کد خبر: 1058098
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام ایجاد ۱۱ هزار شغل در استان تهران را برای سال‌جاری در دستور کار دارد.
سجاد مرسلی

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام ایجاد ۱۱ هزار شغل در استان تهران را برای سال‌جاری در دستور کار دارد.
مرتضی نیازی معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت با بیان اینکه امسال راه‌اندازی ۳ هزار و ۵۳۰ طرح اشتغالزایی اجتماع‌محور را در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان تهران در دستور کار داریم که ایجاد نزدیک به ۱۱ هزار فرصت شغلی را در این مناطق به دنبال خواهد داشت، گفت: از این تعداد طرح، تا به امروز ۵۰۰ طرح در استان تهران به بهره‌برداری رسیده که باعث فراهم آمدن فرصت‌های کسب و کار برای یک‌هزار و ۵۰۰ متقاضی شده است. وی درباره مناطق تحت پوشش فعالیت‌های اشتغالزایی بنیاد برکت در استان تهران هم توضیح داد: ۱۱۵ روستا و تمامی شهرستان‌های استان به غیر از لواسانات زیر چتر اشتغالزایی بنیاد قرار دارند.
معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت ادامه داد: بنیاد برای راه‌اندازی ۳ هزار و ۵۳۰ طرح اشتغالزایی هدف‌گذاری شده در استان تهران، ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته است. نیازی درباره فعالیت‌های گذشته بنیاد برکت در پایتخت در حوزه اشتغالزایی گفت: بنیاد تا پایان سال ۹۹ اقدام به راه‌اندازی بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ طرح اشتغالزایی اجتماع‌محور در مناطق محروم استان کرده که باعث ایجاد فرصت‌های شغلی برای بیش از ۸ هزار نفر شده است. معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت از فعالیت ۲۴ مجری و تسهیل‌گر این بنیاد در این استان خبرداد و افزود: بیشتر مشاغل ایجاد شده و در دست راه‌اندازی در استان به رسته‌های کارگاه‌های فنی، مشاغل خدماتی، تولیدی پوشاک و دانش‌بنیان تعلق دارد. وی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت در سال‌جاری راه‌اندازی ۷۰ هزار طرح اشتغالزایی اجتماع‌محور جدید منجربه ایجاد ۲۱۰ هزار فرصت شغلی را در مناطق محروم و روستایی کشور در دستور کار دارد. به گفته نیازی، بنیاد برکت تا به امروز ۱۱۵ هزار طرح اجتماع‌محور را در مناطق محروم راه‌اندازی کرده که اشتغالزایی برای ۳۴۵ هزار نفر را به دنبال داشته است.
معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت در تشریح مناطق تحت پوشش فعالیت‌های اشتغالزایی این بنیاد در سراسر کشور بیان کرد: تعداد روستا‌های تحت پوشش فعالیت‌های اشتغالزایی بنیاد برکت از ۷ هزار و ۵۷۵ روستا در سال ۹۹ به ۸ هزار روستا در سال‌جاری رسیده است. همچنین بنیاد پیش از این در ۲۷۶ شهرستان از ۳۱ استان کشور در زمینه ایجاد فرصت‌های کسب و کار فعال بود که این تعداد در سال‌جاری به ۴۰۰ شهرستان رسیده است. وی با اشاره به فعالیت بیش از ۸۰۰ تسهیل‌گر بنیاد برکت در مناطق محروم گفت: این بنیاد در سال جدید بر ایجاد اشتغال برای اقشار خاص از جمله کولبران، سوخت‌بران، زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های زندانیان و دارای معلول تأکید ویژه دارد. نیازی یادآور شد: فعالیت‌های اشتغالزایی بنیاد برکت در مناطق محروم باعث ایجاد ۱۰۰ روستای بدون بیکار شده است که این تعداد تا پایان امسال به ۱۰۰۰ روستا خواهد رسید.
گفتنی است، بنیاد برکت بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام، ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق محروم را با هدف محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و برقراری عدالت اجتماعی در این مناطق به عنوان اولویت اصلی در رأس برنامه‌ها و فعالیت‌های خود قرار داده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار