باید از فرصت باقیمانده به بهترین شکل استفاده کنیم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، در پاسخ به این سوال که آیا قولی بابت کسب موفقیت در رقابت‌های جهانی می‌دهد یا خیر، خاطرنشان کرد: قول دادن در کشتی اشتباه است. مسابقات جهانی شرایط خاص و ویژه‌ای دارد و ما شناخت زیادی از ترکیب رقبا نداریم. من فقط این قول را می‌توانم بدهم که بچه‌ها را با تمام توان به مرز آمادگی مطلوب برای حضور در رقابت‌های جهانی برسانیم تا از وضعی که امروز در آن قرار دارند بهتر شوند تا آماده نبرد با رقبا باشند. من آمده ام که به تیم ملی خدمت کنم. از همه قهرمانان، پیشکسوتان و بزرگان کشتی می‌خواهم در کنار تیم ملی باشند و از آن حمایت کنند.


اسامی نفرات اعزامی به این مسابقات به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: احمد جوان - علی خرم دل- مهدی ویسی
۶۱ کیلوگرم: حسین شاکری
۶۵ کیلوگرم: پیمان نعمتی- کیان محمودجانلو (در صورت باخت در انتخابی، اعزام می‌شود)
۷۰ کیلوگرم: عرفان الهی (در صورت باخت در انتخابی، اعزام می‌شود)
۷۴ کیلوگرم: محسن کوچ نژاد
۸۶ کیلوگرم: امیرحسین فیروزپور
۱۲۵ کیلوگرم: عباس فروتن- امیررضا معصومی

مربیان: اباذر اسلامی- بهنام احسان پور
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار