کد خبر: 1059685
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
برائت از اتفاق اوین

به دنبال انتشار تصاویر منتشر شده از زندان اوین در فضای مجازی که در آن عوامل زندان رفتار‌های ناشایست و غیرقانونی در مواجهه با زندانیان مرتکب شده‌اند و بازتاب گسترده‌ای در محافل رسانه‌ای داخل و خارج از کشور داشت، رئیس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مأموریت داد با هماهنگی دادستان کل کشور ماجرا را بررسی و به مجلس گزارش کنند.
روز گذشته و در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ابراهیم رضایی در تذکر آیین‌نامه‌ای، با اشاره به فیلم‌ها و تصاویری که در زندان اوین در رسانه‌های بیگانه منتشر شده است، گفت: رفتاری که با زندانیان صورت گرفته مایه تأسف است و باید با عوامل این جرم برخورد قانونی و قاطع صورت گیرد. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: انتشار این فیلم دستمایه‌ای برای حمله دستگاه قضایی و کارکنان شریف آن شده است. نباید به خاطر خلاف چند مأمور، کل دستگاه خدوم را که در سال‌های اخیر شاهد تحول اساسی در آن برای برخورد قاطع با فساد بوده‌ایم زیر سؤال ببریم. رضایی گفت: بنده در یک سال اخیر از زندان‌های تهران و دشتستان بازدید داشتم، وضعیت زندان‌ها با آنچه در رسانه‌های اجاره‌ای سعودی و تریبون‌های ملکه در لندن و آلبانی توصیف می‌شود، متفاوت است. وی تأکید کرد: کارکنان و قضات قوه قضائیه در سخت‌ترین شرایط فعالیت می‌کنند، روا نیست مورد حمله قرار گیرند. در ادامه محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون اصل۹۰ مأموریت داد با هماهنگی دادستان کل موضوع زندان اوین را بررسی کنند.
روز سه‌شنبه هم رئیس قوه قضائیه، دادستان کل کشور را مأمور کرد تا بدون فوت وقت به موضوع زندان اوین رسیدگی کند. در دستور محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، به دادستان کل کشور آمده بود: با توجه به اخبار و تصاویر منتشر شده در برخی از رسانه‌ها در خصوص زندان اوین، به جنابعالی مأموریت داده می‌شود بدون فوت وقت، پیرامون موضوع مذکور و رفتار مأموران با زندانی یا زندانی با زندانی با سرعت و دقت بررسی جامع به عمل آورده و نتیجه را به اینجانب گزارش نمایید.
محمدمهدی حاج‌محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها هم با انتشار پیامی در صفحه توئیتر در خصوص تصاویر زندان اوین نوشت: در خصوص تصاویر زندان اوین، مسئولیت این رفتار‌های غیرقابل قبول را پذیرفته و ضمن تعهد به تلاش بر عدم‌تکرار چنین وقایع تلخ و برخورد جدی با عوامل خاطی، از خداوند متعال، رهبر عزیزمان، ملت بزرگوار و زندانبانان شریف که البته زحماتشان تحت تأثیر این خطا‌ها نادیده گرفته نخواهد شد، عذرخواهم، بنابراین انتظار می‌رود مقامات و دستگاه‌های مسئول همانگونه که در مواضع خود از رفتار‌های غیرقانونی ابراز برائت کرده‌اند، ضمن بررسی موضوع با خاطی یا خاطیان در هر مقام و موقعیتی برخورد قاطع نمایند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
0
0
یعنی شماها خبر نداشتید از این بدرفتاریها؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار