کد خبر: 1059452
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
درجلسه استانداری مطرح شد،
استاندار خراسان رضوی گفت: بخش قابل توجهی از این تعداد مربوط به بخش خصوصی است؛ لذا نیازمند همکاری بیشتر جامعه پزشکی و بخش خصوصی در عرصه مقابله با کرونا هستیم.

محمدصادق معتمدیان در نشست هم‌اندیشی با مدیران رسانه‌های استان که در دفتر استاندار برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت هفته دولت اظهار کرد: در پیک پنجم کرونا شرایط ما کاملا متفاوت بود و نسبت به پیک‌های قبلی یک طوفان کرونایی را در این ایام پشت سر گذاشتیم. 

استاندار خراسان رضوی ادامه داد:مراکز درمانی و زیرساخت‌هایی که در سطح کشور و استان وجود دارد، بر اساس استانداردهای خاصی احداث شده است اما پیک پنجم شیوع کرونا این استانداردها را بر هم زد و پاسخگوی حجم مراجعات نبود. 

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین اولویت استان درمان است، عنوان کرد:همه امکانات را پای کار آوردیم تا به درمان مردم بپردازیم. همچنین از ظرفیت‌های استانی و ملی در این پیک استفاده کردیم. مراکز درمانی ما در شرایط بحرانی باید آمادگی مقابله داشته باشند. 

 

مصرف روزانه ۴۰ تن اکسیژن در مراکز درمانی خراسان رضوی

 

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه مساله اکسیژن حیاتی‌ترین نیاز بیماران است، گفت: هم‌اکنون به صورت مرتب پیگیر تامین دستگاه‌های اکسیژن‌ساز برای بیمارستان‌ها، مخازن و کپسول هستیم. در حال حاضر کل ظرفیت تولید اکسیژن استان به صورت روزانه ۲۳ تن است و اما مصرف اکسیژن استان به ۴۰ تن در روز می‌رسد. 

وی به تامین تخت‌های بیمارستانی برای نیاز بیماران اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون جلسات متعددی با مدیران بیمارستان‌های غیردولتی برگزار شده که خروجی آن اضافه شدن رقم قابل توجهی تخت به ظرفیت بیمارستانی استان بود. 

وی به تلاش‌های خستگی‌ناپذیر کادر درمان در ۱۸ ماه گذشته اشاره و بیان کرد: پرستاران‌مان ماه‌هاست تحت فشار هستند و ما قدردان تلاش‌های خستگی‌ناپذیر این عزیزان هستیم. 

معتمدیان با اشاره به کاهش تراکم بیمارستان‌ها با وجود مراکز بستری موقت و سرپایی گفت: در حال حاضر ۲۲ مرکز منتخب خدمات سرپایی در مشهد فعال است که از این میزان ۱۱ مرکز به صورت ۱۶ ساعته و ۱۱ مرکز دیگر نیز به صورت ۲۴ ساعت خدمات ارائه می‌دهند. با این حال نیازمند ۴۴ پزشک عمومی و متخصص برای عملکرد بهتر این مراکز هستیم. 

استاندار خراسان رضوی به سایر تلاش‌های صورت گرفته برای مدیریت بیماری کرونا در مشهد که کانون اصلی پیک پنجم است، پرداخت و گفت: در این شهر مجموعه هلال احمر طی ۷۲ ساعت ۴ مرکز بستری موقت راه‌اندازی کرد. همچنین با درخواست از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سریعا یک بیمارستان مجهز به همت نیروی زمینی سپاه به همراه ۱۶۰ تخت بیمارستانی تجهیز و راه‌اندازی شد. علاوه بر این آستان قدس رضوی و دلاوران ارتش جمهوری اسلامی تعدادی مراکز بستری سرپایی برای رسیدگی به بیماران به همراه تخت و نقاهتگاه‌ آماده کردند و به کمک ما آمدند. 

وی با بیان اینکه برای مدیریت کرونا در استان همه کشور را پای کار آورده‌ایم، ادامه داد: در مساله تامین اکسیژن با هشت استان ارتباط برقرار شد و هم‌اکنون بخش قابل توجهی از نیاز بیماران و بیمارستان‌ها از همین طریق تامین شده است. ضمن اینکه مرتب در حال رصد اوضاع شهرستان‌های استان هستیم که در صورت نیاز، به آن اکسیژن برسانیم. 

معتمدیان با اشاره به سرعت شیوع کرونا تاکید کرد: محدودیت‌ها مانند قرص مسکن عمل می‌کند؛ به همین جهت لازم است رسانه‌ها مدیریت استان را در حوزه پیشگیری از ابتلا به کرونا و در حوزه فرهنگ‌سازی کمک کنند. 

استاندار خراسان رضوی گفت: ۳۵ هزار کادر درمانی استان در حال تلاش هستند و هر کدام نیازمند اخبار خوب و آرامش برای خدمت‌رسانی به بیماران هستند. 

توزیع 3 میلیون ماسک در حاشیه شهر مشهد

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید در ارائه آمار مربوط به کرونا به مراجع رسمی مراجعه کنند، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک از مهم‌ترین عوامل جلوگیری از ابتلا به بیماری است؛ لذا براساس تصمیمی که اخیرا اتخاذ شد و مصوبه‌ای هم که در این زمینه از محل تصویب گذشت، بناست بین ۲ تا ۳ میلیون ماسک در حاشیه شهر مشهد توزیع شود. 

 

خبرنگار:آرش بدوئی

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار