کد خبر: 1057861
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان اعلام کرد که در حال حاضر فقط ۳/۳ درصد مساحت استان در وضعیت نرمال است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان اعلام کرد که در حال حاضر فقط ۳/۳ درصد مساحت استان در وضعیت نرمال است.
علیرضا جزء‌قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان با بیان اینکه براساس آمار، میزان بارندگی‌های استان در سال زراعی جاری نسبت به بلندمدت ۳۴ درصد و نسبت به سال قبل ۴۹ درصد کاهش داشته است، گفت: در حال حاضر ۳/۳ درصد مساحت استان در وضعیت نرمال آبی و ۷/۹۶ درصد آن دچار خشکسالی خفیف تا شدید است که در این بین روستا‌ها از این وضعیت بیش از شهر‌ها متاثر شدند؛ به طوری که در ابتدای امسال ۱۲۲ روستا با کم‌آبی فصلی و دائمی درگیر بودند که این میزان به ۱۹۱ مورد افزایش یافت.
این مسئول ادامه داد: با حل مشکل ۲۱ روستا در سال‌جاری، تعداد روستا‌هایی که با کم‌آبی فصلی و دائمی مواجه هستند به ۱۷۰ روستا کاهش یافت. لازم به توجه است که روستا‌هایی که به کم‌آبی فصلی دچار هستند، اغلب به دلیل مصرف بیش از میانگین الگوی مصرف ساکنان آن است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان تصریح کرد: ۳۶ روستای استان با مشکل کمبود آب دائمی مواجه هستند که برخی از آنان، نیاز به آب‌رسانی سیار دارند. به طوری که تا پایان تیرماه به ۱۹ روستای استان بیش از ۱۰۰ سرویس آب‌رسانی تانکر سیار و ثابت انجام شده است.
جزءقاسمی، از آسیب سیل اخیر به تأسیسات آبی ۱۹ روستای استان خبرداد و یادآور شد: آب‌رسانی به روستا‌هایی که از سیل متأثر شدند، با تانکر انجام شد تا مردم برای آب شرب به مشکل نخورند و در رابطه با روستای گلابر نیز تا حدودی حل شده و شبکه آماده پمپاژ آب است که پس از فروکش کدورت آب، این مهم انجام خواهد شد ولی این روستا چاه آبی برای مباحث مدیریت بحران و پدافند نیاز دارد.
این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر در سه شهر زنجان، قیدار و آب‌بر منابع آبی به نقطه سربه‌سر رسیده و این بدان معناست که به اندازه تولید آب، مصرف وجود دارد. به همین دلیل نیاز است که به صورت فوری منابع جدیدی برای این سه شهر در نظر گرفته شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار