کد خبر: 1058166
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶
اتحادیه اروپا بدون اشاره به بمباران جنوب لبنان از سوی رژیم صهیونیستی، حملات تلافی‌جویانه حزب‌الله را محکوم کرد.

 اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای جانبدارانه که در وبگاه این نهاد منتشر شد؛ حملات راکتی حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

در این بیانیه، اتحادیه اروپا بدون اشاره به بمباران جنوب لبنان از سوی رژیم صهیونیستی، پرتاب تلافی‌جویانه راکت‌های مقاومت اسلامی به مواضعی در شمال فلسطین اشغالی و بلندی‌های جولان را به شدت محکوم کرد.

این بیانیه در ادامه ادعاهای خود افزود: اتحادیه اروپا از نزدیک تحولاتی را که طی روزهای گذشته آغاز شده و شامل پاسخ توپخانه‌ای و هوایی اسرائیل نیز می‌شود؛ دنبال می‌کند. ضروری است که همه طرفین بیشترین خویشتنداری را نشان داده و برای رسیدن به راهکار سریع برای رفع تنش‌های فعلی همکاری کنند. قطعنامه‌های ۱۵۵۹ و ۱۷۰۱ شورای امنیت باید رعایت شود.

اتحادیه اروپا همچنین بر حمایت کامل از تلاش‌های یونیفل و اهمیت پایبندی لبنان به سیاست فاصله‌گرفتن از تمام درگیری‌های منطقه‌ای تاکید کرد.

این در حالی است که حزب الله لبنان روز جمعه به حملات تجاوزکارانه اخیر رژیم صهیونیستی به مرزهای جنوبی این کشور واکنش نشان داد. پس از شلیک ده‌ها موشک به سمت مواضع صهیونیست‌ها، حزب الله لبنان ضمن برعهده گرفتن مسئولیت این حملات اعلام کرد: در ساعت ۱۱:۱۵ امروز جمعه با ده‌ها راکت، اراضی اطراف پایگاه‌های رژیم صهیونیستی در مزارع شبعا هدف قرار گرفته است.

در همین ارتباط، حزب الله لبنان تصریح کرد: یگان‌های شهیدان علی کامل محسن و محمد قاسم طحان مناطق اطراف مواضع اشغالگران را در مزارع شبعا هدف قرار دادند. در بیانیه حزب الله آمده است: این حمله با دهها راکت از نوع ۱۲۲ میلی متری انجام شد. این حملات راکتی در واکنش به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به الجرمق و الشواکر لبنان رخ داده است.

اقدام غافلگیرکننده حزب الله و حملات آن به مواضع رژیم صهیونیستی واکنش‌های متعددی به دنبال داشت به طوری که تمامی گروه‌های مقاومت در لبنان، فلسطین، عراق و یمن از این اقدام حزب الله استقبال کردند و آمادگی خود را برای نبرد گسترده با رژیم صهیونیستی در منطقه ابراز کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار