کد خبر: 1057874
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲
طلای ناب «گرایی»، خط و نشان «یزدانی» برای دومین طلا، نقره «داوودی» حمله «اطری» به برنز المپیک
روز دوازدهم المپیک برای کاروان ایران، روز پهلوانان بود. روزی که با طلای غیرمنتظره محمدرضا گرایی در کشتی فرنگی، صعود مقتدرانه حسن یزدانی به فینال کشتی آزاد و نقره علی داوودی در دسته فوق‌سنگین وزنه‌برداری همراه بود تا تعداد مدال‌های کاروان ستارگان ایران به دو طلا، یک نقره و یک برنز برسد.
سعید احمدیان

گروه ورزشی جوان آنلاین: روز دوازدهم المپیک برای کاروان ایران، روز پهلوانان بود. روزی که با طلای غیرمنتظره محمدرضا گرایی در کشتی فرنگی، صعود مقتدرانه حسن یزدانی به فینال کشتی آزاد و نقره علی داوودی در دسته فوق‌سنگین وزنه‌برداری همراه بود تا تعداد مدال‌های کاروان ستارگان ایران به دو طلا، یک نقره و یک برنز برسد.
المپیک در روز‌های پایانی دارد روی خوش به کاروان ایران نشان می‌دهد، به خصوص که با شروع رقابت‌های کشتی و وزنه‌برداری هر روز در انتظار مدال‌های خوش‌رنگ هستیم. دیروز هم با شروع رقابت‌های کشتی آزاد و روی تخته رفتن آخرین وزنه‌بردار ایران و البته فینال محمدرضا گرایی فرنگی‌کار شیرازی کشورمان همه باز هم در انتظار مدال بودند.
محمدرضا گرایی؛ طلای ناب شیراز
دیروز روز پسر سبک‌وزن شیراز بود. گفته بود در توکیو دنبال رسیدن به رؤیای کودکی‌اش است، رؤیایی که از روزی که دوبنده کشتی را پوشید، شد تمام آرزویی که برای رسیدن به آن روی تشک می‌رفت و حریفانش را با فن‌های کنده فرنگی بازنده به خارج از تشک می‌فرستاد.
پسر ۲۵ ساله قشقایی که هم پدر و هم دو برادرش را پشتش می‌دید که خودشان هم خاک خورده تشک‌ها بودند و دست او را گرفته بودند تا کشتی‌گیر شود. دیروز، روز رسیدن پسر شیرازی به رؤیای کودکی‌اش بود، طلای المپیک، رؤیایی که چه روز‌هایی را با وزن کم کردن‌ها و اردو‌های طاقت‌فرسا به امید رسیدن به آن پشت سر نگذاشته بود. دیروز پسر کوچک خانواده کشتی‌گیر گرایی طلایی شد، همان رؤیایی که سال‌ها برای آن انتظار کشیده بود و پس از طلای شگفتانه جواد فروغی در تیراندازی، دیروز هم در کشتی فرنگی، محمدرضا گرایی طلایی شد. طلایی که کمتر کسی روی آن حساب باز کرده بود، به طوری که هر وقت حرف مدال می‌شد، اسم محمدعلی بردار بزرگ‌تر به میان می‌آمد، اما بردار کوچک‌تر با جنگندگی‌اش همه معادله‌ها را به هم زد و خیلی‌ها دیروز در سالن ماهوکاری توکیو با دلاوری‌اش روی تشک در مبارزه فینال اشک شوق ریختند.
حریف او در کشتی فینال ۵۷ کیلوی کشتی فرنگی، پرویز نصیب اف اوکراینی بود که نتوانست مقابل جنگندگی گرایی جوان که تنها مدال طلا را جلوی چشمش می‌دید تا پایان شش دقیقه تاب بیاورد و ۹ بر یک حریفش را با امتیاز فنی برد تا مزد این همه سال تلاش را در توکیو بگیرد و طلای المپیک را به نام خودش ثبت کند.
علی داوودی؛ نقره نوبرانه
هر چقدر علی هاشمی در شروع رقابت‌های وزنه‌برداری برای کشورمان در وزن ۱۰۹ کیلوگرم، ناامید‌کننده ظاهر شد و با وجود تلاش‌های زیاد دستش به مدال نرسید، دیروز علی داوودی دیگر وزنه‌بردار ایران جبران کرد. جوان ۲۲ ساله وزنه‌برداری که دو طلای قهرمانی آسیا را در دسته سنگین‌وزن در کارنامه دارد، دیروز به قولی که داده بود عمل کرد و توانست با کسب مدال نقره هم سبب شود وزنه‌برداری دست خالی به تهران برنگردد و هم اولین نقره کاروان ایران را در المپیک ۲۰۲۰ به نام خودش بزند.
با وجود بودن غول گرجستانی، یعنی تالاخازده در دسته ۱۰۹+ کیلوگرم وزنه‌برداری که همه رکورد‌های جهان و المپیک را به نام خودش ثبت کرده و طلای توکیو را هم پیش از مسابقه برایش کنار گذاشته بودند، داوودی و بقیه وزنه‌برداران این دسته برای نقره و برنز روی تخته رفتند. داوودی در پایان با رکورد ۲۰۰ یک‌ضرب، ۲۴۱ دوضرب و مجموع ۴۴۱ کیلوگرم توانست پس از تالاخازده گرجستانی که طلا گرفت، روی سکوی دوم بایستد و مدال نقره المپیک را به گردن بیاویزد.
حسن یزدانی؛ همان همیشگی
روز گذشته همه نگاه‌ها به کشتی‌های حسن یزدانی بود، ستاره‌ای که خیلی‌ها تنها روی طلای او در توکیو حساب باز کرده‌اند، پس از طلای ریو و دو مدال طلای جهان، یل جویباری کشتی آزاد برای کسب دومین طلای المپیک روی تشک رفت. یزدانی دیروز در توکیو همان قهرمانی بود که انتظار می‌رفت. او در دور نخست جاورایل شاپیف از ازبکستان را با نتیجه ۱۱ بر ۲ برد. استفان ریچموت از سوئیس دومین حریف یزدانی بود، حریفی که در همان ثانیه‌های اول با بیرون راندن یزدانی، اگرچه یک امتیاز گرفت، اما او در ادامه تنها یک دقیقه و ۴۸ ثانیه مقابل کشتی‌گیر کشورمان دوام آورد و با نتیجه ۱۲ بر یک بازنده شد. آرتور نایفانوف روس که برنز ۲۰۱۹ جهان را دارد، حریف سوم یزدانی در نیمه‌نهایی بود که او هم ۷ بر یک بازنده شد تا ستاره کشتی آزاد ایران با اقتدار راهی فینال شود.
از آن سوی جدول هم همانطور که پیش‌بینی می‌شد دیوید تیلور امریکایی به فینال رسید تا نبردی که همه در انتظارش بودند در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک شکل بگیرد. حالا یزدانی عصر امروز در دیدار فینال المپیک برابر تیلور قرار می‌گیرد، یک نبرد انتقامی برای یزدانی. تیلور تاکنون دو مرتبه در رقابت‌های جام جهانی کرمانشاه و مسابقات جهانی ۲۰۱۸ بوداپست موفق به شکست حسن یزدانی شده است و طرفداران کشتی در جهان بی‌صبرانه منتظر دیدن این رقابت حساس هستند که یک نبرد انتقامی برای ستاره جویباری کشتی ایران خواهد بود. نبردی که یزدانی می‌خواهد با یک تیر دو نشان بزند، هم انتقام شکست‌های قبلی را بگیرد و هم دومین طلای المپیک را دشت کند و تنها کشتی‌گیر ایرانی شود که دو طلای المپیک را به نام خودش ثبت کرده است.
رضا اطری؛ طلا نشد، حمله به برنز
در شروع کشتی‌های آزاد المپیک، دیروز علاوه بر حسن یزدانی، رضا اطری کشتی‌گیر بابلی کشورمان دیگر نماینده ایران بود. اطری کشتی‌گیر وزن ۵۷ کیلوگرم کشورمان نخستین مبارزه‌اش را برابر سلیمان آتلی از ترکیه، دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان و قهرمان اروپا در سال ۲۰۲۱ برگزار کرد و ۳ بر ۲ به برتری رسید و گام به مرحله یک‌چهارم نهایی گذاشت. اطری در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف بِخبایار اِردن‌بات از مغولستان رفت و ۵ بر یک پیروز شد، اما در نیمه‌نهایی نتواست از پس زاوور اوگوئف دارنده دو طلای مسابقات قهرمانی جهان در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ از کمیته المپیک روسیه بربیاید و ۸ بر ۳ شکست خورد تا راهی دیدار رده‌بندی شود و امروز برای مدال برنز بجنگد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
asghar
|
Canada
|
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
0
0
با سلام و صبح بخیر .درود بر رزمندگان وپهلوانهای ایران اسلامی . سر تعظیم بر پهلوانهایمان .❤️❤️
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار