کد خبر: 1059369
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: در پی کاهش ۷۰ درصدی پرواز‌ها و تقاضای مردم برای سفر‌های هوایی در هفته گذشته، قیمت بلیت هواپیما به کمترین حد خود رسید.
حسن خوشخو در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: درپی اعمال محدودیت پذیرش مسافر هوایی از سوی ستاد ملی مقابله کرونا، پرواز‌های داخلی در هفته گذشته ۷۰درصد کاهش پیدا کرد و با وجود این میزان کاهش، تقاضای مردم هم برای سفر‌های هوایی به حداقل رسید به گونه‌ای که حتی هواپیما‌ها در این پرواز‌های محدود هم پر نمی‌شد.
وی افزود: وضعیت پرواز‌های داخلی در روز‌ها و هفته گذشته نشان می‌دهد که تقاضا برای سفر بسیار کاهش پیدا کرده و این افت تقاضا بیانگر این است که مردم خودشان پروتکل‌ها را رعایت کرده و نگران شرایط کرونایی به وجود آمده هستند، بنابراین به سفر نمی‌روند.
مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: همین مسئله سبب شده تا قیمت بلیت هواپیما کاهش شدیدی داشته باشد. به عنوان مثال حداکثر نرخ بلیت تهران- مشهد حدود
۳۵۰ هزا تومان کاهش پیدا کرد و این کاهش شدید تقاضا در شرایطی اتفاق افتاد که تعداد پرواز‌های مسافری در همه مسیر‌های داخلی به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا تا ۷۰ درصد کمتر شد.
خوشخو با اشاره به کاهش ۷۰ درصدی پرواز‌های مشهد در هفته گذشته مصادف با ایام تاسوعا و عاشورا گفت: برخی از شرکت‌های هواپیمایی در این شرایط به این دلیل پروازهایشان را با لود پایین مسافر انجام می‌دهند که همچنان شبکه پروازی‌شان فعال باشد، چراکه از نظر اقتصادی هیچ توجیهی برای آن‌ها ندارد.
وی با بیان اینکه در هفته گذشته شکایتی برای بروز تخلف احتمالی از سوی ایرلاین‌ها دریافت نکردیم، تأکید کرد: محدودیت ۷۰ درصدی پرواز‌های داخلی تا پنجم شهریور ماه ادامه دارد، چراکه مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تا این تاریخ تمدید شده و اگر از این بعد نیز تمدید شود بر اجرای آن نظارت خواهیم کرد. البته تا کنون نیز شرکت‌های هواپیمایی همسو با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند و از همه می‌خواهیم در ادامه نیز نسبت به رعایت آن جدیت به خرج دهند تا شاهد فروکش کردن ویروس کرونا در کشور باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار