کد خبر: 1059539
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
دولت سیزدهم از فردا رسماً کار خود را آغاز می‌کند
از فردا پنج‌شنبه، دولت جدید کار خود را آغاز می‌کند؛ دولتی که با وعده تحول و تغییر وضعیت موجود بر سر کار آمده و سرانجام از امروز وزرای خود را خواهد شناخت. وزرای دولت در واقع مجریان اصلی سیاست‌های تحولی رئیس‌جمهور جدید کشورمان هستند.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: از فردا پنج‌شنبه، دولت جدید کار خود را آغاز می‌کند؛ دولتی که با وعده تحول و تغییر وضعیت موجود بر سر کار آمده و سرانجام از امروز وزرای خود را خواهد شناخت. وزرای دولت در واقع مجریان اصلی سیاست‌های تحولی رئیس‌جمهور جدید کشورمان هستند. آن‌ها از بوته بررسی و نقد نمایندگان ملت در کمیسیون‌های تخصصی و نیز صحن علنی مجلس گذشته‌اند و به دولت رسیده‌اند. همین اتفاق، یعنی الزام فرد معرفی به جلب اعتماد نمایندگان مردم برای نشستن بر کرسی وزارت، باعث می‌شود اعتماد به آنان و امید به موفقیت‌شان بیشتر شود. اما این اتفاق، رویداد جدیدی نیست؛ آنچه برای دولت سیزدهم اتفاق جدید محسوب می‌شود، امیدی ا‌ست که در دل‌های خسته ملت برای تحول ایجاد کرد. سخن از تغییر و تحول در مسیر پیشرفت، شاید حرف و شعار خیلی از افراد باشد، اما کلیدواژه و مفهوم «تحول» با نام سید ابراهیم رئیسی پیوند خوش یمنی برای مردم ایران دارد و تجربه حضور او در آستان قدس و نیز کرسی ریاست قوه قضائیه نشان داد که گفتن او از تحول، صرفاً یک شعار نیست و مفهوم تحول مثبت در سیاستگذاری‌ها و عملکرد او جاری است. این باعث شده مردم از حضور او در جایگاه ریاست قوه مجریه خشنود به نظر برسند.

این مسیر پرامید، اما گذرگاه سختی هم خواهد بود. اداره کشور در حالت عادی هم کار سختی است، اما برای رئیسی و دولتمردانش سختی این مسیر، مضاعف بر آن سختی حالت عادی است؛ چه آنکه کشور در حالتی غیرعادی است! کرونا و تحریم فشار‌های روزافزون بر مردم دارد و از سویی ناکارآمدی هشت ساله یک دولت بی تدبیر و بی امید که برای هر کاری – حتی آب خوردن ملت- چشم به سیاست خارجی داشت، روز‌های ناامید و دشواری را برای این ملت رقم زده است، اوضاع معیشت سخت شده، جامعه دچار دوقطبی بیشتری شده و تورم بیداد می‌کند. آنچنان که بسیاری از مردم پس از محقق نشدن وعده‌های رئیس‌جمهور پیشین، با صندوق‌های رأی قهر کردند و حالا برای آنکه اعتمادشان به نهاد دولت بازگردد، تلاش بسیاری نیاز است. همه این اتفاقات مسیر پیش روی رئیسی و کابینه‌اش را سخت و سخت‌تر می‌کند. آیا رئیسی می‌تواند تحول مثبت و تغییر وضعیت موجود را در سطحی قابل قبول محقق کند؟ آیا دولتمردان او در اجرای سیاست‌های تحولی دولت سیزدهم همراهانی موفق خواهند بود؟ آیا امید آن دسته از مردم که به او و عملکردش دل بسته‌اند، نتیجه خواهد داد و آیا امید آن دسته از مردمی که حتی از صندوق رأی هم ناامید شده‌اند، باز خواهد گشت؟ رئیسی رئیس‌جمهور همه مردم است؛ آن‌هایی که به او رأی دادند، آن‌هایی که به رقبایش رأی دادند و آن‌هایی که اصلاً رأی ندادند؛ آیا او در احیای روح امید و وحدت در جامعه موفق خواهد شد؟

در چهارمین روز بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم، مجلس شورای اسلامی در دو نوبت صبح و عصر دیروز صلاحیت وزرای پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، علوم، تحقیقات و فناوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین وزیر پیشنهادی کشور را مورد بررسی قرار داد.
بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت
در ابتدا صلاحیت سیدرضا فاطمی امین برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت بررسی شد؛ موافقان او را فردی پاکدست و متخصص معرفی کرده و برنامه‌های او را دقیق و مؤثر تشخیص دادند و مخالفان این برنامه‌ها را انشایی و غیر اجرایی می‌دانند.
در ابتدای این بررسی سخنگویان کمیسیون‌های صنایع و معادن و اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گزارش این کمیسیون‌ها در خصوص تأیید برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت را قرائت کردند.
اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه‌ها و صلاحیت سیدرضا فاطمی امین وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، با تأکید بر اینکه وزارت صنعت مرد میدان می‌خواهد، تصریح کرد: وزیری به مجلس معرفی شده است که برای تأمین کالا‌های اساسی و تنظیم بازار و کنترل قیمت اقلام هیچ برنامه عملیاتی ندارد. وی اضافه کرد برنامه وزیر پیشنهادی انشایی است نه اجرایی.
احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی دیگر مخالف وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: برخی از سرفصل‌های برنامه فاطمی امین برای وزارت صمت دارای ابهام است. کجای انقلاب و اصول انقلاب به ما اجازه داده به یک وزیر ضعیف رأی اعتماد بدهیم تا فلان شخص از ما کدورت به دل نگیرد و کجای انقلاب به ما مجوز داده مجلس را در برابر دولت تعطیل کنیم و رسما وکیل الدوله بشویم؟
خلیل بهروزی‌فر نماینده مردم شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه‌ها و صلاحیت سیدرضا فاطمی امین اظهار داشت: فاطمی امین بسیار نتیجه‌محور و خروجی‌گرا است و حرف کلی نمی‌زند و آنچه انتظار داریم توسط وزرا دنبال شود، در ایشان هست.
احمد راستینه نماینده شهرکرد در مجلس شورای اسلامی هم در موافقت با وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: همه دنیا دیدند که مجلس انقلابی به راحتی در مورد وزرای پیشنهادی صحبت کرده و به نقد آنان پرداخت حتی در مورد امنیتی‌ترین وزیر پیشنهادی کابینه هم وضعیت چنین بود و شجاعانه بعد از آن هم بر کل دولت نظارت خواهد کرد. وی با اشاره به جوان بودن کابینه آیت‌الله رئیسی و دفاع از فاطمی امین به عنوان یکی از وزیران جوان ادامه داد: برنامه عملیاتی وزیر پیشنهادی صمت در حل مسائل این وزارتخانه و سابقه اجرایی درخشان او به ویژه در کار تحولی خارج کردن خودرو‌های فرسوده و نگاه راهبردی وی سبب شده است تا امروز از برنامه‌های او دفاع کنم.
محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی نیز در موافقت با وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: آقای فاطمی امین علاوه بر داشتن قدرت و توان خوب ایده‌پردازی و داشتن روحیه تحول‌گرایی و داشتن مهارت‌های ادراکی که لازمه جایگاه مهم وزارت در هر کشور و نظامی است عملکرد اجرایی قابل توجهی را دارد.
بعد از شنیدن دیدگاه‌های موافق و مخالف در مجلس سید رضا فاطمی امین وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در دفاع از برنامه‌های پیشنهادی خود گفت: ما برای تحقق چشم انداز ۱۴۰۴ وظیفه سنگینی داریم و باید عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم. بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی علوم
بررسی صلاحیت محمدعلی زلفی گل، وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری از دیگر برنامه‌های مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح بود. پیش از بیان نظرات نمایندگان مخالف و موافق، گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات قرائت و سخنگوی این از تأیید صلاحیت وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری از سوی اعضای کمیسیون خبر داد. سپس سیدعلی یزدی‌خواه نماینده مردم تهران به عنوان مخالف گفت: در برنامه وزیر پیشنهادی علوم افق و دکترینی در خصوص مواجهه با آموزش عالی ندیدم.
روح الله ایزدخواه دیگر نماینده تهران به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی علوم گفت: وزیر پیشنهادی علوم برنامه تحولی ندارد آقای رئیسی به ما اعتماد و کابینه را اصلاح کند. محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز، اما به عنوان موافق وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، طی نطقی گفت: وزیر پیشنهادی علوم فردی صادق، توانمند و جهادی با روحیه انقلابی است. مهرداد ویس کرمی نماینده مردم خرم آباد به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری ضمن تأیید سوابق علمی محمد علی زلفی گل اظهار کرد: به نظرم تک بعدی بودن ایشان مانع از نگاه جامع به همه رشته‌های دانشگاهی و رشته‌های نوین و میان رشته‌ای است. حسین رجایی نماینده مردم لنجان به عنوان آخرین مخالف وزیر پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بیان کرد: برنامه‌های آقای زلفی گل بسیار خوب نوشته شده است و با اسناد بالادستی هم همراهی دارد، اما کلی است و برنامه اقدام نیست و برنامه عملیاتی ندارند؛ و بالاخره احمد نادری نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به عنوان موافق وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقان و فناوری، در مقام آخرین موافق بیان کرد: با توجه به شناخت بیش از یک دهه که از آقای زلفی گل دارم، باید بگویم ایشان یکی از افتخارات علمی کشور در دنیا هستند. محمدعلی زلفی گل وزیر پیشنهادی علوم در جریان جلسه علنی نوبت عصر دیروز مجلس ضمن تشریح برنامه‌های خود جهت تصدی وزارت علوم تحقیقات و فناوری بیان کرد: بنده تلاش خواهم کرد تا نظام سنجش و انگیزشی لازم را برای ترغیب دانشمندان به منظور توجه به پژوهش‌های مبتنی بر نیاز‌های جامعه ایجاد کنم.
بررسی صلاحیت وزیر فرهنگ
با آغاز نشست عصر مجلس شورای اسلامی بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی اولین دستور کار نمایندگان بود. سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از موافقت کمیسیون متبوعش با برنامه‌های وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد. سپس علی اصغر خانی نماینده مردم شاهرود و میامی و عضو کمیسیون عمران مجلس در مجلس اظهار داشت: وزیر پیشنهادی ارشاد دانش آموخته علوم سیاسی است و با بررسی سوابق ایشان درمی‌یابیم که سوابق ایشان متناسب با حیطه وظایف وزارت ارشاد نیست. مسلم صالحی نماینده اقلید هم در مخالفت با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از ضعف‌های برنامه آقای اسماعیلی کلی بودن، فاقد راهکار و استراتژی بودن برای رسیدن به نقاط هدف است. قرار بود برنامه شما بر مبنای نقاط قوت، ضعف و فرصت‌های وزارتخانه تدوین و به مجلس ارائه شود، اما امروز مشاهده کردیم هیچ خبری از این موارد نیست همانند برنامه وزرای قبلی شاهد کلی‌گویی بودیم.
در ادامه سید رضا تقوی نماینده تهران در مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی ارشاد با بیان اینکه فرهنگ در تعامل با انسان‌ها به نتیجه می‌رسد و توسعه و اصلاح و تربیت بدون همکاری مردم امکانپذیر نیست، گفت: وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی توانایی تعامل با اصحاب رسانه و هنرمندان را برای افزایش مشارکت‌پذیری مردم دارد. عفت شریعتی کوهبنانی نماینده مردم زرند و کوهبنان هم طی سخنانی در موافقت با وزیر پیشنهادی ارشاد با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی اسماعیلی، گفت: تعیین تکلیف وضعیت مدیریت فرهنگی کشور یکی از محور‌های برنامه این وزیر پیشنهادی است. اسماعیلی به درستی یکی از مشکلات اساسی دستگاه‌های فرهنگی کشور را احصا و برای رفع آن برنامه دارد و آن هم تعدد مراکز تصمیم‌گیر در حوزه فرهنگ و هنر است.
در پایان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی با تأکید بر اینکه همه رسانه‌ها و صنایع فرهنگی برای ما بسیار با ارزش و عزیز هستند، و با طرح این سؤال که چرا فرهنگ مقدس است، گفت: آن هنرمند عزیز، نوازنده چیره‌دست و فیلم‌ساز و بازیگر زبردست و ناشر باانگیزه، آن عنصر فرهنگی بی ادعا و پر کار، با کم‌ترین امکانات در مبارزه با یک تمدن تفصیل یافته دست و پنجه نرم و ریش و گیس سپید می‌کند. اسماعیلی تصریح کرد: اگر مبارزه فرهنگی مهم‌ترین مبارزه‌هاست پس این عناصر در صف مقدم این کارزار هستند و حمایت از آن‌ها وظیفه شرعی و قانونی بنده است. این فرهنگ ارزش جان دادن دارد.
بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی کشور
در ادامه نشست عصر نمایندگان مجلس بررسی صلاحیت احمد وحیدی وزیر پیشنهادی کشور در دستور کار قرار گرفت.
در ابتدای بررسی و طبق ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس، گزارش کمیسیون‌های تخصصی مربوطه قرائت شد و سخنگویان کمیسیون‌های امور داخلی و شورا‌ها، عمران و امنیت ملی در گزارش خود از موافقت این کمیسیون‌ها با وزیر پیشنهادی کشور دولت سیزدهم خبر دادند.
در ادامه محمدرضا صباغیان بافقی در مخالفت با احمد وحیدی وزیر پیشنهادی کشور، گفت: وحیدی از افراد انقلابی و متعهد به انقلاب و با تدبیر است و وجود او را در نظام خار چشم دشمنان به ویژه رژیم صهیونیستی می‌دانم.
نماینده مردم ابرکوه، بافق، خاتم و مهریز ادامه داد: نظام ما مستقل است و قدرت دفاعی و نظامی عالی داریم و دارای رهبری توانمند و شجاع هستیم، اما در عین نقاط قوت و نقاط ضعفی هم داریم که باید کاهش پیدا کند. امروزه اعتیاد مادر تمام بیماری‌ها است و این پیشگیری و برخورد و برنامه‌ریزی بر عهده وزارت کشور است. در حالی که متولی اعتیاد، وزارت کشور است. صباغیان بافقی ادامه داد: در این زمینه باید درباره جلوگیری از ترانزیت مواد مخدر اقداماتی انجام شود که در برنامه شما به آن اشاره‌ای نشده است. پاسخ دهید که چه کسی مسئول است؟ وی عنوان کرد: امروز بخش‌های انتخاباتی و نهاد‌های مردمی هر روز ضعیف‌تر می‌شوند. آقای وزیر این موضوعات حوزه شماست که باید به شورا‌ها قدرت دهید. وحیدی اقداماتی انجام دهد تا احزاب شناسنامه‌دار شوند و به وظایف خود عمل کنند، زیرا در بیشتر موارد زمانی که نهاد‌ها و تشکل‌های صنفی حرف می‌زنند اخراج می‌شوند، زیرا پشتوانه ندارند و قدرت کارفرما بیشتر است. وحیدی باید به تشکل‌ها، اصناف و احزاب توجه کند تا مردم و کارگران بتوانند حرف بزنند.
قدرت الله حمزه شلمزاری هم در موافقت با «احمد وحیدی» وزیر پیشنهادی کشور گفت: در برنامه وزیر پیشنهادی کشور هشت محور درباره مواد مخدر و ۱۶ محور درباره احزاب و نهاد‌های مردمی آمده است که بسیار جامع است و بهتر است نمایندگان این برنامه‌ها را مطالعه کنند. عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها افزود: برنامه‌های دکتر وحیدی در دولت سیزدهم توجه به اسناد بالادستی و سیاست‌های کلی نظام، قوانین، مصوبات مجلس شورای اسلامی، مصوبات شورا‌های عالی کشور و سازمان‌های مربوطه تدوین شده است.
پس از سخنان موافق و مخالف، احمد وحیدی وزیر پیشنهادی کشور پشت تریبون مجلس رفت و طی سخنانی به نقش‌ها و کارکرد‌های مورد انتظار وزارت کشور اشاره کرد و افزود: نخستین نقش وزارت کشور بسیج ظرفیت‌های کشور است. در کشور ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فراوانی داریم که باید آن‌ها را برای اهداف مدنظر بسیج کنیم. برای این کار یکی از کارکرد‌های وزارت کشور برای بسیج این ظرفیت‌هاست و استانداران، فرمانداران و در سطح شهر شهرداران باید ایفای نقش کنند. وحیدی اظهار کرد: بسیج ظرفیت‌ها سه هدف را دنبال می‌کند؛ یکی گذر از مشکلات اقتصادی به منظور بهبود معیشت عمومی، هدف میان مدت درباره پرداختن به ریشه‌های محرومیت و محرومیت زدایی است چرا که معنا ندارد که کشور ما دارای محرومیت باشد. در حال حاضر ۲۷۰۰ نقطه از این حیث شناسایی شده که باید در برنامه‌ها قرار بگیرد و با بسیج ظرفیت‌ها و مردمی در مدت اندکی می‌توان آن‌ها را حل کرد. هدف سوم و اصلی پیشرفت عمومی کشور است. کشور باید جایگاه خود را در سطح جهان پیدا کند. اعتقاد من این است با بسیج و برنامه ریزی خوب می‌توانیم در عرض ۱۰ تا ۱۵ سال کشور را در بین ۱۰ اقتصاد برتر دنیا قرار بگیریم.
در پایان نشست عصر دیروز مجلس بررسی صلاحیت سیدعزت الله ضرغامی، وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.


پاسخ قالیباف به ادعای خط دهی به نمایندگان
رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه استقلال و انجام وظایف قانونی مجلس امری بسیار مهم است، گفت: در شرایط فعلی هیچ چیزی مهم‌تر از کار کردن برای مردم نیست، پس همان طور که قبلاً هم گفته بودم دیگر بهانه‌ای برای کار نکردن وجود ندارد.
در جلسه نوبت صبح دیروز احمدی‌بیغش نماینده شازند در تذکری مدعی شد که رئیس مجلس شورای اسلامی جلساتی را تشکیل داده و در خصوص رأی اعتماد و یا عدم رأی اعتماد خط دهی می‌کند. با شروع جلسه علنی نوبت عصر، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم با استناد به ماده ۷۵ آیین‌نامه در تذکری با طرح انتقادات تندی به احمدی بیغش گفت: مگر نمایندگان عروسک خیمه‌شب‌بازی هستند که هر چیزی را که دیگران می‌گویند گوش دهند. این حرف توهین به نمایندگان است. تعداد دیگری از نمایندگان نیز خواستار بیان تذکراتی با استناد به ماده ۷۵ شدند، که قالیباف به دلیل کمبود وقت جهت اتمام بررسی صلاحیت وزرا از آن‌ها خواست که از طرح تذکراتشان منصرف شوند، منتها توضیحاتی را ارائه کرد.
قالیباف توضیح داد: دوستان حداقل در این ماه‌های اخیر یعنی قبل از انتخابات و یا بعد از انتخابات و بعد از معرفی کابینه به خصوص در چند روز اخیر شاهد بودند که بنده در تمامی جلسات تأکید داشتم که طبق اخبار پنهان و آشکار، امروز دشمنان کشور و انقلاب به دنبال انشقاق و اختلاف بین مجموعه‌های ساختاری هستند. وی ادامه داد: روز دو شنبه هفته جاری نیز با حضور رؤسای کمیسیون‌ها و هیئت رئیسه باز هم تأکید کردم که هر کسی به دنبال چنین کار‌هایی و زمینه‌سازی آن است بداند به کشور، انقلاب و مردم ظلم کرده، چون مردم درگیر مشکلات معیشتی هستند و جانشان در خطر است بعد ما بخواهیم اختلاف ایجاد کنیم، درست نیست. قالیباف ادامه داد: من هرگز اجازه نمی‌دهم چنین فضایی در مجلس شورای اسلامی ایجاد شود، چون ما تازه اول کار هستیم.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
0
0
در کل ارزوی موفقیت برای دولت جدید انتظار میرود هر جند این دولت بصورت خارج از دوران های دیگر ریاست جمهوری وارد میدان شده است و اصول را بر مینای جهادی گداشته است ، اما باید بداند که واقعا دست تنهاست.
نمایندگان بیسواد کاری مجلس و قالیباف مورد دار و زیر تیغ اختلاس و دزدی کاری برای دولت جدید نمیتوانند انجام دهند فقط اگر بتوانند افسار مجلس را درست بدهند بدست دولت جدید جناب رییسی.
یعنی کلیات حرکت اقتصاد و قوانین جدید و راه کارها فقط از سمت کابینه دولت جناب رییسی شکل گیرد و مجلس بدلیل عدم کفایت دخالتی در ان نداشته باشد خصوصا برای اقتصاد و امور خارجه.
قوه مقننه هم که گرفتاری های خودش را دارد و باید در دیدگاه ملت و مردم بروی کارهای غیر انسانی خود تجدید نظر کند . برخورد وحشیان و بیمار گونه با زندانیان در شایستگی نظام نیست و عده ای اینجور امرار معاش میکنند کتک میزنند و حقوق میگیرند!!!!!! ایا این شرعا و عرفا انسانیست؟
جناب رییسی در دوره قضاییه نتوانسته جلوی اینگونه موترد را بگیرد و رییس قوه قضاییه جدید هم میدانسته ولی اقدام به برجیدن اینگونه عملکرد کثیف و خبیثانه نکرده است.
در مجموع ارزوی بهروزی و شکوفایی مملکت را برای جناب رییسی و وزیران کابینه اش را داریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
0
0
لطفا قاسم خان؛اگر اتهام اختلاس یا دزدی را به کسی می زنید؛با سند ومدرک آن نسبت را به فردموردنظر بزنید.اولا اتهام اختلاس آقای قالیباف هنوز اثبات نشده است.ثانیا تاکنون ایشان درمدارانصاف وعدالت ودرجهت رفع محرومیت مردم ؛اقدامات مفیدی را درقامت ریاست مجلس ؛انجام داده است.بنابراین تا جرمی علیه افرادبه اثبات نرسیده؛نظرات غیر کارشناسی خودرا رسانه ای ننمایید که برای شما گران تمام خواهدشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار