کد خبر: 1059665
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
امروزه اهمیت صنعت گردشگری در ایجاد اثرات مثبت اقتصادی و فرهنگی در سطح دنیا به طور روزافزونی آشکارتر شده و دولتمردان چه در کشور‌های توسعه‌یافته و چه در کشور‌های در حال توسعه، گردشگری را به عنوان یکی از عوامل مهم ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری می‌دانند.
دکتر علیرضا حبیبی*

سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: امروزه اهمیت صنعت گردشگری در ایجاد اثرات مثبت اقتصادی و فرهنگی در سطح دنیا به طور روزافزونی آشکارتر شده و دولتمردان چه در کشور‌های توسعه‌یافته و چه در کشور‌های در حال توسعه، گردشگری را به عنوان یکی از عوامل مهم ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری می‌دانند. در ایران صنعت گردشگری به عنوان یک پیشران اقتصادی و فرهنگی، دارای اثر فزاینده نسبتاً بالایی در تولید بوده و قدرت اشتغالزایی آن به صورت مستقیم و غیرمستقیم از بسیاری از بخش‌های دیگر اقتصادی بیشتر است و توسعه آن مطمئناً باعث رشد پرشتاب اقتصادی همراه با بهبود توزیع درآمد در کشور خواهد شد.

تاریخچه گردشگری در ایران:
پس از انقلاب مشروطیت در ایران برای اولین بار اداره‌ای در وزارت داخله به نام «اداره سیاحان خارجی و تبلیغات» تأسیس شد که بعد از شهریور ۱۳۲۰، اداره مذکور جای خود را به «شورای عالی جهانگردی» داد و در سال ۱۳۴۲ هیئت وزیران تأسیس «سازمان جلب سیاحان» را تصویب و این سازمان رسماً کار خود را آغاز کرد. در سال ۱۳۵۳ با الحاق سازمان جلب سیاحان در وزارت اطلاعات این وزارتخانه به عنوان «وزارت اطلاعات و جهانگردی» تغییر نام یافت.
با پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ «وزارت ارشاد اسلامی» از ادغام وزارتخانه‌های «اطلاعات و جهانگردی» و «فرهنگ و هنر» تشکیل شد و تمامی وظایف مربوط به امور سیاحتی، زیارتی، ایرانگردی و جهانگردی در قالب معاونت امور سیاحتی و زیارتی در این وزارتخانه سازماندهی شد. سپس به موجب مصوبه شورای عالی اداری، تمامی وظایف و مأموریت‌های معاونت امور سیاحتی و زیارتی در وزارت ارشاد به «سازمان ایرانگردی و جهانگردی» منتقل شد تا در قالب سازمان به فعالیت خود ادامه دهد و امروز در قامت یک وزارتخانه به نام «میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی» از سال ۱۳۹۸ این مسیر را طی کند.
جمهوری اسلامی ایران طبق آمار‌های اعلام شده از سوی سازمان جهانی جهانگردی از لحاظ جاذبه‌های طبیعی در رتبه پنجم و از نظر جاذبه‌های تاریخی در رتبه دهم کشور‌های دنیا قرار دارد، اما متأسفانه در بهره‌گیری از این منابع، سهم کمتر از یک درصد کل درآمد‌های گردشگری جهان را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که طی ۱۰ سال آینده صنعت گردشگری در رتبه نخست اقتصاد جهان قرار می‌گیرد. توسعه گردشگری مبتنی بر شرایط فرهنگی و اجتماعی و همچنین جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی کشورمان باعث تعامل سازنده و مؤثر با جهان شده و با توجه به منافع سرشار اقتصادی، اجتماعی و سیاسی آن، مصالح ملی کشور نیز برآورده خواهد شد.
در چشم‌انداز پیش‌بینی شده برای حوزه گردشگری ایران با عنوان «سند راهبردی توسعه گردشگری» آمده است: صنعت گردشگری جمهوری اسلامی ایران بر اساس ارزش‌های حاکم بر کشور، در افق ۱۴۰۴ با اتخاذ رویکرد توسعه پایدار، همه‌جانبه، متوازن و استفاده منطقی از میراث تاریخی، فرهنگی و طبیعی با استفاده حداکثری از مشارکت بخش خصوصی به عنوان یکی از پیشران‌های توسعه کشور و جزو کشور‌های برتر منطقه خواهد بود. مقام معظم رهبری با ظرافت نگاه به مقوله گردشگری در کشور می‌فرمایند: من تصورم این است که اگر مسئولان کشور و مسئولان استان بتوانند از همین مسئله گردشگری به شکل درست، با تبلیغات صحیح و با جهت‌گیرى صحیح استفاده کنند، درآمد آن، استان را از همه معونه‌های دیگر بی‌نیاز می‌کند. مسئله گردشگری خیلی مهم است. (بیانات در دیدار مسئولان اجرایی استان فارس ۱۸/۰۲/۱۳۸۷)
صنعت گردشگری پس از صنایع نفت و خودروسازی در رتبه سوم درآمدزا‌ترین صنایع در دنیا قرار دارد. فرصتی که ایران به‌رغم برخورداری از تمدن و تاریخ کهن، تنوع طبیعی چهار فصل و آداب، رسوم و سنن اسلامی و باستانی به دلیل تکیه بر صنعت نفت طی سال‌های متمادی از آن کمترین بهره را برده است. ورود هر گردشگر به کشور برابر با صادرات ۴۰ بشکه نفت است. گردشگران خارجی تنها با ۲۵ درصد حس امنیت پا به ایران می‌گذارند، اما به هنگام خروج از ایران با ۹۵ درصد امنیت خاطر به کشورشان بازمی‌گردند. طرح چند مسئله و راهکار در سرآغاز دولت سیزدهم ضروری می‌نماید:
مسائل نظام مدیریت گردشگری:
۱. گرانی گردشگری داخلی
۲. ناتوانی در جذب گردشگر خارجی
۳. ضعف فرهنگ گردشگری داخلی
۴. افزایش آلودگی زیست محیطی بر اثر توسعه گردشگری
۵. عدم توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مناطق دارای جذابیت
۶. عدم حفاظت کافی از میراث فرهنگی و باستانی کشور
راهبرد و جهت‌گیری کلان پیشنهادی برای حوزه گردشگری:
۱. توسعه زیرساخت‌های گردشگری بر مبنای جذابیت‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی
۲. پیوند زدن گردشگری و درمان و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای آن در کشور‌های همسایه (گردشگری هیبریدی)
۳. ایجاد و توسعه مسیر‌ها و تور‌های گردشگری فراملی با همکاری کشور‌های همسایه؛ در این تورها، گردشگران بین‌المللی همزمان در قالب یک تور از جذابیت‌های تاریخی یا طبیعی هم پیوند در ایران و کشور‌های دارای اشتراکات تمدنی دیدار می‌کنند و به این ترتیب بین‌المللی شدن صنعت گردشگری ایران نیز تسریع می‌شود.
الزامات اجرایی و اقدامات عملیاتی:
۱. پیگیری وضعیت پروژه‌های در دست احداث، پروژه‌های افتتاح شده و برنامه‌ریزی برای ظرفیت‌های پنهان حوزه گردشگری روستایی و طبیعی کشور.
۲. حمایت از ایجاد شبکه‌ای از شرکت‌های جذب گردشگر در شرق آسیا (به ویژه چین) برای جذب شهروندان طبقه متوسط این کشورها.
۳. حمایت از ایجاد شبکه‌ای از شرکت‌های جذب گردشگر در آسیای میانه و قفقاز برای جذب جوانان و شهروندان این کشورها.
۴. حمایت از ساخت مجتمع‏های گردشگری با معماری ایرانی-اسلامی.
۵. حمایت از شهرداری‌ها برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهری
۶. رسیدن به رقم ۲۰ میلیون گردشگر خارجی تا پایان سال ۲۰۲۵، کسب حداقل ۲درصد از درآمد جهانی بخش گردشگری، نیازمند اعطای تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت به پروژه‌های در دست ساخت و اعطای یارانه سود و کارمزد تسهیلات پرداختی بانک‌ها به‌منظور کاهش هزینه سرمایه‌گذاری برنامه‌های دولت برای توسعه بخش گردشگری است.
۷. محوریت قرار گرفتن بخش گردشگری در برنامه‌های توسعه و برنامه‌های عمرانی کشور، تقویت اعتبارات ایجاد زیرساخت‌های گردشگری برای فعال کردن بخش غیردولتی و سرمایه‌گذاری آنها.
۸. تقویت اعتبارات ردیف‌های مرتبط با حفظ و احیای آثار تاریخی و ثبت آثار و خرید و تملک حریم، ایجاد ردیف اعتباری ویژه به‌منظور حمایت از راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع‌دستی به‌منظور تکمیل زنجیره تولید و فروش.
۹. مشمول شدن بخش گردشگری به بخش‌های مرتبط با قانون اعتبارات متوازن کشور (موضوع تبصره ۹ قانون بودجه) و تعیین درصدی از سهم مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه گردشگری.
۱۰. اختصاص اعتبار از محل ردیف‌های مشترک با سایر دستگاه‌های اجرایی مانند راه، آب، روستا‌های هدف گردشگری، بازآفرینی شهری و....
*مدیر شبکه فرهنگ و معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد ملی فرهیختگان ایران

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
0
0
منابع مالی و دلاری عرفانهای انحرافی

ویروس منحوس کرونا هم مراسم شیطانی سماع توسط فرق ضاله صوفی مسلک در ایام سوگواری اهل بیت را بیش از یک سال تعطیل نکرد و برپاکنندگان سودجوی مجالس لهو و لعب و بسط دهندگان عیاش بزمهای فسق و فجور که زمین گیر شده بودند از نو فعالیت خود را آغاز کردند.

https://www.filemail.com/d/lqupkrzskgkqjus

با بی تدبیری دولت قبل در دادن رانت واکسن به اقشار مرفه بی درد، سهراب پورن آذری که تحت پوشش هنر و موسیقی، پرونده سیاهی در بی سیرت کردن زنان سست عنصر و دختران جاه طلب و صادرات آنان به خارج از کشور با عناوین جعلی چون کنسرت و در اصل تجارت پرسود بردگان جنسی دارد، بار دیگر افسار پاره کرد و راهی اروپا شد تا با کمک اعضای پلید شبکه فسادش، عملیات کثیف دیگری را با شرایط جدید بین المللی طراحی کند.

مرحله اول کار این باند پیچیده، مهمل بافی و سیاه نمایی محض علیه نظام از طریق تبلیغات پوشالی و دروغین برای معشوقه های نورچشمیشان با هدف مظلوم نشان دادن آنها در سیستم سرکوب و خفقان دولتی ایران است که اجازه شکوفایی و رشد به استعداد زنان نمیدهد. با این ترفند ماهیگیری از آب گل آلود و خباثت ذاتی برای سوء استفاده از قصه رومینا اشرفی تا آسیه پناهی، امکانات دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب و کانون های سرمایه ای معاند را به راحتی جذب کرده و مسیر خود را هموار میکنند.

https://www.publish0x.com/music-the-universal-language/for-how-long-song-of-sahar-the-new-generation-of-iranian-fem-xrykrng

توطئه های متعفن اخیر که برای سرپوش گذاشتن بر اهداف بعدی، در ابتدا با مطرب های خارجی کلید خورد، با تور کنسرتهایی که در ایام عزاداری محرم و صفر برای سحر محمدی، رقاصه اخراجی گروه ماه بانو، در فرانسه، سوئد، آلمان، انگلیس، رومانی، سوییس، دبی، مراکش و اسراییل برنامه ریزی شد، ادامه پیدا کرده و توسعه هم خواهد یافت.

https://www.theatredelaville-paris.com/en/spectacles/saison-2021-2022/musiques/sahar-mohammadi-haig-sarikouyoumdjian

شگرد دیگر این حرامیان، رد گم کردن با استفاده از اسامی ساختگی است تا از رصد اطلاعاتی چشم های بیدار افسران جنگ نرم بگریزند و بتوانند زیرپوستی به فساد فی الارض ادامه دهند. یک روز سحر را مینویسند سارا و روز دیگر نام خانوادگی بروجردی را جای محمدی استفاده میکنند!

https://askhelmut .com/events/2021-10-30-19-00-pierre-boulez-saal-sohrab-pournazeri-sahar-boroujerdi/

این که چرا نهادهای ناظر اقدامی برای تعطیلی اعزام ناموس مملکت شیعه به کاباره ها و کاخ های غربی و خیمه های شیوخ عیاش عرب نمیکنند، شبهه پررنگی را ایجاد میکند که یا مسئولان مربوطه یا خواب هستند یا همدست مجرمان.

آیا زیبنده نظام اسلامی است که به زنان فریب خورده و هرزه گذرنامه بدهد تا با تن فروشی این افراد معلوم الحال، این چنین ارزان چوب حراج به آبروی اسلام و مسلمین بزنند؟

وزارت دارایی و ستاد مبارزه با قاچاق برای این درآمدهای ارزی کلان که از راه نامشروع وارد چرخه پولشویی کشور میشوند، کدام مصادره اموال را انجام داده یا مانع ساده را ایجاد کرده و از آنها چه مالیات و جریمه ای گرفته اند؟
تینا جامه گرمی
|
Austria
|
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
0
0
چرا قصه های خیالی درست میکنید پشت سر هنرمندان مردمی؟
نه فقط هیچ پنهان کاری در کار نیست که خبر همکاری آهنگسازی سهراب جان و خوانندگی سحر عزیز در کنسرت برلین علنی در صفحه اینستاگرام آنها منتشر شده.
خیلی اگر کنجکاو هستید بدانید، مناسبت این اجرای بین المللی و انتشار آلبوم مشترک کادوی تولد شاه داماد به عروس خانم است در زادروز فرخنده او، آن هم درست قبل از خواستگاری رسمی که با سلیقه خوب و پیشنهاد سنجیده استاد کیخسرو پدر سهراب هماهنگ شده.
بد است که عرضه دارند و بابت این کنسرت یک ساعته رقم ناچیز هفت صد میلیون تومان را بدون دردسر در جیب میگذارند و برای کشور ارزآوری غیرنفتی میکنند؟
اشکالی دارد اگر کنار این فعالیتهای هنری فاخر، با آکادمی رقص هلیا بنده در هلند قراردادی ببندند و با سرمایه شخصی نمایندگی تهران آنها را دایر کنند تا هنر رقص را به دختران و زنان دوست دار آن آموزش دهند؟
دو سال قبل تهمورس عین این پروژه را جهت نرم کردن دل همسر آینده اش با اجرای کنسرتی برای مژگان شجریان در سوئد انجام داد و هیچ سر و صدایی نداشت.

@sohrabpournazeri

رشد و تکامل یک هنرمند بستگی روشنی به میزان امکان حضور او در فضای عمومی و ارائه آثار هنری به مخاطبان دارد. فرصتی که شوربختانه، در دهه‌های اخیر از زنان هنرمند ایرانی (خصوصاً‌ در عرصه موسیقی و به ویژه در حیطه خوانندگی) تا حد زیادی دریغ شده است.
هم‌اکنون در فصل جدید کارهای هنری خود برآنم که بخشی از توان و زمان خود را برای هنر زنان توانمند سرزمینم صرف کنم. از این رو همکاری خود را با «سحر محمدی بروجردی» که از آینده‌سازان آواز موسیقی ایرانی است آغاز می نمایم. این همکاری علاوه بر فعالیت هنری مشترک، پیشبرد و مدیریت مسیر هنری این خواننده جوان و توان‌مند که از این پس با نام «سحر بروجردی» به ارائه آثار هنری خواهد پرداخت، خواهد بود.

در نخستین گام از این هم‌کاری، به زودی کنسرتی در سالن معتبر «پیر لویی» در برلین همزمان با نمایشگاه پنج هزار سال هنر ایران اجرا خواهد شد و سپس آلبومی را در فضای موسیقایی کمتر تجربه شده به شما عزیزان تقدیم خواهیم کرد.

با مهر
سهراب پورناظری

@sahar_mohammadi1367
#سحرمحمدی
#سهراب_پورناظرى
#saharmohammadi
#sohrabpournazeri

=========================

@sahar_mohammadi1367

سایه گستری و در هنر یکه تاز ..

این هم نشینی از مباهات من هست
بی شک یک خواننده در مسیر خود احتیاج به نبوغِ آهنگسازی حاذق و قلندر دارد که به بلوغ برسد و قله های دست نایافتنی را در این سایه فتح کند و مراتبِ هنر را به زیبایی سیر کند
و سرافرازم که این مهم و عظیم، با آهنگسازی با خرد و آگاه که بیرق دارِ اعتلای نام ایران و فرهنگِ آن است شاملِ اقبال من شده است
خوشحالم مزین هستم به این لطف
امید که در این مسیر قدردان این هم نشینی باشم
چون مریدی در کنار مرشد

به نقل از حضرت دوست سعدی:

همنشین تو از تو به باید
تا تو را عقل و دین بیفزاید

درود بر خاندان نیک ات
پویا و برقرار بمانی برای سرزمین و هنر

@sohrabpournazeri
#سهراب_پورناظری
#سحر_محمدی
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
این همون دختره نیست که کلیپ تکخونی میداد بیرون و بزک کرده با اون پیرمرده و نوازنده های مرد و زن آواز میخوند و گفتن به جرم کشف حجاب در لندن و کنسرت دادن در شب شهادت حضرت زهرا برای بی بی سی دادگاهی شد؟
اول گفتن ممنوع الخروج شد و بعد از کلی شلوغ بازی خبری، منافقین خائن و فعالان دروغین حقوق بشر هم از بغل پرونده بی حیاییش نظام رو تخریب کردن و براش اشک نمساح ریختن!
بعد خبر اومد که مورد بخشودگی قرارگرفت و فوری رفت دربار مراکش و همراه زنان رقاصه برنامه اختصاصی اجرا کرد برای شیوخ عرب!
اخبار رسمی منتشر شده سالهای اخیر توسط خودش در فضای مجازی به اعتبار عکس و فیلم های منتشر شده میگه سالی چند بار در فرانسه و سوییس و انگلیس و پرتغال و هند و سوئد و تونس کنسرت تکخوانی داشته.
البته همه این افتضاحات در دوران دولت نجومی بگیرها بود جز کنسرت آخرش که شهریور ماه در کلیسایی در پاریس بود و فیلمش دراومد که فرداش با زنان نیمه برهنه و رقاص در شبکه 4 تلویزیون فرانسه ظاهر شد.
حالا با علنی شدن خبر کنسرت آلمان و آلبوم جدیدش باید گفت دامنه رافت اسلامی دستگاه قضا به چشم بستن به محرمات کشیده یا مقامات ناظر از این منکرات غافلند یا مقامات اجرایی خودشان مشوق رقص و آواز زنان هنجارشکن شده اند؟!
شقایق علایی
| Germany
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
عجبببب
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار