کد خبر: 1059277
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
دبیر قرارگاه مرکزی دانشگاهی مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد:
دبیر قرارگاه مرکزی دانشگاهی مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، خدمات همه‌جانبه آستان قدس رضوی در مقابله با این بیماری را قابل تقدیر دانست.

دکتر حمیدرضا رحیمی اظهار کرد: مجموعه آستان قدس رضوی، پیرو صدور دستور ۸ ماده‌ای تولیت آستان قدس رضوی برای بسیج امکانات در مقابله با موج پنجم کرونا، اقدامات بسیاری را در راستای هماهنگی‌ها و همکاری‌های دوجانبه با دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام داده است.

وی دو شرکت داروسازی ثامن و شیراز سرم را از تولیدکنندگان بزرگ سرم کشور دانست و گفت: این دو کارخانه زیرمجموعه بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی با توجه به کمبود سرم در چند هفته اخیر در کشور، تولید سرم خود را برای خدمت‌رسانی به بیماران سراسر کشور طبق دستور تولیت این آستان مقدس افزایش دادند.

 بستری بیماران کرونایی در بیمارستان رضوی

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: همچنین از ابتدای شیوع بیماری کرونا، بخش‌های مختلف آستان قدس رضوی به ویژه بخش‌های سلامت محور آن همچون بیمارستان فوق تخصصی رضوی و دارالشفای امام رضا(ع)، خدمات بسیار ارزنده‌ای را به دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارائه دادند.

رحیمی بیان کرد: بیمارستان رضوی از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد وظیفه ارائه خدمات به بیماران مبتلا به عارضه سکته مغزی و بستری این بیماران را با تعرفه دولتی در بهترین کیفیت در یکی از پیک‌های کرونایی در مشهد برعهده گرفت.

دبیر قرارگاه مرکزی دانشگاهی مبارزه با بیماری کرونا در این دانشگاه ادامه داد: در حال حاضر نیز بیمارستان رضوی با اختصاص حدود یک سوم تخت‌های بستری و مراقبت ویژه خود به طور مستقیم به بیماران کرونایی خدمت می‌کنند.

رحیمی افزود: همچنین با درایت تولیت آستان قدس رضوی از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور، پروتکل‌های بهداشتی و دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا در حوزه خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران با مشارکت خادمان و همچنین خادمیاران سلامت در تمامی مراسم‌های این آستان مقدس در سطح بسیار بالا رعایت شده است.

توزیع غذای متبرک رضوی در بیمارستان‌ها

وی تصریح کرد: مجموعه آستان قدس رضوی در طول مدت شیوع بیماری کرونا، کمک‌های خاصی نیز به مردمی که از نظر معیشتی در سختی بودند، ارائه داده است. همچنین با توزیع غذای متبرک حضرت رضا(ع) به مناسبت‌های مختلف در بیمارستان‌های سطح شهر مشهد موجب بالابردن روحیه و ارزش‌های معنوی در بین پرسنل این بیمارستان‌ها به ویژه مدافعان سلامت شده است.

رحیمی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در 18 ماه اخیر همواره ابتدا نیازمندی‌های خود را در مسیر مبارزه با بیماری کرونا به مجموعه آستان قدس رضوی اعلام کرده و این مجموعه نیز در این مسیر به بهترین شکل یاور و همراه دانشگاه بوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار