کد خبر: 1059265
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
تیم ایران با کسب یک مدال طلا، یک مدال نقره و ۵ مدال برنز بعنوان نایب قهرمانی رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در روسیه دست یافت.
رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی جهان روز‌های ۲۹، ۳۰ و ۳۱ مردادماه در شهر اوفا روسیه برگزار شد و تیم ایران با کسب یک مدال طلای امیررضا ده بزرگی در وزن ۵۵ کیلوگرم، یک مدال نقره سعید اسماعیلی در وزن ۶۰ کیلوگرم و ۵ مدال برنز ایمان محمدی در وزن ۶۳ کیلوگرم، محمدحسین آذرم دخت در وزن ۷۷ کیلوگرم، محمد ناقوسی در وزن ۸۲ کیلوگرم، مرتضی القوسی در وزن ۹۷ کیلوگرم و امیرمحمد بیات در وزن ۱۳۰ کیلوگرم و با ۱۳۰ امتیاز بعنوان نایب قهرمانی دست یافت.

در این مسابقات تیم روسیه با ۱۸۳ امتیاز بعنوان قهرمانی رسید و تیم آذربایجان با ۱۰۱ امتیاز سوم شد.

نتایج کشتی گیران کشورمان در این مسابقات به شرح زیر است:

در وزن ۵۵ کیلوگرم امیررضا ده بزرگی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۵ بر ۴ از سد المیر علی یف از آذربایجان گذشت. وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل آدم اوزون از ترکیه با نتیجه ۸ بر صفر به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. ده بزرگی در این مرحله با نتیجه ۶ بر صفر ایسخار کوربایف از قزاقستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۳ بر یک از سد علی مردون عبداله یف از ازبکستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۶۰ کیلوگرم سعید اسماعیلی در دور اول با نتیجه ۲ بر ۲ ادموند نازاریان قهرمان بزرگسالان اروپا از بلغارستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر مقابل مرت ایلبارس از ترکیه به پیروزی دست یافت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. اسماعیلی در این مرحله با نتیجه ۷ بر ۴ از سد نورسلطان بازاربایف از قزاقستان گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. اسماعیلی در این مرحله با نتیجه ۸ بر صفر ارسلان بک سلیم اف از لهستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی با نتیجه ۷ بر ۳ مقابل دین ایسلام باماتوف از روسیه مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۶۳ کیلوگرم ایمان محمدی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر چیز لاجوآی از آمریکا را مغلوب کرد. وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۱ بر ۳ مغلوب ساید باکایف از روسیه شد و با توجه به حضور این حریف در دیدار فینال، محمدی راهی گروه بازنده‌ها شد. وی در این گروه مقابل ضیا باباشوف از کشور آذربایجان با نتیجه ۸ بر صفر پیروز و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار با نتیجه ۸ بر صفر مانوئل استویچا از رومانی را از پیش رو برداشت و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۶۷ کیلوگرم دانیال سهرابی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب دین کوشکار از قزاقستان شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله یک چهارم نهایی، سهرابی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۷۲ کیلوگرم امیر عبدی در دور اول مقابل اوگنی بایدوسوف از روسیه با نتیجه ۵ بر ۳ مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، عبدی به گروه شانس مجدد رفت. وی در این گروه ابتدا با نتیجه ۸ بر صفر لوکا مولوبابیچ از کرواسی را مغلوب کرد و در دیدار دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر ولادیسلاو یوتوشنکو از اوکراین را از پیش رو برداشت و به دیدار رده بندی رفت. وی در دیدار با نتیجه ۹ بر ۶ مقابل آتیلا توسماگی از مجارستان مغلوب و پنجم شد.

در وزن ۷۷ کیلوگرم محمدحسین آذرم دخت پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر واسیل کوجوک از رومانی را مغلوب کرد. وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۲ بر ۴ مغلوب اکسایوس موکوبو از نروژ شد و با توجه به راه یابی این کشتی گیر به دیدار فینال، آذرم دخت به گروه شانس مجدد رفت. وی در این گروه با نتیجه ۵ بر ۲ از سد کریستوفر کلانی از مجارستان گذشت و راهی دیدار رده بندی شد. آذرم دخت در این دیدار و در یک کشتی تماشایی با نتیجه ۸ بر ۴ از سد عماد ابوالاتا از مصر گذشت و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۸۲ کیلوگرم محمد ناقوسی در دور نخست با نتیجه ۹ بر ۵ و ضربه فنی فارس قالی از مصر را از پیش رو برداشت. وی در دور دوم مقابل مارسل استرکنبورگ از هلند با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب شد و با توجه به راه یابی این کشتی گیر به دیدار فینال، وی نیز به گروه بازنده‌ها رفت. ناقوسی در این گروه ابتدا با نتیجه ۹ بر یک از مقابل آدام گارژیولا از لهستان پیروزی شد. وی در مبارزه بعدی با نتیجه ۵ بر صفر مقابل امیرخوان سچویف از روسیه به برتری دست یافت و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۱۱ بر ۵ از سد میکیتا الیکسیف از اوکراین گذشت و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۸۷ کیلوگرم علی عابدی درزی در دور اول با نتیجه ۴ بر ۳ مقابل آلگوت کالمان از سوئد مغلوب شد و با توجه به حذف این کشتی گیر در دور بعد، عابدی درزی حذف شد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم مرتضی القوسی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۵ بر ۳ مقابل ایگناس بوکاسکاس از لیتوانی به پیروزی دست یافت. وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی به با نتیجه ۲ بر ۱ هایک خلویان از ارمنستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این با نتیجه ۱۰ بر یک مغلوب پاول حلینچوک از بلاروس شد و به دیدار رده بندی رفت. القوسی در این دیدار با نتیجه ۵ بر ۳ مارکوس وورن از نروژ را از یش رو برداشت و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امیرمحمد بیات پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۲ بر ۳ مغلوب سرخان ممدوف از آذربایجان شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، بیات به گروه بازنده‌ها رفت. وی در این گروه مقابل توماس واورزینزیک از لهستان با نتیجه ۴ بر ۱ به پیروزی دست یافت و راهی دیدار رده بندی شد. بیات در این دیدار نیکولاس نتونیاس از یونان را با نتیجه ۶ بر ۳ از پیش رو برداشت و به مدال برنز دست یافت.

رده بندی انفرادی و تیمی این مسابقات به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم: ۱- امیررضا ده بزرگی (ایران) ۲- علی مردون عبداله یف (ازبکستان) ۳- المیر علی اف (آذربایجان) و آکیلکات کولژیگیت اولو (قرقیزستان)
۶۰ کیلوگرم: ۱- دین ایسلام باماتوف (روسیه) ۲- سعید اسماعیلی (ایران) ۳- نیهات ممدلی (آذربایجان) و مرت ایلبارس (ترکیه)
۶۳ کیلوگرم: ۱- ساید باکایف (روسیه) ۲- دیگو چخیکوادزه (گرجستان) ۳- ایمان محمدی (ایران) و نیکلاس اوهلن (سوئد)
۶۷ کیلوگرم: ۱- حسرت جعفراف (آذربایجان) ۲- ساهاک هوهانیسیان (ارمنستان) ۳- مسلم ایمادائف (روسیه) و ماریان حولوبووسکی (اوکراین) … ۲۳- دانیال سهرابی (ایران)
۷۲ کیلوگرم: ۱- اوگنی بایداسوف (روسیه) ۲- گئورگی چخیکوادزه (گرجستان) ۳- آتیلا توسماگی (مجارستان) و شانت خاچاطریان (ارمنستان) ۵- امیر عبدی (ایران)
۷۷ کیلوگرم: ۱- اسلام علی اف (روسیه) ۲- اکسیوس موکوبو (نروژ) ۳- محمدحسین آذرم دخت (ایران) و الکساندرین گوتو (مولداوی)
۸۲ کیلوگرم: ۱- مارسل استرکنبورگ (هلند) ۲- کارن خاچاطریان (ارمنستان) ۳- محمد ناقوسی (ایران) و صبا مامالادزه (گرجستان)
۸۷ کیلوگرم: ۱- ادلان امری یف (روسیه) ۲- تایرون استرکنبورگ (هلند) ۳- الکساندر پریماچنکو (اوکراین) و تانسل اورتوجو (ترکیه) … ۱۳- علی عابدی درزی (ایران)
۹۷ کیلوگرم: ۱- پاول حلینچوک (بلاروس) ۲- الکسی میلشین (روسیه) ۳- مرتضی القوسی (ایران) و براکستون آموس (آمریکا)
۱۳۰ کیلوگرم: ۱- موحامت باکایر (ترکیه) ۲- سرخان ممدوف (آذربایجان) ۳- امیرمحمد بیات (ایران) و آرمن چولوکیان (روسیه)

رده بندی تیمی: ۱- روسیه ۱۸۳ امتیاز ۲- ایران ۱۳۰ امتیاز ۳- آذربایجان ۱۰۱ امتیاز ۴- ترکیه ۸۷ امتیاز ۵- گرجستان ۸۱ امتیاز ۶- ارمنستان ۶۷ امتیاز ۷- ازبکستان ۵۲ امتیاز ۸- اوکراین ۴۸ امتیاز ۹- هلند ۴۵ امتیاز ۱۰- بلاروس ۳۹ امتیاز
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار