کد خبر: 1059048
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه تراکتور بسته است و مدیران این باشگاه باتوجه به نداشتن منابع کافی برای پرداخت بدهی‌های باشگاه به سراغ فروش بازیکنان تاثیرگذارشان رفتند. در این میان چند بازیکن اصلی این تیم هم با پایان قراردادهایشان از تراکتور جدا شدند تا نگرانی‌ها برای آینده این تیم در صورت باز نشدن پنجره نقل و انتقالاتی دو چندان شود.
 تراکتور باید کمتر از یک ماه دیگر در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان به مصاف النصر عربستان برود، اما پرشور‌ها شرایطی را تجربه می‌کنند که تنها امیدشان برای صعود، رخ دادن معجزه‌ای در روز بازی است. بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی تراکتور یکی از بزرگترین مشکل این باشگاه در آستانه بازی با النصر و شروع رقابت‌های لیگ برتر است؛ پنجره‌ای که طبق اعلام جمشید نظمی، مدیرعامل تراکتور به خاطر بدهی ۴۵ میلیارد تومانی بسته است.

اما مشکل بزرگتر تراکتوری‌ها عدم وجود منابع کافی برای پرداخت این بدهی هنگفت است. این مشکل باعث شده که مدیران تراکتور به سراغ فروش بازیکنان‌شان بروند تا شاید از این طریق بتوانند بدهی‌هایشان را پرداخت کنند. با این حال از بین اشکان دژاگه، مسعود شجاعی، محمدرضا خانزاده، حمید بوحمدان، مهدی تیکدری و میثم تیموری که هر کدام بازیکنان فیکس تراکتور بودند، فقط تیکدری با پرداخت مبلغ رضایت‌نامه از پرشور‌ها جدا شد و باقی آن‌ها بازیکن آزاد شدند. همچنین احتمال جدایی محمدرضا اخباری، دروازه‌بان تراکتور از این تیم شنیده می‌شود که فعلا باشگاه با این جدایی مخالفت کرده است، اما باتوجه به استراتژی باشگاه تراکتور، احتمال موافقت با جدایی این بازیکن در صورت دریافت مبلغ رضایت‌نامه زیاد است.

در چنین شرایطی که باز شدن یا نشدن پنجره نقل و انتقالاتی در هاله‌ای از ابهام است، توقع می‌رفت که مدیران تراکتور برای حفظ حداقل دو، سه نفر از این بازیکنان تلاش می‌کردند تا در صورت باز نشدن پنجره، دست فراز کمالوند، سرمربی این تیم در پوست گردو نماند. اهمیت این موضوع زمانی برای هواداران تراکتور ملموس می‌شود که صحبت‌های مدیرعامل تیم‌شان را به یاد بیاورند که گفت: "اگر با پرداخت ۴۵ میلیارد تومان پنجره نقل و انتقالاتی را باز کنیم، نباید انتظار بستن یک تیم گران قیمت را داشته باشیم. ما برای فصل آینده به پوست اندازی نیاز داریم و هواداران باید کمی تحمل کنند تا با بازنگری و سامان‌دهی مجدد، تیم‌مان را شکل بدهیم. ما تیم گران قیمتی نخواهیم بست، اما تیم خوبی خواهیم داشت. شاید ستاره و فوق ستاره نداشته و مجبور باشیم از این فصل عبور کنیم تا برای آینده تیمی قدرتمندتر و در حد انتظار هواداران ببندیم. "

با این اوصاف حتی در صورت باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی تراکتور، بازیکن ستاره و باتجربه‌ای به تراکتور نخواهد آمد و این باشگاه باید به سراغ گزینه‌های جوان برود. در چنین شرایطی حضور بازیکنان باتجربه کنار بازیکنان جوان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، اما مدیران تراکتور بی‌توجه به این موضوع در حال از دست دادن بازیکنان باتجربه‌شان هستند. در مجموع با رویه‌ای که باشگاه تراکتور در پیش گرفته، بعید است که آینده خوبی در لیگ بیست و یکم در انتظار پرشور‌ها باشد و شاید بدترین نتیجه‌شان را از زمان بازگشت دوباره به لیگ برتر به دست بیاید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار