کد خبر: 1059398
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵

رئیس قوه قضائیه برای متعرضان به سلامت مردم در این شرایط سخت کرونایی خط و نشان پررنگی کشید و در دستوری به دادستان کل کشور به عنوان مدعی‌العموم از وی خواست «با کسانی که در این شرایط سخت نسبت به سلامت مردم در هر حوزه‌ای از پیشگیری تا درمان خیانت می‌کنند، با جدیت و حساسیت برخورد کنند و اجازه ندهند زحمات مدافعان سلامت زیر سؤال برود.»
طی روز‌های گذشته اخباری در رسانه‌ها منتشر شد که بر اساس آن کسانی که نامی جز «سوداگران مرگ» نمی‌شود برای آن‌ها به کار برد، با احتکار یا فروش داروی تقلبی و اقدامات مشابه با سلامت مردم تجارت کثیفی راه انداختند و اکنون رئیس قوه قضائیه که از زمان تصدی نشان داده عزمی جدی برای مقابله با فساد و مفسد دارد، برای این سوداگران خط و نشان کشیده است.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در جلسه صبح دیروز شورای عالی قوه قضائیه با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، ابراز امیدواری کرد که دولت سیزدهم هرچه سریع‌تر کار خود را آغاز کند و توفیقات بالایی داشته باشد.
رئیس دستگاه قضا خاطرنشان کرد، قوه قضائیه با همه توان دولت جدید را در رفع موانع تولید، از بین بردن بستر‌های فساد و مبارزه جدی و سریع با اخلالگران در نظام اقتصادی و کسانی که علیه مردم عملیات روانی انجام می‌دهند، یاری خواهد داد. اگر می‌خواهیم از امام و مقام معظم رهبری و اسوه هایی، چون شهید رجایی تبعیت کنیم باید نسبت به بیت‌المال حساس باشیم تا بتوانیم در محضر خداوند متعال پاسخگو باشیم، اما متأسفانه گاهی آنگونه که باید و شاید نسبت به حفظ بیت‌المال عمل نمی‌کنیم.
حجت الاسلام محسنی اژه‌ای همچنین به روحیه مردمی شهید رجایی اشاره کرد و متذکر شد: اگرچه حفاظت از کسانی که به مردم خدمت می‌کنند امری لازم و حتی گاهی واجب است، اما نباید این حفاظت بیش از حد ضرورت باشد. نباید به بهانه حفاظت، مزاحمتی برای مردم ایجاد کنیم و از مردم جدا شویم، اما متأسفانه گاهی احساس می‌شود که برای مردم دردسر و برای بیت‌المال هزینه ایجاد می‌شود که باید نسبت به این مسئله ارزیابی مجددی داشت.
رئیس قوه قضائیه روز پزشک را نیز گرامی داشت و از زحمات و تلاش‌های کادر درمانی کشور به ویژه در میدان جهاد و مبارزه با ویروس کرونا در یک سال و نیم اخیر قدردانی کرد. حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در عین حال گفت که قدردانی و تشکر لسانی از مدافعان سلامت کافی نیست و همه دستگاه‌ها به ویژه دستگاه قضا باید تلاش کنند تا کادر درمان بدون مشکل و دغدغه کار خود را انجام دهند.
حجت الاسلام محسنی اژه‌ای همچنین خاطرنشان کرد که باید برای صیانت از اعتبار کادر درمان کشور با کسانی که با احتکار یا فروش داروی تقلبی و اقدامات مشابه نسبت به سلامت مردم خیانت و کار خادمان اصلی این عرصه را بی‌نتیجه یا کم نتیجه می‌کنند، قاطعانه برخورد شود. وی به دادستان کل کشور به عنوان مدعی‌العموم و سازمان بازرسی مأموریت داد با کسانی که در این شرایط سخت نسبت به سلامت مردم در هر حوزه‌ای از پیشگیری تا درمان خیانت می‌کنند، با جدیت و حساسیت برخورد کنند و اجازه ندهند زحمات مدافعان سلامت زیرسؤال برود. رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش از دادستان تهران به دلیل سرکشی‌های دوره‌ای به تحت نظر‌گاه‌ها و زندان‌ها و از اقدامات وی برای آزادی مشروط و ارفاقات قانونی به کسانی که حضورشان در زندان ضرورتی نداشته است، قدردانی و بر تداوم روند آزادی این افراد تأکید کرد.
رئیس قوه قضائیه با قدردانی از تلاش‌های دلسوزانه همه همکاران دستگاه قضا در بخش‌های مختلف، ابراز امیدواری کرد قوه قضائیه با تلاش همگانی همه همکاران این مجموعه، گامی در جهت ارائه بهتر و سریع‌تر خدمات قضایی به مردم و انجام وظایف قانونی و تکالیفی که، ولی امر مسلمین بر عهده این مجموعه قرار داده بردارد و در انجام مأموریت‌هایش رو سفید باشد. محسنی اژه‌ای افزود: خدمت به مردم را باید مغتنم شمرد و به این نعمت الهی باور داشت و بدانیم که خدمت کردن به خلق خدا و خسته نشدن در این مسیر با همه سختی‌ها و گرفتاری‌هایی که دارد، نزد خدا مأجور است.
رئیس دستگاه قضا در ادامه به بیان توصیه‌هایی به همکاران قضایی پرداخت و گفت: در پرونده‌هایی که مردم دچار ضرر و زیان مالی می‌شوند و بر اثر کلاهبرداری یا سرقت، مال خود را از دست می‌دهند، برای دو مسئله به عدلیه مراجعه می‌کنند. اژه‌ای افزود: مردم، هم می‌خواهند که افراد کلاهبردار و سارق و مجرم تحت تعقیب قرار گرفته و مجازات شوند، و هم هرچه سریع‌تر به اموال خود برسند که مسئله دوم باید در اولویت کار ما باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار