کد خبر: 1057712
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
اوضاع استان‌ها اصلاً خوب نیست و اگر تا چند روز پیش از احتمال شروع پیک پنجم و بحران دلتا در کشور صحبت به میان می‌آمد، حالا خبر‌ها بیشتر در مورد تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها و روی دست‌ماندن بیماران کرونایی در استان‌های مختلف است. اصفهان رسماً اعلام کرده که بیمارستان‌هایش مملو از بیماران کرونایی شده و دیگر جایی برای پذیرش ندارد و در گیلان و ایلام و هرمزگان هم ظرفیت‌های بیمارستان‌ها یکی‌یکی در حال تکمیل شدن است.
محمدرضا هادیلو

سرویس ایران جوان آنلاین: اوضاع استان‌ها اصلاً خوب نیست و اگر تا چند روز پیش از احتمال شروع پیک پنجم و بحران دلتا در کشور صحبت به میان می‌آمد، حالا خبر‌ها بیشتر در مورد تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها و روی دست‌ماندن بیماران کرونایی در استان‌های مختلف است. اصفهان رسماً اعلام کرده که بیمارستان‌هایش مملو از بیماران کرونایی شده و دیگر جایی برای پذیرش ندارد و در گیلان و ایلام و هرمزگان هم ظرفیت‌های بیمارستان‌ها یکی‌یکی در حال تکمیل شدن است.

از گیلان خبر می‌رسد که تا یکی دو روز آینده ظرفیت پذیرش کرونایی‌ها تکمیل می‌شود و آنوقت است که به جای بحران باید بگوییم فاجعه‌ای در راه است. معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه هم اکنون هزار و ۴۰۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفته: «ظرفیت بیمارستان‌ها در حال تکمیل است. این در حالیست که روزانه حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ بیمار جدید کرونایی در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند.»
انوش دهنادی با بیان اینکه حال ۲۰۰ بیمار کرونایی وخیم بوده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، افزود: «برای کنترل شرایط فعلی و پیک پنجم کرونا، بیش از پیش نیازمند همراهی مردم با کادر درمان هستیم. کادر بهداشت و درمان استان گیلان در شرایط سختی به سر می‌برند و اگر به پروتکل‌های بهداشتی توجه نشود در روند ارائه خدمات درمانی مشکل ایجاد می‌شود.»
وضعیت کرونا در استان ایلام هم بحرانی شده و آمار مبتلایان و فوت ناشی از کرونا هر روز در حال افزایش است و در بعضی از مناطق ظرفیت تخت‌های بیمارستان نیز تکمیل شده است. پیک پنجم کرونا بسیاری از شهرستان‌های استان ایلام را درگیر کرده است، ویروسی که حالا قربانیان آن به زیر ۵۰ سال رسیده و شهروندانی که همچنان بی‌خیال هستند. وضعیت بحرانی در بعضی از مناطق این استان مثل شهرستان دره شهر باعث شده تمامی ادارات تا روز شنبه تعطیل اعلام شوند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفته: «وضعیت خوبی در بحث کرونا در کشور و استان نداریم، در آبان ماه بالای ۹۰ درصد مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند و نتیجه آن هم بسیار خوب بود.» جمیل صادقی‌فر اضافه کرد: «هم اکنون وضعیت استان بسیار نگران کننده است، در شهرستان دره شهر اصلاً جایی برای بستری بیماران نداریم و ظرفیت بیمارستان‌ها در دیگر مناطق هم در حال تکمیل شدن است.»
ظرفیت بیمارستان‌های اصفهان تکمیل شد
اصفهان رسماً اعلام کرد که دیگر جایی در بیمارستان‌هایش باقی نمانده تا بخواهد بیمار کرونایی پذیرش کند.
در همین رابطه سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفته: «ظرفیت بیمارستان‌های اصفهان از بیماران مبتلا به کرونا پر شده و بیمارستان الزهرا (س) در حال پذیرش بیماران مازاد ظرفیت است.»
آرش نجیمی با اشاره به آخرین وضعیت مراکز درمانی شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در زمینه خدمات‌رسانی به بیماران مبتلا به کرونا اظهار داشت: «این سخت‌ترین جمله است که بگوییم تمام بیمارستان‌های استان پر از کرونایی شده و دیگر جایی برای پذیرش نیست.»
وی افزود: «برخی از بیمارستان‌ها مانند الزهرا (س) بیش از ظرفیت بیمار پذیرش کرده‌اند و با این شرایط به‌زودی از مرز ۳ هزار بیمار بستری عبور خواهیم کرد. این در حالیست که همچنان روند ابتلا به کرونا در اصفهان صعودی است و هنوز به اوج پیک پنجم نرسیده‌ایم.»
هرمزگان چنان درگیر کرونا شده که اصلاً معلوم نیست کدام ویروس مشغول قتل عام در این منطقه است. به طوریکه مشاور معاون بهداشتی وزیر بهداشت در رابطه با آن گفته: «متأسفانه هرمزگان شاهد همه‌گیری گونه‌های مختلف کرونای چینی، انگلیسی و دلتاست که این مسئله کنترل شرایط و درمان افراد مبتلا را سخت کرده است.»
محمد اسماعیل‌مطلق ادامه داد: «برای کنترل هر چه بیشتر بیماری، باید در کنار قرنطینه کامل واکسیناسیون نیز با سرعت هر چه تمامتر انجام شود و از سویی دیگر خانواده‌ها نیز پروتکل‌های بهداشتی را با حساسیت لازم اجرا کنند.» این مسئول، با تأکید بر اینکه کنترل و مهار کامل بیماری کرونا نیازمند یک برنامه‌ریزی ۳ تا ۵ ساله است، گفت: «وضعیت بیماری کرونا در هرمزگان به دلیل داشتن مرز‌های هوایی، دریایی، صنایع پتروشیمی، جزایر گردشگری و مسافرپذیر متفاوت‌تر از دیگر استان‌ها بوده و نیازمند توجه خاص است.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار