کد خبر: 1057859
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۳
مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از انعقاد تفاهمنامه یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی برای ایجاد ۷ هزار و ۵۰۰ شغل در مناطق محروم استان کرمان خبر داد.
سجاد مرسلی

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از انعقاد تفاهمنامه یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی برای ایجاد ۷ هزار و ۵۰۰ شغل در مناطق محروم استان کرمان خبر داد.
امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه با انعقاد تفاهمنامه یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی میان بنیاد برکت و شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر سیرجان، ۲ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغالزایی اجتماع‌محور در شهر‌های سیرجان و بردسیر در استان کرمان راه‌اندازی می‌شود، گفت: با راه‌اندازی این تعداد طرح اشتغالزایی اجتماع‌محور باید منتظر ایجاد ۷ هزار و ۵۰۰ کسب و کار خرد و خانگی در این مناطق باشیم.
این مسئول خاطرنشان کرد: براساس این تفاهمنامه، طرح‌های اشتغالزایی تأیید شده توسط بنیاد برکت برای دریافت تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید معرفی می‌شوند. سقف تسهیلات اعطایی به هر متقاضی ۵۰۰ میلیون ریال به صورت قرض‌الحسنه و با احتساب دوره تنفس شش ماهه پرداخت است.
وی با اشاره به فعالیت‌های بنیاد برکت در حوزه اشتغالزایی در استان کرمان گفت: ۵۰ مجری و تسهیل‌گر بنیاد که در زمینه شناسایی متقاضیان اشتغال و ایجاد فرصت‌های کسب و کار در مناطق روستایی و محروم استان کرمان فعال هستند، اجرای و عملیاتی کردن طرح‌های اشتغالزایی اجتماع‌محور پیش‌بینی شده در این تفاهم را نیز پیگیری خواهند کرد. وی یادآور شد: مدت تفاهمنامه اشتغالزایی در مناطق محروم و روستایی شهر‌های سیرجان و بردسیر سه سال است و مشاغل مورد نظر نیز با توجه به پتانسیل‌ها و مزیت‌های نسبی هر منطقه ایجاد خواهند شد. مدیرعامل بنیاد برکت تصریح کرد: شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر به عنوان معین اقتصادی منطقه ۷ استان کرمان و با هدف اجرای مسئولیت‌های اجتماعی خود و برنامه اجرایی بند‌های یک، ۲۰ و ۲۱ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و به منظور بهبود وضعیت معیشت خانوار‌های ساکن در مناطق محروم استان کرمان با اولویت کسب وکار‌های خرد و خانگی اقدام به مشارکت و انعقاد تفاهمنامه با بنیاد برکت کرده است. مدنی درباره اقدامات بنیاد برکت در ایجاد فرصت‌های کسب وکار در استان کرمان نیز گفت: بنیاد تاکنون ۲ هزار و ۸۷۹ طرح اشتغالزایی را در مناطق محروم و روستایی استان کرمان به بهره‌برداری رسانده که ایجاد ۸ هزار و ۶۷۳ شغل را به دنبال داشته است.
به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، ۹ شهرستان راور، نرماشیر، رودبار جنوب، فهرج، عنبرآباد، کوهبنان، ریگان، سیرجان و بردسیر و ۱۳۷ روستای استان کرمان تحت پوشش فعالیت‌های اشتغالزایی این بنیاد قرار دارند. گفتنی است، بنیاد برکت ۳ هزار و ۶۸۴ طرح در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی، سلامت و سایر خدمات را با حجم کل سرمایه‌گذاری ۵ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال در مناطق محروم و کم‌برخوردار استان کرمان به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار